The day
Haha day siapa lagi kan. Takkanlah aku. It's the day for #AleeyAidil.Hotel The Marriot, Kl
Pagi tu aku bangun awal awal. Mak kata kerja nak jadi pengapit ni bukan senang. Nak kena jaga segala tatasusila pengantin dengan sebaiknya. Barulah dipandang menawan oleh semua tetamu yang hadir. Dan setelah sebulan dua aku bersahabat dengan Aleeya, nampaknya memang dia perlukan pengawasan aku. Kalau tak memang tak jalan.
"MAYA WEH MANA AKU LETAK WAX AKU !" Tengok tu baru je cakap.Aku yang baru lepas selesai solat subuh terperanjat dengan laungan bakal isteri Aidil ni. Aku sebagai pengapit berjaya teman si Aleeya ni tidur semalaman sebelum dia officially off market. Bachelorette party berdua.
Aku bangun dan bercekak pinggang."Itulah aku kata haritu wax awal awal sekarang baru lah nak kabut kabut." Aku membebel. Dah macam Mak Jah. "Eih engkau ni bebel pulak dah. Weh tolonglah carikan."
"Ha itulah orang cakap taknak dengar ha sekarang padan muka kau. Biar Aidil lari sebab geli dengan bul-"
"EH KAU NI JANGANLAH!" Aleeya dah meraung semahunya dalam bilik air. Takut sangat bakal laki dia lari.Aku bantai je gelak. Aduh lah Aleeya.
Aku korek korek beg yang memang dah memuatkan segala alat perhiasan pengantin untuk si Aleeya. Sugar wax aku keluarkan dari beg.
Aku menuju ke pintu toilet dan mengetuk manja pakai sugar wax. "Dear little bride, nak wax tak?" Aku mengekeh perlahan. Mesti dah sememeh muka si Aleeya dalam ni. Pintu dibuka laju dari dalam. Muka Aleeya bersinar sinar melihat sugar wax ditangan aku.
"Kau bawak rupanya! Suka nak takut takutkan aku tau! EI kau ni" Tangan Aleeya dah naik mengetam lengan aku. Aku mengaduh sakit. Nasib dah biasa. "Eh dahla cepat cepat nanti MUA datang tengok kau tak siap lagi ha satu round lagi kau kena bebel."
Aku tolak badan Aleeya masuk dalam toilet balik.
YOU ARE READING
•coincidence• ¦ slow update
Romansa' when its real, you can't walk away ' just a story based on imagination, slow update // need to think for a better description anyway enjoy the story :D