FIRST FOOTBALL MATCH WITH YOU

45 6 6
                                    

Jimin keluar dari bilik taehyung...

Jimin:tak lama aku win.....

Mr. Kim: jimin buat apa tu?

Jimin: tak de apa... Appa... Jimin pergi dulu ye...

Mr. Kim:  nae...

Di ruang makan...

Mr. Kim: v still lagi join football club ke?

Taehyung: nae appa... Nape appa tak support v ke?

Mr. Kim: tak delah... Appa okey je asalkan anak appa bahagia...

Taehyung: saranghae appa*pelok appa*appa... Bulan ni v busy tau dengan latihan football pastu bulan depan v ada pertandingan pemilihan

Mr. Kim: wahhh.... Fighting....

Taehyung hanya memberikan boxy smile...

Taehyung: jimin nanti nak gi tak latihan pemilihan minggu depan?

Jimin: pergi je..

Taehyung mengangguk

Di mansion mr. Jeon

Jungkook: bulan ni kook busy dengan football.... Jadi jangan tanya kook kenapa kook balik lambat dan jangan ganggu kook...

Mr. Jeon: oh nae it's okay... Takde siapa nak kacau kook key

Mrs. Jeon: tapi mesti dapat masuk wakil sekolah....

SKIP

Di padang sekolah

Mr. Kang: kumpulan A akan lawan dengan kumpulan B.... Akan ada beberapa pemain simpanan

Jungkook kumpulan B, taehyung dengan jimin kumpulan A. Jimin sebagai pemain simpanan manakala jungkook dan taehyung akan bermain..

Permainan dimulakan.... Jimin mencari idea untuk menarik perhatian semua orang.... Selepas bermain 30 minit jimin menggantikan v... Ketika inilah jimin merancang strategi untuk menarik perhatian v....

Selepas 10 minit bermain...jimin memulakan rancangannya...

Mereka bermain kasar... Dan dia bergelut dengan mingyu... Tanpa sesiapa sedar... Dia terjatuh dengan sendiri sehingga sikunya berdarah... Mingyu tak tolak jimin itu dipersalahkan kerana menolak jimin...tetapi tidak... Jungkook nampak dari awal rancangan jimin untuk dapatkan attention...

V yang ternampak terus kearah jimin..

Taehyung: kau okey tak jimin...? Siku kau berdarah.... Meh aku tolong...

Taehyung membawa v ke tepi di tempat duduk pemain... Taehyung merawat luka jimin...

Taehyung: lain kali hati ii..... Dah siap...

Jimin: thanks...

Taehyung hanya mengangguk..

Taehyung menggantikan jimin..

Jungkook yang entah muncul dari mana tetiba menyapa...

Jungkook: jangan kau ingat aku tak tahu asal kau buat macam tu... Aku tahu kau tu attention seeker.. Right? Kalau v kau boleh tipu lagi tapi kalau aku sorry...

Jimin: aku dikira okey lagi sebab v layan aku daripada kau yang mengaku kau kembar dia... Mesti kau nakkan attention dia.... Tapi kesian.... Tak dapat...*smirk*

Jungkook: jangan sampai rahsia kau terbongkar*berlalu pergi*

Jimin menahan marah....

Jungkook terjumpa taehyung yang sudah menyalin pakaian di bilik salinan pakaian

Jungkook: v... Aku nak minta maaf.... Mianhae.... Terimalah balik kook sebagai kawan v...

Taehyung:............................................... V maafkan kook dengan bersyarat jangan mengaku kook sebagai kembar v sebab kembar v dah lama mati....dalam hidup kamus v....

Jungkook: jadi v terima kook la kan?

Taehyung mengangguk dan memberikan boxy smile... Jungkook memeluk v dan v membalas pelukan... Di sebalik dinding jimin menahan marah....

SKIP

Semakin hari semakin rapat hubungan taehyung dan jungkook...itu membuat jimin merancang strategi...

Di mansion mr. Kim

Jimin: v..... Nak cakap sikit boleh...?

Taehyung: ikut la jimin.... Cakap banyak pon boleh....

Jimin: *senyum* please jangan abaikan jimin....?

Taehyung: v ada abai jimin ke? Mianhae....

Jimin:kalau nak jimin maafkan v... V kena jauh kan diri v dari jungkook...

Taehyung: nae.... Nanti v layan jimin sorang je tau

Jimin senyum kemenangan....

TBC

Blue and Grey ✅ Where stories live. Discover now