chap 1-

56 4 3
                                    

"HUWAAAA mana pulak tandas ni aduhai" Aku memegang perut yang memulas. Mana signboard dalam airport ni? Dah pupus?!. Inilah akibatnya minum coklat time perut tengah lapar, mulalah asid perut ni buat hal. Aku mundar mandir dekat airport tu sorang sorang. Sedang dalam kalut aku mencari, mata tertancap pada sign ladies pada sebuah pintu. A-ha!! terus aku meluru sambil menarik bagasi. Bagasi aku tinggal dekat luar tandas. Ah lantaklah memang tak boleh nak fikir dah ni!

Setelah siap urusan aku keluar dari tandas. Bibir mengukir senyum lega. Bagasi yang berada di tepi tandas aku ambil. Sedang aku berjalan, tiba tiba telefon berbunyi, aku seluk poket lalu menekan butang jawab."MAYAA!!!!" Afya menjerit dari corong. Aku mengalih telefon jauh sikit. Haih minah ni. "Ye Afya sayang aku ni ha, cepatlah mana kau?" Sambil aku bercakap kepala terdongak dongak mencari kelibat Afya dalam airport ni. " Sabar jap lagi 5 minit sampai!" Suara kalut Afya memenuhi. Aku mencekak pinggang."Astaga cepatlah, dah engkau ni drive jangan main phone! dah aku letak dulu" Talian aku tamatkan. Bukan boleh percaya sangat si Afya ni drive pun amatur lagi, lepastu main handphone, cari maut namanya.

Aku mengeluh. Haih kena tunggu lagi la ni? Redha jelah.

Dalam masa lima minit aku mundar mandir dalam KLIA tu, phone pulak lepas aje call Afya terus mampus. Bosan sangat dalam flight tadi.

"MAYA HANANIA!!!!" aku berpaling laju apabila dengar suara perempuan berteriak nama aku. Sekujur tubuh berbaju kurung berjalan laju ke arah aku sambil lambai lambai tangan.

"MAYA i miss you so damn much!" Terus badan ku didakap erat oleh Afya. Aku membalas dakapannya. "Kau dah kenapa pakai baju kurung ambil aku ni?" soalku. Haih lain macam pemilihan pakaian si gorgeous Afya harini, ayu je, mana blouse meleret leret favourite ?

"Ohh, ni ha anak saudara sepupu mak aku akad nikah tadi, itu yang pakai baju kurung tu hee"

Aku menjongket kening. Afya, Afya.

"Jom makan dulu nak? Ke nak aku masak nasi lemak ke, nasi ayam ke? yelah mesti tekak kau tu dah lama tak rasa makanan Melayu kan? Dah hari hari telan kimchi je" ujar Afya sambil rangkul lengan aku keluar dari bangunan KLIA. " Ape engkau ni, baru je dalam flight tadi aku baham dua bungkus nasi lemak".

Kami menuju ke parking. Setelah meletakkan bagasi dalam but kereta aku mengambil tempat disebelah Afya. "So engkau macam mana?" soal Afya. "Macam mana apa? macam ni lah" Aku buckle seatbelt. Aku menghela nafas. "Eh habistu engkau ni ha, apa progress? menganggur lagi?". Afya memuncung. Aku melepaskan tawa. "Sedap engkau aje eh, balik balik dah annoying. Mana ada aku menganggur.  for your information, aku dah jadi manager dah pun kat butik Starpavillion tu. Kau apa tahu?" Afya juga buckle seatbelt. "Oh, dah boleh kahwin la ni, bagus bagus, bangga aku dengan kau" Aku menepuk bahu nya tanda bangga gitu.

"Eiii kahwin apa nya? Aku nak kayakan diri aku lagi ni. No kahwin kahwin, cerah lagi masa depan aku, engkau tu ha, dah balik ni carilah laki, kang dah habis barulah engkau meratap" Sambung si Afya. "E eh, eleh, lagipun kalau dah habis apa salahnya? kat Korea tu bersepah je laki nak kat aku,hensem pun hensem" Giliran aku pula menegakkan hujah. Afya mencebik. "Ingat eh, engkau tu Melayu lagi tau,"kata Afya. Aku hanya gelak melayan.

Afya memarkir kereta dihadapan 7Elevan pada business centre terdekat. "Kau tunggu jap aku pergi cucuk duit" Afya membuka pintu lalu keluar menuju 7Eleven.

Aku menunggu dalam kereta sambil tangan menekan nekan punat radio dalam kereta si Afya ni, dah terlalu tak tahu nak buat apa. 

Tiba tiba pintu kereta diketuk kuat oleh seseorang.

•coincidence• ¦ slow update Where stories live. Discover now