04 :: LB

155 31 5
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

Jihoon's Pov

Dia bukan ke lelaki yang aku nampak dekat Han river  , tak silap aku lelaki yang bersama dengan seola tu  . Ha  , aku tak silap orangkan  . Betullah itu dia . Dia ni teman lelaki seola ke  ? Tapi kenapa  ...

Kenapa dia dengan perempuan lain pula ni ? Ha entah-entah dia ni curang dengan seola  . Ish  , lelaki jenis apalah dia ni nak main curang-curang pula tu  . Kang aku bagitahu seola biar padan muka engkau nanti.

" saya dah bagitahu seola pasal hubungan kita berdua.. Haha  , saya rasa mesti dia tengah merana dekat rumah tu  ... " kata perempuan tu sambil ketawa nakal  , aku yang curi-curi dengar ni  . Gatal je tangan nak tampar muka pompuan tak guna tu  .. Tapi aku jauhkan niat tu  , kang kalau aku serang dia memang banyak hal lah nanti  .

" dia tak tahu ke yang kita nak kahwin tak lama lagi  ?" sambung perempuan tu lagi  , lelaki itu sekadar mengangkat bahu tak tahu apa-apa  . Jap  , apahal lelaki tu diam kelas daripada tadi  ? Dah bisu ke apa  ? Asyik perempuan tu je yang cakap  .. Ke dia tak ada skrip  .. Jahat mu author  ..

" kalau dia dapat tahu mesti dia sedih sepanjang masa  , iyelah dia kan hati tisu  .. Lagipun dia masih sayangkan awak  .. Pasti merana hidup dia kan sahi  .. " dia ketawa sambil menggatal mahu menyentuh tangan lelaki yang bernama asahi tu  . Woi lelaki asal diam je  ? Tak ada skrip ke apa  ? Cedih tul  .

" biarlah dia boram janji dia tak halang hubungan kita berdua  .. " akhirnya lelaki itu membuka suara juga  . Ha baru kau nak cakap kalau tak memang bisu tak ada skrip je  .

" betul tu asahi  .. " perempuan tu tersengih-sengih macam anak kambing nak minta susu tapi tak dapat sebab dia anak luar nikah  .. Huh benda yang aku merepek ni  ? Kambing pula kita ceritakan  .

" woi jihoon  , tak nak makan ke  ?"tanya mashiho yang memecahkan suasana aku yang sibuk tentang orang tu. Aku melirik mata ke arah mereka berdua semula yang khusyuk menghirup ramen  .

" aku nak makanlah ni  " kata aku lalu mencapai chopstick dan menikmati makanan  .

" hey, jihoon nanti kitorang nak lepak cafe game kau nak join ke  ?"tanya junkyu  .

" boleh juga  .. " balas aku  . Alang-alang harini aku tak ada apa-apa nak buat so join jelah dua sekepala tu  .

■💎■

—Seola's Pov

" hesy  , dapat ranking 2 lagi  , aduhai siapalah yang bodoh sangat ni ha  , sesuka hati dia je nak bunuh aku  .. Ish  , ni buat aku sakit hati ni  " aku membebel sendirian sambil mengetuk keyboard tanda melepaskan geram  . Engkau kena tahulah perangai aku ni  , kalau kalah je mesti semua benda nak dimarahkan  . Itulah tebiat aku bila main game so jangan main dengan aku kalau tak nak kena maki hamun  .

" tak apa kita main lagi  .. " aku tekan butang play again  . Dalam kiraan 1 2 3 permainan pun bermula  . Dengan fokusnya aku menembak beberapa orang yang muncul dihadapan aku  . Hati dan geram so aku main memang fokus nak mampus  .

Bang~bang

" ah  , tak guna  " akhir sekali jawapannya aku kalah perlawanan lagi  . Ni nak buat aku rasa berputus asa . Siapa yang bunuh aku tu ha  ? Biar aku hempuk muka kau guna kuali jennie  . Heh  , tiberss

" yah  , korang kita duduk dekat sini  " gegendang telinga milik aku terdengar suara lelaki yang duduk dibelakang aku tapi aku hanya mengendahkan saja  . Aku memasang earphone ditelinga dan barulah rasa feeling game sikit  . Takkan kau nak aku pasang speaker kuat-kuat nanti tak pasal aku kena halau pula  . Aku tekan butang play again dan aku perasan ada seseorang yang telah join room aku  . Username dia @bihoon
Tapi aku tak tahu siapa dia tu ?
Ting~

Aku menekan butang mesej yang baru masuk dalam room aku tu  ..

@bihoon
hi  , boleh saya turut join  ?
@yolaaa
eh  , boleh je tak ada masalah janji saya ada team ..
@bihoon
→Gomawo @yolaa
@yolaa
okey  , so jomlah main  .. Saya start dulu ya
@bihoon
→Okie awak.. :D

Aku pun tekan butang restart dan dalam kiraan 1 2 3 permainan bermula  . Dan macam-macamlah yang aku bebelkan  .. Tapi aku kagum dengan @bihoon tu  , dia punya tembak tepat mengenakan sasaran  , bukan macam aku ni hanya tembak pokok astu entah apa-apa jelah  .. Patutlah aku dapat ranking 2 . Dia memang terbaik  , bagus jadi team dengan aku ni  . Bertuah aku dapat kau  .

Lama berlawan akhirnya kami berdua mendapat ranking 1 , aku melompat teruja tapi senyap-senyap jelah tak nak kacau orang sekeliling .  Engkau memang terbaik @bihoon ..

Sudahlah aku rasa lenguh pula tangan sebab asyik main-main tekan keyboard je  . Aku mengeliat kecil sambil menanggalkan earphone  .

" baik aku balik  .. Sudahlah perut ni lapar je dari tadi  " mengomel aku sendirian  . Aku bingkas bangun daripada duduk  . Baru nak menghayunkan langkah ni  , tiba-tiba ada sebuah kerusi yang dekat belakang aku tu mengundur lalu terlanggar perut aku ni  . Aduh  ! Sakit  .

" ah  , mianhae  " apabila orang tu perasan  , dia terus berdiri dan menunduk memohon maaf dekat aku ni  .

" eo  ?  Jihoon  " aku tengok wajah lelaki tu dan dia adalah jihoon  .

" eh , seola " kata jihoon sambil menayangkan senyuman  . Aku pun turut membalas senyuman dia tu  .

" saya tak sangka kita dapat bertemu dekat sini lagi  .. " kata aku .

" awak buat apa dekat sini  ?"tanya jihoon  .

" ah  , saya baru lepas habis main game and you ? "

" saya pun sama  , tengah teman kawan  .. " kata jihoon sambil menunjukkan kawannya yang daripada tadi hanya pandang kami berdua saja  .

" ah , annyeong saya moon seola  " sapa aku kepada mereka berdua  .

" saya kim junkyu dan dia mashiho  "

" awak kawan jihoon ke  ?" tanya lelaki yang bernama mashiho tu  .

" kami baru berkenal  .. " balas aku dan mereka mengangguk kepala saja  .

" hurm  , saya minta diri dulu " aku menunduk hormat terdahulu sebelum mempamitkan diri  .

" huhu jihoon ada kawan perempuan lah  " menyakat junkyu sambil menyiku lengan jihoon  . Terus jihoon melemparkan jelingan ke arah junkyu  . Suka sangat berloya buruk dengan orang dia ni  , kang kalau jihoon menyakat dia baru tahu nak marah  .

💎■TBC





















【C】Love Blooms |I 박지훈Where stories live. Discover now