bab 2

2.6K 45 0
                                    

Lima Hari sebelum majlis,

Khai: fiya kau pakai baju warna apa?

Fiya: merah kot

Khai: kenapa kot?

Fiya: x tahu lagi

Khai: pakai lah warna merah

Fiya: eh eh asal

Khai: saja

Macam macamlah khai ni. Fiya gelak perlahan.

Ting. bunyi mesej masuk.

Khai:fiya merah tau

Khai: pweaseee🥺

Fiya: eh dia ni

Khai: merah ok janji

Fiya: x janji buek😝

Khai: ok then, aku spam.

Khai: merah
Khai:merah
Khai:merah
Khai:merah

Ha kau spamlah sampai sakit jari tu ngade je budak ni. Fiya Malas melayan mengada khai. Baru ingin bangun dari katil .

Phone berbunyi. Haih,x cukup spam dia siap call lagi. Fiya mengangkat panggilan.

"Ye khai,aku pakai warna merah" tanpa salam .

Senyap.

"Lah kau merajuk ke Khai. Alololo jangan majuk,aku belanja aiskrim nak?" Fiya Cuba memujuk lagi.

Senyap.

" Khai,kalau kau senyap lagi. Aku pakai warna lain." Fiya mengugut. Geram si pemanggil hanya senyap.

"Khai!" Jerit fiya.

"Fiya" panggil satu suara.

Eh kejap,ni bukan suara khai. Wait wait macam kenal suara ni. Takkanlah..

"Fiya ni Ray" kata lelaki tersebut. Fiya hanya diam. Malu bertandang.

"Kau nk apa hah?" Kasar fiya membalas kepada si pemanggil.

"Amboi tadi baik je cakap" ray sengaja mengusik.

"Tadi ingatkan khai" jawab fiya jujur.

" Kau x save nombor aku" Ray tahu jawapan fiya,tetapi dia mahu dengar dari mulut gadis it sendiri.

"Tak" sepatah balas fiya.

"Fiya..." Truttt. Dia end call. Eii minah ni memang. Takpa takpa. Tengok kau nanti. Hati ray panas.

Padan muka. Tak cukup dekat kolej nk kacau aku,Kat rumah pun dia nk kacau? Fiya gelak. Mesti ray tengah maki dia sekarang kan? Kesah.
_____

"Ibu" fiya mendekati tubuh ibunya,Puan suraya yang sedang menonton tv.

"Ya kenapa dengan anak ibu ni?" Puan suraya menoleh,melihat anaknya.

"Ramai ke yang datang majlis tu nanti?" Tanya Fiya.

"Kenapa? Fiya nak jemput kawan fiya ke?" Puan suraya membalas soalan dengan soalan.

"Fiya ajak Khai" Puan suraya mengangguk.

"Ibu ajak kawan ibu,dengan saudara mara Kita je" je ibu cakap? Ingat aku Tak tahu,mesti ramai punya lah. Tapi kalau kau dah tahu kenapa tanya?

"Fiya Tak nak bersembang dengan kawan ibu boleh? Kalau boleh Tak nak sembang dengan Sapa Sapa" fiya memujuk ibunya.

Puan suraya tahu akal fiya.

"Alah kalau ibu kenalkan tu,fiya salam je bukannya apa pun" Puan suraya kembali menonton tv.

musuhku suamikuWhere stories live. Discover now