Waar moet ik nu heen? Ik kan naar een van me vrienden gaan maar zij weten niet dat m'n vader dit bij me doet en dan zullen ze vast schrikken. Me oog is half dicht en kan niet verderopen en m'n neus bloed heel erg. Als ik nou terug ga naar huis en aan me zusje vraag of ze wat geld van me vader kan pakken. Dat ga ik doen! Ik stuur haar een sms: Hey klein zusje van me, wil je wat voor me doen? Kan je uit papa's kamer een paar hondert euro pakken en naar me brengen?'' Ik krijg een sms terug:''Tuurlijk broer wacht maar buiten dan breng ik het naar je''. Ik blijf een paar meter naast het huis staan en wachten. Ik hoor de deur open gaan en zie m'n zusje naar buiten lopen.''Ik ben hier!'' Zeg ik zachtjes. Ze komt naar me toe en zegt:''Alsjeblieft broer, is dit genoeg?'' ''Ja, dankje, je bent het beste zusje ooit'' Zegt ik. Ze geeft me een glimlach. Dan zie ik m'n vader in de deur opening staan. ''Bukken!'' Zeg ik. We bukken alletwee en we verstoppen ons achter een auto. ''Ik moet weer gaan'' zegt me zusje. ''Als je iets nodig hebt bel je maar of sms je maar'' zegt ze. ''Dankje''. zeg ik ''Als er iets is kan je me bellen of sms'en en dan kom ik''. ''oke'' zegt ze. En ze loopt naar binnen, m'n vader is inmiddels allang naar binnen gegaan. Ik loop rustig weg. Ik denk dat ik in een hotel logeer vanavond, morgen zie ik wel. Ik heb héél véél 50 jes gekregen ik denk wel 10-15 of misschien wel 20. Me zusje is de beste!
Ik loop in het centrum en dan krijg ik een sms'je, er staad:''Hoi broer, papa was boos en hij zag me met je praten, hij heeft me voor het eerst geslagen, ik ben bang en ik denk dat hij het nog een keer doet''. Ik word boos, hoe kon hij m'n zusje slaan?! Ik stuur een sms'je terug:''Hoi zusje, ik haal je op pak een tas met kleding en kom maar naar buiten''. Even later ben ik bij m'n huis. Ik zie m'n zusje al staan. Ik ren naar haar toe. Ze lijkt oké, maar volgens mij is ze het niet. ''Waar heeft hij je geslagen?'' zeg ik. ''tegen m'n wang, maar het is wel goed met me hoor'' zegt ze. Ik zeg:''wacht hier! Ik ben zo terug''. Ik loop naar de deur een steek de sleutel erin. Ik loop naar de huiskamer en daar zit m'n vader. ''Oh, kijk wie we daar nou hebben'' zegt hij. Ik kijk hem boos aan en zeg:''Hoe durf je mijn zusje zo te slaan?! Wat ben jij voor een vader''. ''Ssssst!!'' Zegt m'n moeder. '' hou op jij!'' Ik zeg:''Ach hou toch op mam! Alsof jij trouwens een goeie moeder bent!'' IK loop naar m'n vader en geef hem een stomp in z'n gezicht. Hij staad op. Ik geef hem nog een klap en ren dan keihard weg. Ik doe de deur achter me dicht en zeg tegen m'n zusje dat ze de tassen moet pakken en weg moet rennen. Ik hoor m'n vader schreeuwen terwijl hij zo'n 10 meter achter me loopt. Ik ren en ren samen met m'n zusje. Ik hoor m'n vader niet meer, ik kijk achter me en zie hem terug lopen. We stoppen even om op adem te komen en lopen dan langs de straten opzoek naar een goedkoop hotel. Ik zie een redelijk hotel en ga naar binnen. We kunnen meteen naar een kamer en we gaan dat ook.
We gaan op bed zitten en kijken tv. Na een tijdje zie ik dat m´n zusje in slaap is gevallen, ik doe de tv uit en ga ook slapen.
Ik word wakker. Ik zie dat m´n zusje ook wakker is en ik zeg:''Hey zussie, heb je lekker geslapen?''. ''Jawel, alleen ik ben nogsteeds bang van gister'' zegt ze. ''Het komt wel goed hoor!'' zeg ik. Ik sta op, pak m'n kleding en loop de badkamer in en ga douchen. Ik kom de badkamer uit, pak wat geld en zeg:''ik ga ff naar de bakker wat broodjes halen, tot zo!''.
Ik ben bij de bakker en haal wat lekkere broodjes. Ik loop de straat op om terug naar het hotle te gaan. Ik denk nogsteeds aan gisteren, dan loop ik perongeluk tegen een man aan. Ik zeg:''oh, sorry menneer'' Hij draait zich om en zegt:''oh, maakt niet uit h...'' Maar dan zie ik het, het is m'n vader! We schrikken allebij. Hij zegt:''oh, wat doe jij hier? Een beetje weglopen van je problemen en je zusje daarin meenemen!''. ''Ik zorg tenminste goed voor haar en sla haar niet! JA! DAT IS WAAR MENSEN!! MIJN VADER SLAAT MIJ! EN MISHAND....'' Hij doet z'n hand voor m'n mond en sleurt me een straatje in dat eigenlijk meer op een steegje lijkt. Hij laat me los. ''Hoe durf je!?!'' Zegt hij. ''Hoe durf ik? Jij slaat je eigenkinderen''. Hij geeft me een klap in m'n gezicht en nog een en nog een... Ik ren weg naar achter maar het steegje loopt dood. Ik ben ingesloten. Hij komt op me af. Ik zeg:''Jij bent altijd al een slechte vader geweest!'' ''Je kinderen een beetje mishandelen!!''. Hij slaat en schopt me in m'n gezicht en m'n buik en tegen m'n benen. Ik val naar achter, met m'n hoofd tegen de muur. Ik lig op de grond. Het lijkt alsof ik m'n nek gebroken heb. Hij loopt weg. ''Je bent de slechtse vader ooit!!'' schreeuw ik. Hij komt terug en loopt op me af. Hij staad stil en na een tijdje spuugt hij op me. ''iel!! Hoe kun je zomaar op me spuugen?! Mongool!!! Val dood!!'' Maar hij is al weg. Ik heb pijn aan m'n hoofd! Ik probeer op te staan, maar het lukt niet.
Ik word wakker. Ik ben nogsteeds in het steegje? Heeft niemand me gezien? Niet dat er veel licht is hier, het is best donker, maar toch! Ik sta op en voel aan m'n hoofd, ik bloed?! Ik kijk naar m'n shirt en ik zie dat m'n hele shirt onder het bloed zit. Ik pak de zak met brood en loop het steegje uit. Ik loop naar het hotel, en loop naar binnen. Het personeel van het hotel schrikt en helpt me. Ze vragen wat er is gebeurd maar ik antwoord niet. Voor ik het weet in m'n hoofd schoon en ik loop naar m'n kamer. Ik loop naar binnen en zeg:''hey zusje, ik ben er weer!'' Ik leg het brood neer en vertel wat er was gebeurd en kleed me om. Even later zitten we met z'n twee'en te ontbijten.
JE LEEST
Gemene en Geweldadige vader.
ActionDit verhaal gaat over een jongen die thuis mishandelt word door zijn vader. Het is een heel spannend verhaal!! :)