7

30 1 0
                                    

ERYL POV:

Sa buka2 mata jah, memang gelap suda nih dunia... Sudala dunia pun memang gelap suda sedia... Nih rumah pun gelap nda kana kasi pasang lampu... Belum lagi cakap pasal masa depan sy yang gelap, aik tibeh.

Masa sy bangun, sy tekejut sbb muka  c bb dekat suda dengan muka saya... ASTAGAAA.. Sikit lagi boleh TECIUM suda... AHAHAHHA canda... Lama2 saya tingu c bb.. Memang dia cantik.. sudala cantik... Baik lagi.... Smuanyalabaaa tempat dia.

Tapikan guys, makin lama sa kasi biar keadaan kami begitu.... Makin lain saya punya perasaan, I can't explain lah... Tapi memang lain.. It's not about my feeling but something.. Yang negative AHAHAHHA, mustahil kau ndatau?? Jangan pura2 guys..i know you and I know how it's feel... Ahh sudalaaaa..

Terus sa tingu tangan sa yang masi genggam tangan c bb, ainah sebenarnya sa ndatau pun kenapa bisa begitu... Bukan juga saya mabuk, tapi ndataulah.. Saya tiada juga isap gam pun, ehh memang sy nda isap gam yeh guys.

Oleh sebab saya nda tahan suda dengan yang perasaan nda bagus tu, sa tolak kepala c bb agak kasar supaya dia bangun.. Sbb sa tau kalau c bb memang susah kasi bangun kalau main lembut2...
Nah, kasar sudapun masih nda bangun.. Ndatau macam mana lagi mw kasi bangun.

"b, bangun.. Malam suda.. Mandi, cepat....Malam nih durang c mummy sama daddy busy kerjaa.. Kau tuh manada pandai apa2.. Cepat sementara sa rajin mw buat kerja" bilang sy sambil sa masi tolak kepala dia.

Pelan2 c bb angkat kepala yang menjadikan jarak muka kami semakin hampir... SHIT!!
Terus sa kasi jarak sikit muka sa dari diaa, eh buduh..

"apa?" bilang dia dengan suara masi mengantuk.
Terus dia tingu muka sy lagi dengan pandangan mata begitu... Ainaaaa, lama2 lagitu...

Shit, saa ndatau perasaan apakah ini ahahahhaha sial!!

"kau p mandi sekarang, atau sy kasi mandi kw?? " sa cakap sambil mengukir senyuman nakal sama dia.
Bukan dia balas, dia tunduk lagi sbb masi mengantuk.. YA ALLAH, INGIN KU SMACK DOWN BUDAK NIH,NASIB DIA CEWEK HEHHEHE.

"b, kau dengarkah?? Cepat... Sudala gelap nih rumah, bangun cepat... Sy mw masak lagi nih " sa cakap sbb mengada suda gaya dia ndamau bangun.
Mandi pun nda Ihhh shshhshshs..

"kau pigilah masak, kenapa perlu suru sa mandi? Kau masak d dapur.. Bukan d kamar mandi"bilang dia.
Senang saja dia menjawab, kalau sa nda masak.. Baru dia tau apa erti tahan lapar.. Siapa suruh nda belajar masak🙂

"emmmm palui!! " sy bilang.
Ikat rambut dia sa tarik sambil rambut dia sa kasi main2.. Terus sa dengar dia marah2 tapi lantaklah sbb dia nda dengar sy punya cakap.. Baru kw tau..

"Eryl bahhh!!" dia makin marah.
Terus dia angkat kepala, nah apalagi.. Membalas bah dia kacau rambut saya..

"Jangan kasar sangatbaaaa!!" bilang saya.
DUP!!!
jantung sa hampir berenti berdetak bila c bb betul2 d depan sa suda.. Time tuh dia masi pegang rambut sy sambil ketawa...

Mungkin dia pun perasan kali dengan keadaan kami, terus dia pun diam..tangan dia nda lepas pegang rambut sa... You know what? Gelap? N then dua2 jaah dalam rumah?? Shshhshshhshshhshs, I know we are just friend but the feeling inside me tuh nda mengenal siapa Ahahhaha... ASTAGA. MUSTAHIL KAU NDA?? EYA KAU?? ATAU BEPREN KAMU?? TIBEH AKU 🙂

Entah apa yang merasukiku,sy tarik kepala c bb pelan2 pigi dekat sy... Muka sa sama muka dia dekat sudaa... Saya pun ndatau kenapa dia ikut saja apa yang sy buat... Tapi yah, sy tau dia buntu Ahahhaha..

Belakang leher dia sa tekan, belum sempat sa ✨kiss ✨ dia... Dia suda tampar bahu sa dengan kuat.. Masatu saya baru sedar!
Terus sa tingu muka dia yang merah suda sana... MALU LAITU!!

