02 :: LB

169 33 4
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Author's Pov

" tak guna punya boram~"

" kalau aku dapat engkau  , memang tulang engkau aku patah-patah kan biar mampus dekat muka bumi ni  ..  Hesy  , sakit hati betul  .. Tak sangka aku dapat kawan macam tu  , hanat  " terkumat-kamit mulut seola menyumpah seranah akan kawan rapat dia selama ni but now dia adalah enemy seola sekarang  . Keadaan seola tidak beberapa normal lagi  , dengan keadaan yang mabuk teruk berjalan terhuyung-hayang ditengah-tengah bunga-bunga sakura yang berada disisinya  . Manakala tangannya masih mengenggam erat botol soju yang diminum olehnya  .

Hari sudah masuk ke larut malam  , seola masih belum pulang lagi  . Di suasana ini hanya dia seorang sahaja yang berada  . Walaupun keadaannya yang mabuk teruk  , seola cuba berjalan melintasi kawasan bunga-bunga sakura  . Nasib tempat ni tak gelap sebab ada bantuan sumber cahaya yang menerangi jalannya .

Seola berjalan-jalan terhuyung-hayang sehinggalah dia mahu saja melanggar lampu jalan dekat situ namun sempat ada seseorang menarik lengannya membuatkan automatik diri seola masuk ke dalam dekapan seseorang  .

" cik  , gwenchana  ?" tanya orang itu sambil dia memandang wajah redup seola  . Kelihatan wajahnya sudah merah teruk  .

" cik mabuk ni .. " katanya dengan penuh kerisauan  .

" ah  , lantaklah  ...saya nak balik sekarang  .. Sana  " seola menolak tubuh lelaki itu supaya memberi laluan kepadanya  . Lelaki itu memandang seola yang terhuyung-hayang menghayun langkah  . Dia menggeleng kepalanya lalu terus memeluk pinggang seola dengan niat untuk membantu gadis itu jalan  .

Seola berhenti berjalan  , wajah lelaki disebelahnya dia pandang lama sebelum membuka mulut  . " waeyo  ? Kenapa awak tolong saya  ? Saya rasa awak tak perlu nak tolong saya  .. Saya boleh jalan sendiri  . Awak jangan susah-susahkan diri  ..  " kata seola dalam nada kurang jelas  . Dia menolak tubuh lelaki itu untuk berjauhan denganya  .

" awak mabuk ni  ... " katanya sambil merampas botol soju yang setia dipegang oleh seola.
" yah —" seola cuba untuk mengambil botol soju miliknya namun lelaki itu menghalangnya  . Dia menggeleng kepala tidak membenarkan seola mengambilnya  . Sudahlah mabuk teruk lepastu nak minum lagi  , memang sampai esok tak sedar-sedar  .

" sudah  , mari saya teman awak balik  .. Lagipun hari dah lewat malam , bahaya tahu tak..  " dia menawarkan dirinya untuk menemani seola pulang.
" huh—awak jauh beza dengan asahi  , orang macam nilah yang saya suk—" belum habis melengkap ayatnya  , sekelip mata pandangan seola menjadi gelap gelita  . Sempat lelaki itu menyambut tubuh seola yang hampir terjatuh  .

" Cik  .. Cik  .. Ireona  "lelaki itu mengocangkan tubuh milik seola namun langsung tiada sebarang gerak balas seola  , lelaki itu melepaskan keluhan berat  . Mungkin gadis ni pengsan sebab banyak sangat minum  .

■💎■

—seola's Pov

" woof~woof~"

Terus aku terjaga daripada tidur disaat gegendang telinga milik aku ni tertangkap pada suara anjing yang sedang menyalak dekat sebelah aku ni  . Hairan  , entah masa bila pula aku pengliharaan anjing ni , setahu aku unnie misu hanya pengliharaan kucing je  . Tapi asal aneh sangat ni  .. Ke aku tersalah dengar ni  ..

