2

61 4 0
                                    

"Eh Bb,knpa Bb lama suda nda datang sini... c Eryl tia suruhkah??"...Masuk2 saja sa dalam rumah c Eryl... C mama tanya suda sa soalan gitu... Maka baru 2 hari yang lepas sa ada datang sana.

"manada ma...baru dua hari yang lepas pun Bb datang sini" sa jawab sambil salam tangan c mama sama c bapa.

Yala, sa sama Eryl dari keci lagi bekenal... Mummy sa sama daddy sa macam ibu bapa kedua C Eryl suda... Gitu juga macam c mama sama bapa.. Ibu bapa kedua sa...
Actually,C Eryl ada satu abang saja... Tapi Abang dia jarang balik Sabah,maklumlah budak pandai belajar di luar negara... Kwkwkkwkwkkw... Sa nda berapa rapatlah kalau dengan c abang... Kalau setakat becakap tuh bolelah... Last sa becakap sama dia, time dia balik sini rumah 2 tahun yang lalu.

"Kalau c mama... Memang pelupa beini" bilang c Eryl sambil senyum-senyum tengok c mama.
Terus c mama senyum kici macam dia terasa dengan apa yang C Eryl cakap, padahal memang selalu suda tuh anak kambing begurau gitu.

Terus sa tingu c Eryl...bagi amaran sama dia dari isyarat mata... DASAR ANAK KAMBING, ASAL BECAKAP IKUT SUKA DIA SAJA!!

"mama nih makin tua.. Memang laba lupa banyak benda.. Nda lama suda nih sini dunia.. Kamu dua, bila mau kahwin???"

C Eryl yang sedang minum air hampir tersembur keluar tuh air dari dalam mulut dia bila dengar c mama tanya macam tu.. KAMU DUA BILA MW KAHWIN?
APAAN SIH MA, KAMI KAWAN AJA KALI... ADIK BERADIK LAGI GITCHU!!

Sa pura2 kunun nda dengar apa c mama cakap... Sa tunggu saja tuh anak dia yang buka mulut... Sbb c Eryl yang kasi mula, dia juga laba yang tanggung ahhahahhaa..

"Ish mama nih, nda abis2 merepek pasal gitu... Eryl cakap pasal ingatan saja.. Knpa mama kasi kait sampai kahwin.. Lagipun sa sama c bacot pun macam adik beradik suda... Takkan mw kahwin adik sendiri?? " dia jawab sambil jeling2 Sa.
Aik apa juga salah sa??

"Mama tau juga gitu... Tapi kamu dua tuh makin besar.. Bukan makin kecil...mama sama bapa pun makin tua... Nnti nda sempat tingu anak2 mama bahagia" keluh c mama dengan muka kecewa.

Sa pula rasa bersalah tengok c mama macam tuh padahal sa ndatau apa salah sa... Ehhh entahlah, bagus pujuk sebelum c mama makin meroyan pi luar bumi.

Sa duduk sana sebelah dia sambil pigang tangan dia.. Acah2 dulu perempuan paling baik di dunia.. Aih, lupa... Sa memang baik AHAHAHHAHAHAHHAHAHHA!!

"mama, jangan laba cakap macam tu.. Nnti kami kahwin juga, tapi bukan sekarang.. Tunggu masa yang sesuai saja..okay?? " sa pujuk2 laba dengan pakai ayat gitu.

Terus sa tingu c Eryl yang lain suda muka... Same tau juga yang dia nda suka kalau pasal "KAMI" yang kana kait... Lagipun memang dia anggap suda kami adik beradik... Jadi sangat mustahil laba bagi dia.. Tapi lantaklah, sekarang sa mw pujuk dulu c mama... Anak dia belakang kira HEHHEHEHHEH.

"Yala mama paham juga... Marilah makan malam, mama suda siap2 sebelum kamu sampai lagi.. Eryl, tuh muka nda payahlah masam2.. Nnti nda handsome lagi,tiada perempuan mau suka.. Terpaksa c Bb saja yang jadi menantu mama nanti " ejek c mama sambil ketawa .Kalinih giliran c mama kasi bacot anak dia.. BAHAHHAHAHA baru kau tau Eryl.

Dia diam saja sambil ikut kami jalan sana dapur.
C bapa diam2 saja sbb suda kasi sedia2 soalan dia nnti... ENTAHLAH DURANG NIH,SABAR SHA AKO.

Macam biasa sa duduk sebelah c Eryl.. Biasanya c Eryl nih main2 lagi sebelum makan Nga sekarang sa tau juga mood dia agak terganggu sebab kana cakap benda yang dia nda suka... Ekkk macam mana juga suda terlepas cakap.

Yala sy pun salah labaini lepas, Tingulah.

***********************************************

Seperti yang saya suda agak, masa c Eryl hantar sa balik... Dia diam2 saja fokus pandu kereta, dibalik marah juga dia pandu hati2 sebab takut accident... Mati nnti kami malam tuh...edehh bodoh, asyik2 melampau saja fikiran sa sekarang .

Sa tingu saja muka dia sambil befikir macam mana mau kasi baik lagi mood dia... Walaupun suda lama sa bekawan sama dia, sa masi ndatau macam mana cara mau kasi baik mood dia yang rusak.. Ehhh malaslah gini!!

