Chapter 3

88 13 10
                                    

Waktu yang disukai pelajar masih lagi berlangsung.Kelihatan lima orang pelajar atau lebih tepat lima beradik masih lagi menikmati detik kebebasan mereka atau lebih tepat merujuk kepada trio troble maker.

Blaze:Ais,bagilah aku sikit nasi goreng kau tu?Kita kan twin forever~

Ais:Twin forever?

Blaze:Yelah...buat-buat tak tahu pulak.

Ais:kejap eh.hmm,1.....2......3........4

Blaze:Kau buat apa tu?

Ais:Kira berapa orang ~twin~ aku.Eh,ada ramai la.Kau tak pandai kira eh?Aku tahu apa yang boleh tolong kau.kejap eeh.Mana ni.

Blaze:Kau cari apa tu?

Ais:Cari sesuatu

Blaze:Kau jual produk pandai baca ke?Tak sangka adik aku yang kacak ni dah pandai berniaga.

Taufan:Tulah,berapa gaji kau sebulan?

Blaze:Apa nama produk kau?

Taufan:Dettol kot.

"Kenapalah aku ada abang-abang macam diorang ni.Kan bagus kalau diorang sama macam angah.Angah tak sibuk pun nak kacau hidup aku.Kalau dia tanya soalan pun,dia tanya yang logik.Bukan macam babun dua ekor ni.Ada otak tu gunalah sikit.Celah mana pulak Dettol tu produk membaca.Eh,no..no.Tak naklah macam angah.Seorang pun dah meremang bulu roma.Cuba bayangkan kalau diorang join skuad pikachu angah.pika sana pika sini la jawabnya.Tapi,ada baiknya jugak.Dapat jimat bil elektrik.Kalau diorang macam along kan bagus.Uish..kalau semua abang aku macam along,aku boleh hidup macam raja.Raja Ais.uuuuu boleh tahan."gumam ais.Kelihatan tubuh Ais sedang bergetar kerana menahan amarah yang boleh meletup bila-bila masa sahaja.Namun,dia tetap berusaha untuk menahan amarahnya kerana sentiasa ingat akan pesanan along dan angahnya tentang hebatnya manusia yang sabar.Setelah agak lama membisu,Ais akhirnya bersuara.

Ais:Boleh tak korang buat benda lain yang berfaedah?

Blaze:Kalau kitorang tak nak macam mana?kan Taufan

Taufan:Haah.Lagipun,benda berfaedah apa yang kitorang boleh buat?

Ais:Banyak je.Tengok betul-betul sebelum aku kata korang tua.

Blaze:Haah la..banyak betul benda berfaedah yang kita boleh buat.Apa lah kau ni Taufan.Dah tua rupanya kau ni.

Taufan:Siyes aah.Aku tak nampak pun.Mana?

Blaze:Tulah,aku pun tak nampak.

Taufan:TADI KATA NAMPAK

Blaze:Memang nampak tapi,tu berfaedah untuk aku je.Kalau untuk kau,aku tak nampak.

Taufan:Hah?Apa benda yang berfaedah untuk kau tu.

Blaze mengukir senyuman jahat yang penuh makna menyebabkan perasaan seram wujud dalam diri Taufan.Tangan Blaze merampas bekas makanan yang berada di tangan Taufan dan Duri dengan pantas menyebabkan mereka berdua terkejut."Aku tolong makan makanan korang ye~faedahnya,dapat mengenyangkan aku."Taufan berasa sangat marah dan ingin menerkam Blaze.Namun,tindakannya terhenti apabila suara merdu Ais menyapa gegendang telinganya.

Ais:Taufan.....

Taufan:Apa!

Ais:Tak sangka kau dengar jugak aku panggil walaupun tengah marah tak ingat awek.(tutup telinga duri)Mesti suara aku ni merdu sangat kan?Antara aku dengan Elsa,suara sapa paling merdu?

Taufan:Dua-dua tak sebab suara aku paling merdu.Kan? reader yang disayangi yang cantik yang kacak sekalian.....

Author:menyempat kau eh Taufan....

Unbreakeable bondWhere stories live. Discover now