finale :: LB

142 27 5
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Seola's Pov

Kami berdua tiba dikawasan pantai  , langsung aku tak nampak bayangan orang pun dekat sini kecuali hanya kami berdua sahaja  . Aku dan jihoon sejurus itu kami menjejak kaki berjalan mencecah pasir pantai  , disebabkan dekat sini tiada bangku so kami terpaksalah duduk diatas pasir sahaja .

Tak kurang pun dengan jarak kami berdua dengan air pantai yang berombak-ombak daripada tadi . Sebelum datang ke sini sempat lagi aku dan jihoon singgah dekat kedai yang jual air kelapa dan kami terus bungkus bawa dekat pantai terus  . Barulah ada rasa feeling sikit kalau minum dekat pantai  . Hehe  ..

Aku menyedut air kelapa menggunakan straw yang tersedia didalamnya  , sambil itu anak mata fokus merenung cahaya matahari yang lama kelamaan mula terbenam  . Manakala jihoon dia sibuk mengambil foto keindahan dekat kawasan pantai ni  .

" seola  .. " panggil jihoon setelah dia selesai mengambil beberapa foto  , dia berpaling ke arah aku  . Aku pula berhenti menyedut air dan menoleh ke arahnya dengan muka tanda tanya  .

" mari kita selfie  , alang-alang background dekat belakang lawa  " ajak jihoon yang dah sedia pegang handphone nya  . Aku mengangguk kepala dan tayang gaya peace lepastu bibir aku mengukir senyuman ceria  .

Chikiittt~

" wah  , nak tengok boleh " aku merapatkan diri dengan jihoon untuk melihat gambar yang kami selfie tadi  , terus aku tersenyum lebar melihat gambar aku dengan jihoon . Serius dowh  , kembang aku bila dilihat muka aku lawa dekat situ .  Uish  , terer juga si jihoon ambil gambar  .

" nanti saya send dekat awak eh  .. " kata jihoon sambil dia melirik anak mata ke arah aku , aku hanya mengangguk  . Dan  , sekarang baru aku sedar bahawa aku ni duduk rapat gila dengan jihoon  . Jihoon pula dah tenung aku lama  . Aku terdiam dan kaku . Tidak kurang jauh pun wajah aku dengan jihoon sampaikan aku dapat rasa nafas dia yang dihembus keluar tu  . Air liur ditelan pahit , aku pun satu sebab tak nak jauhkan diri daripada jihoon  .

Tatapan lama lelaki itu membuatkan aku turut menatap wajahnya sekali  . Damn  ! Masa yang tepat apabila jantung aku ni mula nak berdegup kencang  .

Dup~dap~dup~dap  ..

Menyampah bodoh dgn part ni  , rasa nak muntah hijau je  .  Kalau rasa hanat tak payah baca dan vote je  . Huwarghh  . Jangan komen ehj  , aku malu siot  .  Eh tiberr... 

Gegendang telinga aku dapat mendengar dengan jelas bunyi degupan jantung aku tu  , oh tidak . Tangan kiri aku mula menyentuh bahagian dimana jantung berdegup laju , rasanya pipi aku ni dah naik merona merah dengan tatapan jihoon tu  . Boleh buatkan aku cair tatkala melihat setiap seinci wajahnya yang  .. Kacak bahkan seperti bidadara tu  . Dengan anak matanya yang bersinar-sinar . Boleh buatkan aku rasa nak mampus dekat sini .  Lama kami bertentangan mata akhirnya aku mengalihkan pandangan ke arah lain sebab tak sanggup nak tenung wajah kacak dia lama-lama tu  .

【C】Love Blooms |I 박지훈Where stories live. Discover now