Diam2 sha kami dua dalam kereta nda becerita... BAHAHHAHAHA memang laba diam kalau kalau nda becakap... Bb mana otak Bb?

Hampir 30 minit c Eryl memandu ,akhirnya sampai juga kami depan rumah.
Sa sempat dengar C Eryl mengeluh berat.. Tiataulah dia tuh sa malas.... Tapi dalam masa yang sama, sa nda suka kalau c Eryl berperangai macam tuh... Ishhh mauuu juga kana pujuk kimbet!!

"Knpa kau belum turun?? " dia tanya sa tiba2... Terus sa yang hampir temelatah acting cool.
Bongo kau sana!!Sumpah sa dalam hati.

"aih salahkah?? "sa tanya balik sambil pura2 kasi baik cara sa duduk.
Yala betul juga dia tanya, Kenapa saya nda turun padahal tuh rumah sa ,sudah depan mata.. Apalagi sa tunggu sana dalam?

PUJUK DIA LABA BANGANG, KAU PUN NDADA KOTAK PIKIRAN.. KAU SUDA TAU KAWAN KW GITU TAKKAN MW BIAR... bilang suara sa dalam hati.
Terus sa garu2 lagi kepala yang nda gatal.

"tiada sa cakap salah, cuma sa tanya saja.. Kenapa kau tunggu kana cium baru kau mau turun??" dia cakap lagi.
Kali nih dia teketawa suda sikit...ndada akhlak mu anjay.

"kepala otak kau lah, sudala... Sa masuk dalam dulu.. Bai gudnite, take care balik.. Jangan singgah mana2..plus jangan menyundal" sa cakap sambil tangan sa mau buka sudah tuh pintu kereta.

"aih, belum kau jawab sa tanya badukang!".
Kali nih dia tarik belakang baju saa, belum suruh sa keluar.. Aihhh apa di??
Sa masuk balik laba tunggu dia ulang apa yang dia tanya... Adakah dia tanya apa2?
Kamu ada dengar?? KALAU KW CAKAP KAU DENGAR MMG MUSTAHIL SBB INI KANA TYPE SAJA BUKAN KANA CERITA PAKAI MULUT HMMM SEDIH ')

Okay back to our story...
"apa kau tanya tadi? Tiada pun sa dengar? Kah kau saja nih?? "sa tanya sambil pandang2 muka dia yang handsome... Yalaaa kawan sa memang ensem tial.. Knpala kau jadi kawan sa ihh..

"Tadikan Kau nda turun2 dari kereta.. Sa tanya laba, Kau tunggu kana cium baru kau mau turun kah?? " dia ulang.

"anak palui mmg gayanya macam nih.. Nda abis2 merepek.. Sudala sa masuk dulu, sambung esok kalau kau merepek ..sa mengantuk suda, mau tidur sama mandi... Bai hati2"

"HAHHAHAHAHHAA I LOVE YOU BAII!!"

Sa tingu saja kereta dia begerak pulang.. Sa nda salah dengar jugakan? Mmg dia cakap "I love you" kh sa yang melebih saja nih?? Ihhhh entahlah... Palui!!

Sa masuk sana dalam rumah.. Sudah galap dalam ruang tamu ,c mummy sama daddy memang selalu awal tidur... Lagipun bisuk durang kerja.. Maklumlah hari isnin esok.. Saya punya kerja??
Jaga rumah... Itu saja... Sbb c daddy nda kasi izin sa kerja hmmmm... C mummy pun sama... SALING besokong tuh urang tua yang sa sayang.

Tadi sebelum sa balik, c bapa sempat tanya sa soalan yang memang bikin serangan jantung.. Nasib sa seorang perempuan yang kuat.. Kalau nda, suda lama sa rip sana dalam rumah c mama.

"Bb tiada perasaan langsung sama c Eryl? " bapa tanya.
Masa tuh c Eryl sudah sedia sana luar mau antar sa balik, tapi c bapa sempat pula tanya soalan yang bikin mampus sa.
NASIBLAH C ERYL NDA DENGAR, KALAU DIA DENGAR BAHAHAHAHAHJAA RUSAK.

"kami kan macam adik beradik... Bb anggap Eryl macam Abang suda.. Perasaan bb sama dia, macam.. Adik yang sayang Abang" sa jawab... KUNUN.

C bapa diam2 saja dulu sebelum dia cakap lagi.

"Kalau bapa kasi kahwin saja kamu dua nnti... Bb mau juga?? "

Masa tuh sa bebetul mati akal... Sa tetau apa sa mau jawab sama c bapa.. Apakaini soalan begini... Kahwin?? Sama c Eryl... Yala mmg mau... Aih terjujur... Takpelah..

Belum sempat sa jawab, suda c Eryl panggil2 sa sana luar.. Mau antar balik suda.. Takut dia kalau lewat antar sa balik.

"paa, lain kalilah Bb jawab... Bb balik dulu, gudnight" sa cakap.

Sebelum sa keluar, sa sempat salam c mama sama bapa... Itu kewajiban sa kalau sa sana... Mesti hormat c bapa sama mama.. Macam mana sa hormat c daddy sama mummy.

***********************************************

Kalau suda baca, jangan lupa vote ah 🥺❤

Me or Her?Where stories live. Discover now