Chapter 4

107 14 34
                                    

Loceng yang menandakan waktu rehat telah tamat akhirnya berdering mengalunkan bunyi yang sangat bising.Maka,semua pelajar pun bergegas ke kelas masing-masing begitu juga dengan kembar elemental.Dalam perjalanan mereka ke kelas,ramai mata yang melihat ke arah kembar elemental itu.Ada yang ketawa,ada yang termenung dan tak kurang ada juga yang berbisik sesama sendiri.Perkara itu menimbulkan rasa kurang selesa dalam diri adik-beradik elemental itu.Halilintar mula berasa tidak selesa kerana banyak mata yang memerhatikan mereka.

Halilintar's POV

Aku memang tak suka.No..No... bukan tak suka tapi alergi tahap kritikal bila student perempuan a.k.a minah kat sekolah ni pandang adik-beradik aku macam orang tak betul.Semua automatik jadi ikan belut.Mesti ada antara korang tertanya kan.Kenapa ikan belut?Sukahati aku lah nak panggil diorang ikan apa pun.Belut suit them very well sbb tulang diorang terus hilang kalau nampak adik-beradik aku.Kalau diorang accident patah tulang pun mungkin masih boleh kejar adik-beradik aku lagi.Nak usha adik-beradik aku lah tu.Taulah adik-beradik aku semuanya hensem-hensem.Tapi sorry to say yang diorang single but not available.Adik-beradik aku semua mahal tau.Kalau aku dapat tau ada yang claim diorang aku cari orang tu sampai dapat and aku akan menghantui hidup kau sampai aku puas.Sejujurnya aku pun tak tahu berapa lama baru aku akan puas.mungkin sampai kau bercucu cicit kot.itu pun kalau aku puas.muahahaaaa!!!Astarfirullahalzim,apa kena dengan kau ni Halilintar.Jin mana pulak yang merasuk aku tadi.Ok sekarang ni aku dah tak boleh tahan.Tanganku mula mengeluarkan arus elektrik yang akan menghasilkan pedang halilintar bila-bila masa.

???:APA YANG KORANG TENGOK HAH?!

Halilintar's pov end

Suasana menjadi sepi sebentar dek kerana jeritan seseorang.Daripada nada suara yang didengari,empunya suara berasa sangat marah.Semua mata tertumpu kepada empunya suara yang sedang menundukkan pandangannya.Figura itu mengangkat wajahnya perlahan-lahan sehingga menampakkan irisnya yang berwarna lava.

"AKU TANYA NI.APA YANG KORANG TENGOK HAH?!"soalan Blaze dibiar tergantung.Blaze,seorang pelajar lelaki dan atlet sekolah yang berbakat dan ceria.Sama seperti adik-beradiknya yang lain,Blaze juga agak popular di sekolah itu.Dia terkenal dengan kenakalan dan merupakan prankster yang paling legend.Namun,Blaze merupakan seorang pelajar yang panas baran.

"AKU TANYA SEKALI LAGI,APA YANG KORANG TENGOK HAH?!"tak seorang pun yang berani menjawab."Wow,tak sangka adik aku yang sorang ni ada sikit side aku.Congratulation Blaze.Finally kau tahu nak jadi orang yang matang."gumam Halilintar yang sedang tersenyum sinis memandang semua minah yang terus membisu.

.................

.................

.................

................

................

"KALAU NAK AUTOGRAPH CAKAP JELAH.DON'T MALU-MALU AND DON'T WORRY, FREE OF CHARGE.KALAU KORANG PANDANG JE MEMANG TAKKAN DAPAT LAH.HA...MARI SINI CEPAT.SAPA NAK AUTOGRAPH BLAZE YANG KACAK NI,CEPAT BERBARIS!"teriak Blaze

Hali:........

"WOI,APA NI FEMES SORANG-SORANG.AKU PUN NAK.JOM DURI KITA JOIN BLAZE"terkubur terus niat Taufan apabila mendapat jelingan maut daripada kedua orang abangnya iaitu Gempa dan Hali.Ais pulak?Polar bear kita ni dah menumpang kat bahu Halilintar.Mengantuk katanya sebab konsert sumbang yang dianjurkan oleh minah-minah ni.Tiba-tiba,pancaindera pendengaran Ais menangkap suatu bunyi yang sangat bising yang semakin menghampiri lokasi mereka.

Ais's pov

Serius sekarang ni aku rasa macam nak sepak je Blaze pastu tanya abang sapa ni?Sila kutip.Haa reader,ada tak yang nak claim Blaze ni?Tapi korang mesti sanggup melalui hidup yang bakal dihantui oleh angah.Tengok semua minah ni buat aku mula mengantuk.Jadi,aku pinjam bahu angah untuk jadi bantal aku.Aku tahu dia takkan marah sebab tengah speechless sekarang dengan Blaze dan Taufan sekarang ni.Peluang jangan ditolak.

Unbreakeable bondWhere stories live. Discover now