"BUDUUUNYAAA!" bilang dia... Terus dia bediri dan kasi tinggal sa d ruang tamu bergelapan saturang...
Terus sa garu kepala saya... Astaga apaini yang saya fikir?? Sot babi...

Malas sa mau fikir banyak, sy pasang lampu dan berlalu ke dapur... BIASALAH!!!

************************************************
BEATHRICE OLIVIA POV:

Sa tutup pintu pelan2.. Lepastu sa lari pigi katil... WUANJAY APA SA BUAT TADI BUDUU, APAAA DIAAA MW BUAT??? ASTAGAAA DIA MW KISS SA KAITU?? TAPI KENAPAAA???

Banyak soalan yang saya tanyakan pada diri sendiri sbb ndatau mw tanya sama siapa...budu mustahil sa mw turun bawah lagi lepastu tanya c Eryl apa yang dia mw buat tadi... Babal.

Terus sa ambil tuala sa sbb sa mw pigi mandi suda... Dalam otak saya... Masi tuh ✨adegan panas✨ bermain main... Hmmm apa baitu maksud dia buat bgitu? Ambil kesempatan?tapi mustahil juga sbb bukannya baru malam nih kami dua2 dalam rumah.. Kalau memang dia mau ambil kesempatan memang dari dulu dia bole.. Tapi malam nih lain...

ASTAGAAA BOLE PECAH KEPALA OTAK SY GARA2 FIKIR PASAL NIH BENDA SAJA AHAHHAHA... KENAPA SAA TAMPAR DIA TADI AH? KALAU SA NDA TAMPAR KALI MMG LAMA SUDA LAIN YANG JADI... AIH ASTAGA GATALNYA DIRI INI AHAHAHHAHA AHHSHIALLL..

Dalam masa 30 minit, saa suda siap mandi dan lengkap berpakaian... Lama2 lagi sa tingu muka sa sana cermin... Emmm, cantiknya gue... Tibeh puji diri sendiri... Tapikan,siapa lagi mw puji saya kalau bukan dari sendiri?orang lain puji belum tentu ikhlas gais.

Terus tiba2 sa ingat handphone saya yang masih d bawah... Saa lupa bawa naik atas sbb telampau malu dengan keadaan tadi... Buduh labaaaa hmmmm 🙂

Tiba2 pintu bilik sa kana ketuk dari luar tapi nda berapa kasar macam biasanya... Kalau hari2 biasa tuh, mmg mau roboh pintu bilik sa kana ketuk oleh tuh anak ✨pungut✨.

"Kau mw mati kebuluran kah di dalam?? " bilang dia.
Suara dia lain macam masa tu... Bukan macam biasanya... Ehhh semuanya laba lain2.. Babi.

Terus sa malas mw kasi panjang suasana yang nda senang antara kami, saa buka pintu bilik dan yah terjengul muka kambing dia yang nampak blur sana... Aihhh oh, dia pun suda mandi.

Terus sa jalan duluan dari diaa..akward budu!!

"b tunggu... "Dia cakap...
Terus sa berenti melangkah sambil tingu dia sana belakang saya... Jarak kami agak jauh sikit... Hmmmm akwardkan mmg laba.. Kecuali kalau ndatau malu.. Mmg nda pandai sedar laitu, pakiu bethul...

"apa?? " sa bilang sambil angkat kening sna dia.
Terus dia garu2 kepala serupa bodoh sana sa tingu
..mau Minta maaf lagilaaa tu Ahahhaha..

"pasal tadi... Sy nda sengaja... Sama bukan sy mau ambi kesempatan... " dia bilang..

"oh ndaapalah... Kasi lupa laitu, bukan juga jadi apa2 sama kita.. " sy balas sebelum meneruskan perjalanan saya ke dapur .
Lupakan?? Huh, mmg susah mw kasi lupa moment macam tuh.. Minta maaf!

"Kau nda ambi hati jugaka?? " dia tanya lagi.
Masa di dapur, dia duduk di depan saya sambil masih tingu muka saya....muka blur diatu, macam sa mw tampar jah tapi nda apa... SABAR!

"nda.. Kalau suda sa cakap kasi lupa tu, janganlah tanya ulang2... Saa kasi patah leher kw sana" ugut sa..

Terus dia angkat bahu sama geleng2 kepala... Lepastu kami diam.. Masing2 makan...tapi isi kepala ndatau apa d dalam.. Okay, oleh sebab saya suda cakap sama dia.. Kasi lupa... So thats mean ,sa pun perlu kasi lupa juga sbb kalau d ingat.. Nda juga bagus.. Nnti rusak hubungan kami sebagai kawan AHAHAHHA...

************************************************
HEH, JADI APA PANDANGAN KAMU PASAL NIH PART? HEHHEHEH JANGAN LUPA VOTE YEH KENGKAWAN!!! ❤❤

Me or Her?Where stories live. Discover now