Hari demi hari berlalu seperti biasa. Padang itu riuh rendah dengan jeritan daripada penyokong bola sepak. Jungkook adalah salah satu permainnya.
Markah antara dua pihak lawan yang seri membuatkan perlawanan itu semakin sengit.
Jungkook: Woi! pass ke sini lah!
Pesorak: GO GO GO GOOOOOO!!!!!
Hoseok: MAK KAU HIJO! WOI! BERLARI PANDANG ORANG SEBELAH!
Jungkook: HOSEOK PASS KE SINI!Jerit Jungkook.
Pengacara: Masa yang hampir tamat, debaran semakin memuncak!
Jungkook: 'Jungkook kau boleh. Demi Taehyung. Aku akan buat di banggga dengan aku'
Dengan segala kudrat yang ada dia menyepak bola itu masuk ke dalam gol!
Seluruh padang: GOOOOOOLLLLLLLLL!
Semua pasukan Intenational Hight School bersorak gembira tidak lupa juga dengan para penonton. Wuhuuu!
=~=~=~=~=~=~
Night.
Mr. Jeon: AHAHAHAH Ini baru anak eomma dan appa!
Keluarga Jeon seronok meraikan kejayaan anaknya bersama saudara mara yang sanggup hadir ke mejlis kecil itu. Tetapi tidak bagi jungkook. Dia inginkan kembarnya datang dan meraikan bersama... Tetapi ia sia sia sahaja kerana itu tak mungkin jadi kenyataan
Jungkook: Tch...baru nak mengaku anak?omel Jungkook.
Mrs. Jeon: Jungkook, kamu nak apa? nanti eomma dengan appa belikan
Jungkook:Eomma boleh tunaikan hajat kook?
Mrs. Jeon: Eh mestilah, cepat cakap apadia?
Jungkook: Jungkook nak jumpa kembar kook
Tiba-tiba sahaja ruangan itu sunyi sepi.
Mrs. Jeon: Kook, bukan ke Eomma pernah cakap yang dia dah tak ada?
Jungkook: Ahahahha dah tak ada? Ye dia tak ada di depan mata eomma. Dia masih hidup lagi tapi sebab muka dia seiras dengan appa eomma benci dan JIJIK DENGA DIA!
Pang!
Satu tamparan akhirnya diberikan oleh Mrs Jeon .
Jungkook:Huh...Ni kan yang eomma nak buat selama ni? eomma dan appa jaga kook semata-mata untuk jadikan kook sebagai alat untuk naikkan nama keluarga ni kan? Eomma layan anak eomma dengan appa tiri kook elok sahaja tak sama macam eomma dengan appa layan kook......
Jungkook:Eomma layan dia (adik tiri)*tunjuk kepada jenny*penuh kasih sayang....tapi apa yang anak(kandung)*tunjuk diri sendiri* eomma yang ni dapat? layanan macam sampah! Sanggup eomma tak mengaku Taehyung tu anak eomma!
Mrs. Jeon: CUKUP! YE MEMANG KAU JIJIK! APPA KAU LANGSUNG TAK BAGI KEBAHAGIAN KAT AKU! DIA SAKIT KAN AKU! KAU BOLEH BERAMBUS AKU TAK NAK LAGI TENGOK MUKA KAU!
Jungkook: Tch...eomma lupa yang manusia boleh berubah
Bam!
Terus sahaja dia keluar dari rumah. Air mata yang mengalir dan seyuman yang mekar berlaku dalam satu masa. Perit? Ya memang rasa dia sangat perit. Tapi dia bangga yang di dapat terlepas dari sangkar.
"TAEHYUNG HYUNG!"
"TAEHYUNG HYUNG!"
Jeritnya sekuat hati. Dia tak kesah orang nak tengok dia pelik. Dia percaya yang Taehyung akan tunaikan kan janji dia kan?
"TAEHYU---uhuk uhuk!"
Rasa penat mula terasa. Halah kau ni pun satu kook kenapa kau tak makan malam dulu bagi kenyang baru keluar dari rumah.
Rumah milik Taehyung dipandang. Agak jauh juga dia berjalan. Jam sudah pun menunjukkan pukul 2.00 pagi. Tapi hampa rumah itu sudah dijual.
"Appa! Taehyung!" Jeritnya lagi tapi sedikit perlaham dari yang tadi.
Tubuhnya yang longlai berjalan tanpa hala tuju sampailah dia tiba di satu lorong gelap.
Gangster: Woi!
Jungkook:.....
Gangster: Woi! budak kau dengar tak aku panggil kau!?
Jungkook:.....
Gangster: Geng nampaknya kita ada mangsa baru. Belasah dia sekarang
Buk!
Jungkook: argh..
Gangster:Oh ada suara rupanya
Tubuhnya sekarang dihentak pada dinding dengan kuat. Tumbukan demi tumbukan mengena pada tubuhnya. Dia mampu, untuk lawan balik tapi apakah daya yang dia sangat lemah pada waktu itu.
Dapat dia rasakan yang kepalanya berdarah akibat tersungkur di atas jalan tar.
Jungkook:.......h-hyung...
Taehyung:.........
tbc
YOU ARE READING
Blue and Grey ✅
FantasíaMr. Dan mrs.kim bercerai menyebabkan sepasang kembar iaitu jungkook dan taehyung berpisah. Jungkook mengikuti eommanya manakala taehyung mengikuti appanya ke Busan. Taehyung atau dikenali sebagai v berkawan bersama jimin... Eomma v berkahwin dengan...