08 :: LB

135 25 3
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Seola's Pov

Aku merenung lama bayangan jennie yang terlantar atas katil pesakit didalam keadaannya yang masih belum sedarkan diri  . Hurm—nasib keadaan jennie okay saja  , doktor kata dia hanya demam panas saja , so tak adalah aku nak risaukan sangat dengan dia ni  .

" ni  , saya ada belikan makanan untuk sedara awak  . Kalau dia dah sedar nanti  , berilah makan  .. " pintu wad tersebut terbuka dan masuklah jihoon yang baru balik daripada kedai  . Ya  , jihoonlah penyelamat aku tadi  , sebenarnya harini aku dengan jihoon dah berjanji nak pergi keluar jalan-jalan tapi terus tak jadi bila keadaan jennie tiba-tiba macam ni  . Kitorang terpaksa lah nak jaga dia dekat sini  , takkan nak suruh dia berdikari sendirikan  . Aku sebagai sedara dia mestilah saling tolong-menolong  . Aku ni tak adalah sekejam mana pun dengan dia ni walaupun kitorang macam anjing dengan kucing  . Heh—lol jangan layan aku merepek sorang-sorang ni  .
" okay  , awak letak je dekat atas meja tu " pinta aku sambil menunding jari ke arah meja kopi yang berada disebelah tempat aku duduk termenung tengok jennie ni  , bosan sebab dia masih belum sedar  . Tapi tak mengapa  , aku tunggu je sampai dia sedar  .

Jihoon akur  , dia meletakkan bungkusan makanan tadi di atas meja kopi  , kemudian dia berdiri disebelah aku ni  , turut sama dia merenung bayangan jennie seperti aku  . Keadaan sunyi menyepi tanpa sebarang suara yang berbunyi  . Kecuali alat-alat hospital yang tidak henti mengeluarkan bunyi tu  .

Tut~tut

Krekk~

Suasana yang sunyi menyepi buat seketika tu terus terhenti setelah pintu wad yang kami berada sekarang terbuka  , dengan itu terpaparlah wajah unnie misu yang menapak masuk ke dalam wad tu  . Kami saling berpandangan sehinggalah jihoon menunduk hormat  .

" eo  ? Ingatkan tak ada sesiapa dekat sini  " kata misu lalu berjalan menghampiri kami berdua  . Misu pandang aku sekilas kemudian dia jatuhkan pandangan dekat jihoon yang statik berdiri disebelah aku  .

" urmm  , annyeong saya park jihoon  , kawan seola  " jihoon menyapa misu ramah  ,  dia mempamerkan senyuman manis  . Misu pula dah tersengih lebar  , mungkin dia tak percaya yang aku ada kawan lelaki sebab aku ni kebanyakan contact dengan perempuan je  . Kalau lelaki pun jarang-jarang je  .

" ah  , saya unnie kepada seola  .. Moon misu  , gembira berjumpa dengan awak  .. " misu tersipu-sipu malu sambil memperkenalkan dirinya  , okay buat pengetahuan korang semua  . Unnie aku sejenis yang segan-silu bila berjumpa dengan lelaki . Dia pun seperti aku juga  , ramai kawan perempuan dan kurang kawan lelaki  .

【C】Love Blooms |I 박지훈Where stories live. Discover now