Di hospital of Seoul...
Jungkook sudah sedar dari koma... Toresan pisau itu terlalu dalam sehingga berlaku pendarahan
Jungkook yang baru sedar semalam gembira kerana kawan- kawannya menemani dia sepanjang dia berada di hospital
Tetapi senyumannya kembali pudar apabila dia ingat pada taehyung
'mungkin taehyung takkan datang sini....'omel jungkook
Taehyung sudah berada di hospital of Seoul
Taehyung: ermm...nak tanya di mana wad pesakit bernama jeon jungkook?
Nurse: tingkat 3 bilik 32...
Taehyung: baiklah.... Terima kasih
Nurse: sama-sama....btw what's your name?
Taehyung: kim taehyung imnida....*lalu tersenyum manis*
Nurse tu menjerit kecil
Taehyung: oky tak ni nurse...?*nada risau*
Nurse: oky... Awk tu terlalu handsome sangat....
Taehyung: ouh... Saya gerak dulu...
Di tingkat 3 bilik 32
Di luar bilikTerdapat kawan jungkook... Di dalam terdapat mr dan mrs. Jeon
Taehyung berlari laju ke arah bilik yang menetap adik kembarnya, Jungkook. Tapi langkahnya dihalang oleh rakan-rakan jungkook apabila dia cuba untuk masuk ke ruangan itu.
Buk!
Satu tumbukan padu diberikan oleh yoongi membuatkan Taehyung tersungkur kebelakang.
Taehyung:BAGI AKU MASUKLAH!
Yoongi: Tch....SELAMA NI! DIA BERUSAHA NAK RAIH KEPERCAYAAN KAU! Hiks....bila dia dah nak nazak baru kau nak percaya ke ha!
Teahyung terkedu....
Ye kita perlu mempercayai antara satu sama lain bila ada satu hubungan yang rapat, sahabat. Tapi dia lupa yang manusia boleh berubah Ugh!
FLASHBACK
Laju sahaja buku dairi milik Jimin di tutup setelah habis sahaja membacanya. Sampul surat yang terselit dalam buku itu dibuka. Bergetar tangannya melihat apabila membaca setiap ayat yang ada pada kertas itu.
MUNCHAUSEN SYNDROME by PROXY
(kalau nak tahu.... Search google)😊
Jimin ada penyakit mental.
Mr. Kim: Jadi kamu dah baca
Suara garau milik bapanya menghentikan perbuatannya.
Taehyung: Jadi appa dah tahu....kenapa tak bagithau Tae
Mr. Kim:Appa cuma kesian pada dia. Dia merayu yang untuk tidak beritahu kepada kamu perkara ini. Dia tak nak kamu tinggalkan dia. Sebab dia nak habiskan sisa hidup dia dengan kamu....
Mr. Kim:Kamu tak tahu yang dia sedaya upaya melawan penyakit tu dan cuba sorok daripada kamu....
End Flashback....
Taehyung:'Tak Taehyung ni bukan salah kau....ini takdir' omel hatinya.
Mrs. Jeon: Apa yang bising-bising ni?
Melihat dan mendengar suara milik wanita yang berada di hadapan pintu bilik itu membuatkan air mata dia bergenang lagi sekali. Rasa marah, kecewa dan sedih hadir dalam satu masa.
Wanita itu juga timbul rasa marah kerana dia kenal. Lelaki yang bernama Taehyung itulah menyebabkan anaknya jadi begitu.
Dengan beraninya Teahyung maju ke hadapan. Badanya ditahan oleh rakan-rakan Jungkook yang masih ada di situ.
Wajahnya yang tidak lagi jauh dengan wanita itu membuatkan dia terseyum sinis.
Taehyung: Hai Eomma, ingat lagi tak anak yang Eomma rasa jijik ni?
Wanita itu terkedu. Taehyung pula terus beradar dari situ. Semua yang berada di situ terkedu dan terkejut dengan pengakuan Dan pernyataan yang dinyatakan oleh taehyung
Mrs. Jeon menarik lengan taehyung
Mrs. Jeon: jangan kau berani tunjuk muka kau dengan appa tak guna kau depan aku dan jungkook...
Taehyung: kalau itu yang eomma nak.... Tolong bagi surat ni pada jungkook... Jangan hina appa aku sebab kerana appa aku eomma tak ada anak seperti aku dan jungkook...
Taehyung: ini adalah kali terakhir kita semua berjumpa... Aku minta maaf kalau ada salah silap... Mungkin kita tak jumpa tapi mustahil kalau tak jumpa...
Taehyung: eomma... Tae nak ucapkan terima kasih sebab lahirkan tae jaga tae... Terima kasih untuk segala- galanya...
Taehyung: mr. Jeon or jeon appa... Jagalah jungkook tu macam anak kandung sendiri... Jaga eomma...
Taehyung: tae... Pergi dulu sebab dah lambat... Terima kasih semua... Btw nanti pesan pada jungkook yang aku dah tak ada kat dunia... Please serah kan surat ini pada dia....untuk kali terakhir...
Taehyung beredar pergi...
Semua di situ terkaku... Melihat pemergian taehyungJungkook sudah dengar semua perbualan tersebut pon menitiskan air mata lalu dengan pantas ia mengelap air mata tersebut...
Jungkook pergi kepada mereka...
Jungkook: kenapa korang bual kat luar... Masuk lah dalam...
Mereka semua masuk ke dalam wad jungkook
Namjoon: jungkook.... Ni ada surat untuk kau.... Dan kau dah boleh discharge harini....*tersenyum manis tapi menahan sebak
Jungkook: siapa bagi?
Semua diam dan jungkook memandang mereka semua..
=~=~=~=~=~=
Dua hari kemudian...
Malam yang indah itu menjadi malam yang paling sedih buat Jungkook. Air matanya mengalir dengan deras melihat keputusan DNA yang ada pada tangannya sekarang.
Dan keputusan itu menunjukkan yang Taehyung ialah abang kembarnya. Tapi yang sedih nya surat daripada Taehyung.
Hey my lovely twin,
Aku minta maaf sebab buat ujian DNA ni masa kau belum sedar. Masa kau sedar aku tak ada di sisi kau. Mesti kau gembirakan? Aku cuma nak kau tahu yang kita tak akan berjumpa lagi. Aku dah pindah sekolah. Percayalah yang kau boleh hidup bahagia. Hargai kawan kau okay? Gembirakan lah eomma dan appa jeon...
Sebut sahaja nama aku kalau kau dah betul-betul perlukan bantuan aku.
Take Care
From your twin
KIM TAEHYUNG @ V
"Hiks Hiks tolong kenapa kau tinggal kan aku....hiks"
Tanpa dia sedar ada seorang lelaki yang mengenakan pakaian seperti pesakit lain sedang memerhatikan dirinya dengan pandangan sayu.
Tbc
YOU ARE READING
Blue and Grey ✅
FantasyMr. Dan mrs.kim bercerai menyebabkan sepasang kembar iaitu jungkook dan taehyung berpisah. Jungkook mengikuti eommanya manakala taehyung mengikuti appanya ke Busan. Taehyung atau dikenali sebagai v berkawan bersama jimin... Eomma v berkahwin dengan...