" woof~woof~ " terus anak mata aku terbeliak luas  , apa benda kucing bunyi anjing ni  ? Apabila kelopak mata dibuka  , kelihatan aku sekarang berada disebuah bilik yang nampak sangat aneh  , ya ini bukanlah bilik aku  . Bilik berdinding kelabu manakal bilik aku warna biru  .. Wait  , apasal aku bilik aku ni penuh dengan barang-barang lelaki  ? Takkan aku jadi lelaki pula ni ? 

Sekeliling bilik yang aku berada sekarang dipandang hairan dan pelik  . Aku pindah rumah ke apa ni  ? Memang ni bukan bilik kesayangan aku  , dengan hiasan yang lain dari yang lain  .

" woof ~woof  " seekor anjing berbulu putih duduk diam atas peha aku sambil dia menyalak tak habis-habis  . Ni bukan kitty... 

" eo ?  Eodi-eo  ? " dahi dikerut pelik  . Perasaan ingin tahu mulai menbuak didalam hati aku ni  . Sesiapa boleh tak tolong explain  , aku berada dekat mana ni  ?

Kruk~

Lantas anak mata aku tertangkap pada daun pintu yang telah dikuak oleh seseorang  . Kelihatan ada seorang lelaki masuk ke dalam bilik itu sambil tangannya memegang dulang yang terdapat mangkuk  . Apabila aku memandang wajah lelaki itu terus ingatan aku teringat akan sesuatu  .

" teume  "

Hampir terbeliak anak mata aku dek terkejut apabila teringat yang dia tu adalah lelaki yang aku nampak dekat han river semalam  . Dan patutlah anjing ni aku macam pernah nampak je  .. Lelaki itu menghampiri ke arah aku sambil bibirnya mengukirkan senyuman manis  .

" awak dah sedar  ..  " katanya yang sedang meletakkan dulang di atas meja kopi  . Aku pandang gerak geri lelaki itu dengan keadaan tercengang  .

" Ah  , semalam awak mabuk jadi saya bawa lah awak balik rumah saya  .. Sebab saya tak tahu rumah awak  , mianhae " jelasnya dengan nada kekok dan janggal  , ya aku pun janggal juga seperti dimana aku dengan asahi  . Herh—tapi sekarang sudah tiadalah aku dengan asahi lagi  . Semalam kan dia minta putus buat apa nak dikenang lagi kan  .

" ah  , saya yang patut minta maaf dekat awak  .. " kata aku sambil menggigit bibir bawah  , suasana mula menjadi awkward apabila tiada sebarang topik mahu dikatakan lagi  . Lagipun aku masih tak kenal dia  . ..

" erh ,  selamat berkenalan saya park jihoon " dia mula memecahkan suasana yang awkward sebentar tadi  .

" saya Moon seola  .. Selamat berkenalan juga  " aku pun sama memperkenalkan diri ni  .

" bukankah awak lelaki yang saya jumpa semalam tu  ?" tanya aku untuk kepastian  .

" dae  , sayalah  .. Tak sangka kita dapat bertemu lagi  "

" awak duduk mana  ?" tanya lelaki yang bernama jihoon  .

" taman gera  .. "

" kalau macam tu  , biar saya yang tolong hantarkan awak pulang  .. Lagipun tempat awak tu berdekatan dengan rumah kawan saya  " dia menawarkan dirinya untuk menghantar aku pula  . Aku pula tak tahu nak balas apa  .

" lagipun jauh perjalanan awak nanti  " katanya lagi  . Tanpa berfikir panjang  , aku hanya mengangguk kepala sahaja  . Dah dia nak hantarkan aku pulang  . Kita on sajalah  , lagipun aku tak tahu tempat mana aku berada ni  .

" awak makanlah .. Saya buat sup penghilang mabuk untuk awak  .. "

" ah  , araesso  .. Gomawo jihoon  "

" Dae gwenchana  "

💎■TBC











【C】Love Blooms |I 박지훈Where stories live. Discover now