09💌

19 4 0
                                    

I, I know where to layI know what to sayIt's all the sameAnd I, I know how to playI know this gameIt's all the same

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


I, I know where to lay
I know what to say
It's all the same
And I, I know how to play
I know this game
It's all the same

Aiden membulatkan matanya sebaik sahaja mendengar nyanyian Roseanne. Memang tidak dapat dinafikan suara Roseanne memang unik tetapi apa yang lebih mengejutkan Aiden ialah suara itu serupa dengan suara individu yang pernah dikenalinya suatu dahulu.

Park Chaeyoung!

Ya, suara Chaeyoung dan Roseanne seratus peratus serupa. Takkanlah Roseanne Park adalah Park Chaeyoung?

Telefon pintar terus diambil lalu aplikasi google menjadi tujuan utamanya. Aiden menaip sesuatu di papan kekuncinya.

Roseanne Park profile’

Ikon cari ditekan lalu biodata Roseanne terpapar di skrin telefonnya.

Real name : Park Chaeyoung

Now if I keep my eyes closed, he looks just like you

Suara Roseanne kembali menyapa telinganya bersama dengan alunan melodi gitar yang sama seperti sewaktu dia dan Chaeyoung berada di sekolah tinggi suatu dahulu.

He'll never stay, they never do
Now if I keep my eyes closed, he feels just like you
But you've been replaced, I'm face to face
With someone new
With someone new

Aiden memerhati wajah milik Roseanne. Memang tidak dapat dinafikan, wajah Roseanne hampir eh bukan hampir tetapi seratus peratus serupa dengan Chaeyoung.

I would've gave it all for you, been there for you
So tell me where I went wrong
Would've gave it all for you, and cared for you
My lover, my liar
Would've traded all for you, been there for you
So tell me how to move on
Would've traded all for you, been there for you
My lover

Ooh-ooh-ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh

Roseanne menolehkan wajahnya agar memandang Aiden membuatkan mata mereka bertembung.

And he don't realize I'm thinkin' about you
It's nothing new, it's nothing new

Semuanya adalah sama daripada alunan gitar sehinggalah suara Roseanne. Sama ketika dia dan Chaeyoung membuat persembahan dalam kelab bakat. Kini, Aiden yakin Roseanne adalah Chaeyoung. Memang tidak dapat dinafikan lagi mereka berdua adalah orang yang sama.

“Terima kasih kerana sudi mendengar.” kata Roseanne.  Seusai itu,  dia melangkah menuju ke bilik persalinan. Aiden hanya menghantar Roseanne melalui ekor matanya sahaja.







° ° ° ° °






“Awak dah siap?” soal Aiden apabila Roseanne melangkag keluar daripada bilik persalinan. Pengunjung kafe ini pun sudah mula berkurangan sebaik sahaja Roseanne selesai melakukan persembahannya.

Roseanne mengangguk sekilas. Dia mengambil tempat duduk di hadapan Aiden menyebabkan Aiden menolak secawan kopi yang telah dipesannya tadi ke hadapan Roseanne.

Roseanne mengambil kopi itu lalu meminumnya. Seusai itu, dia memeluk tubuhnya Dan menyilangkan kedua-dua kakinya. Wajah milik Aiden menjadi tatapan matanya.

“Jadi, saya dah buktikan yang saya lay—”

“Park Chaeyoung.” panggil Aiden, memotong kata-kata Roseanne membuatkan gadis itu terdiam seketika. Matanya membalas tatapan mata Roseanne.

Long time no see you.” kata Aiden sambil mengukirkan senyuman nipis. “Kenapa tak beritahu saya awal-awal yang awak ni sebenarnya Chaeyoung? ”

Roseanne mengangkat bahunya. “Saya ingat awak cam muka saya. Lagipun takkan awak tak pernah baca biodata saya di internet?” soal Roseanne kembali. Tangannya mencapai kopi yang  berada di atas meja lalu dihirupnya.

It is all about work. I don't have any intention to know who I'm gonna collab with. But,  I don't expect you to become this popular.

“Perli nampak.” kata Roseanne sambil memberikan jelingan tajam kepada Aiden. Aiden ingat dia tidak boleh menjadi terkenal dan berjaya ke? Heh, ini Roseanne Park lah. Seratus peratus boleh berjaya punya.

“Bukan perli tanpa puji.” balas Aiden lalu menghirup kopinya.

“Seperti yang dijanjikan, saya akan mengambil bahagian dalam pembuatan album awak kali ini.” kata Aiden.

Roseanne membulatkan matanya. “Wah, jinja?”

Aiden mengangguk perlahan.


_________

Tbc

[C] It's Called LoveWhere stories live. Discover now