special :: LB

195 34 13
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

Sebulan kemudian  ..

—Seola's Pov

Hari dah lewat malam  , aku menapak keluar daripada rumah dengan niat nak berjumpa dengan orang tu .  Pintu pagar aku buka dan wajah lelaki yang bernama asahi itu mula memenuhi penglihatan aku  . Dia yang tengah bersandar dekat dinding tembok rumah aku terus berdiri tegak semula setelah nampak kemunculan aku  . Aku tak faham kenapa dia tetiba je call aku dan nak berjumpa  . Dia macam nak cakap something je dekat aku. 

" kenapa nak jumpa saya  ? " aku yang mulakan pembicaraan ini  , dia menunduk wajah memandang ke bawah  .

" mianhae seola sshii  " perlahan bibirnya mengucapkan perkataan maaf  , aku dah buat muka blur  . Kenapa dia tetiba nak minta maaf dekat aku ni  , dia memang ada buat salah dekat aku tapi aku tak kisah langsung janji dia bahagia dengan perempuan tak guna tu  .

" saya minta maaf sebab tinggalkan awak  .. Saya tak patut percayakan perempuan tak guna tu  , selama ni saya silap pilih orang  ... Saya tak sangka dia bersikap macam tu dekat belakang saya  .. Saya memang bodoh sebab tinggalkan orang yang saya sayang  .. Hiksss  ..  "

" seola  , awak nak kembalikan dekat saya semula  .. Kita mulakan hidup baru dan lupakan kenangan yang pahit tu .. " dia menghampiri ke arah aku  , tangannya dihulurkan untuk menyuruh aku menyambut akan hulurannya itu  . Wajah dia dah sembam dengan air mata  . Aku pandang hulurannya itu sekilas sebelum aku tersengih sinis  .

" itulah  , lain kali siapa suruh tinggalkan saya  . Awak tahu tak saya masa tu kecewa gila dapat tahu yang awak mempunyai hubungan sulit dengan sahabat  , tak bekas sahabat saya sendiri  ... Hati saya ni rasa retak tau masa tu  , awak pula boleh bersenang-lenang dengan perempuan tak guna tu  , lepastu beria-ia jemput saya ke majlis perkahwinan bagai tapi  ... Herh  , itulah jangan suka sangat letak harapan dekat perempuan tak guna tu  , dan mesti awak kecewa sebab dapat tahu perempuan tu playgirl kan  .. "

" maaflah asahi  , saya dah tak nak kembali dekat awak semula sebab saya dah berpunya  .. Saya tak nak sakitkan hati saya lagi dengan awak  . Awak pandai-pandai lah cari perempuan yang lebih bagus daripada saya  , lagipun dekat dunia ni beribu-ribu perempuan takkan awak tak pandai nak pilih kot  . Sudah jangan datang ke sini lagi  , buat saya rasa nak smackdown je kepala awak tu  , dah-dah pergi balik sebelum saya panggil tok kadi sunat awak  .." penat aku membebel macam-macam dekat dia  , aku mula menapak ingin masuk ke dalam rumah semula tadi niat tu terbantut apabila asahi berlari ke arah aku dan dia peluk aku erat  .

" awak dah banyak berubah  , dulu awak tak ada pun perangai macam ni  , awak seorang yang lemah-lembut tapi kenapa sekarang awak berkasar dengan saya  " automatik tubuh aku terkaku  ,
D

ia main peluk je aku ni  , aku tak bagi green light pun lagi  . Ni buat aku rasa naj tukar tempat dengan baik author  , iyelah sebab author pandang aku tajam  .

" lepaskan saya  ! " aku cuba untuk meleraikan pelukan asahi  , tapi tak dapat sebab dia makin memperketatkan .  Rasa sesak je nafas aku ni . 

" hey hey  , memandai kau je peluk tunang orang  " aku melepaskan keluhan lega  , masa yang tepat bila jihoon muncul  . Dia menolak tubuh asahi daripada memeluk aku  , asahi pandang dia terkejut  .

" lelaki ni  .. " dahi asahi dikerut  , dia seperti pernah nampak lelaki ni sebelum-sebelum ni  .

" aku lelaki yang bertemu masa kali terakhir kau putus dengan bekas teman wanita kau , ingat anjing ingat aku—" dengan gahnya jihoon berkata  , inilah dia lelaki yang gentlemen  . Aku tersenyum lebar pabila tengok muka asahi yang terkejut dengan berita ni  .

" dah-dah aku warning dekat kau jangan nak memandai nak kacau lagi tunang aku  , kalau tak aku mengadu dekat jaehyuk  . Ha ataupun yedam .. " ugut jihoon buatkan asahi kecut perut dan dia berlari lintang-pukanh keluar daripada halaman perumahan aku  . Selepas bayangan asahi mulai menghilang daripada radar  , jihoon memegang dua belah bahu aku  .

" dia ada buat apa-apa tak dekat awak ni  ? " soalnya dengan penuh risau .  Aku menggeleng kepala sebelum membalas  .

" awak jangan risau  , biasalah tu orang baru lepas ditinggalkan memang hanat macam tu  . Itulah dia siapa suruh tinggalkan saya  , kang dah kena dengan diri sendiri  " balas aku  , dan jihoon ketawa sambil mengusap rambut aku ni  .

" jom  , saya ada belikan ayam goreng pedas kegemaran awak  .  Kita makan sama-sama  " ajak jihoon sambil tangannya melingkari leher aku  , dah terbiasa dengan tebiat si jihoon ni  . Sepanjang kitaorang bercinta baru aku dapat tahu lebih banyak sikap-sikap jihoon  .

" ha  , gaja  ! "

" seola yah saranghae  ! "

" pfft—asyik ulang ayat yang sama je  .. "

" habistu apa  ? "

" macam ni  ..  "

" TUEME SARANGHAE  ! lagipun awakkan nak comeback isnin minggu depan  . Kenalah happy kan tueme  "

" bukan ke tueme anjing saya  "
" eh—awak ni jangan sampai teume datang serang awak nanti "

" okay-okay  .. "

Jsjdjjdjdjjdhshhs  ... Serius rasa nak hempuk kepala ni dekat jamban  .. Hanat dowh  ..

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P/S : maaf kalau jalan cerita ni tak beberapa seronok dan ending macam orang noob 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P/S : maaf kalau jalan cerita ni tak beberapa seronok dan ending macam orang noob  . Iyelah  , aku memang tak ada idea wey  . Tapi berdegil nak habiskan juga  . Huhu  , terima jelah hasil karya serabut aku ni  . Aku pun tak faham macam mana jalan cerita ni..lepastu pjg juga chap kali ni  .. Huarghhh  .. Bunuh lah aque  . Dan juga  , maceh kepada yang setia membaca dan vote af ni  astu komen sekali Ann .  Saya terharu  .. Okey kita jumpa lagi ya  ..

【C】Love Blooms |I 박지훈Where stories live. Discover now