14

20 1 0
                                    

Sy dengar suda c mama membebel darii dalam sebab darii tadii c Eryl ejek sa sampai sy sikit temenangis sbb dia nda pandai berenti cakap yang bukan, diaa ejek sa perempuan tua yang tiada mw, aishhh sial..

Selepas sy salam mama sama bapa, sy terus keluar dari rumah sbb nda tahan kana ejek sana dalam,buduh2 gaya c Eryl sekarang... Belum terang bulan, datang suda sawan dia.

"sy antar dulu c bb ah maa, paaa" pamit c Eryl.
Sy deluan suda masuk dalam kereta sbb sy geram betul dengan gaya dia yang macamtuh.

Masa dia mw masuk suda dalam kereta, tiba2 sy nampak c Arielle datang d kawasan rumah dorang sambil pigang plastic hitam agak besar, ndatau apa d dalam... Jangan2 bikin pugai tuh keluarga supaya ambil dia jadi menantu....
Baaa mula suda balik fikiran nda menentu sy.
Oleh sbb sy mw tau, sy cepat2 keluar dari kereta lepastu jalan p dekat dorang...

"Haii Beatrice," dia sapa sy sambil mengukir senyuman yang sangat manis, cara dia sapa sy kan, macam yang lama suda kami bekenal baa padahal baru kemarin,tapii nda apa, tidak salah kalau dia mau ambil hati saya sbb manatau dia ada feeling sama c Eryl,sbb dia ingat sy adik c Eryl... Ahh euw..

"eyaa haii" sy jawab sambil balas balik senyuman dia.

"ini mummy saya suru hantar makanan sama kamu, sbb d tempat daddy sy ada majlis ,so mummy kasii untuk kamu sekali, mummy cakap sbb semalam Eryl kasi kawan becerita" dia kasi tenang panjang sambil menghulurkan bungkusan d tangan c Eryl.

Mummy, mummy... Dia ingat dia ada kaitan sama kamikah, dia cakap macamtu, ihhh macam anoyying sy gitu gaya dia oh, sbb sy nda pernah jumpa manusia gaya gitu, even kwn2 sy yang lain pun teda juga yang gaya macam dia...
Budak pick me?

"thanks" ucap c Eryl sambil senyum sma dia.

Oh eyaa gaish, saya sangat rasa pelik d sana, cause biasanya c Eryl nda biasa kana panggil pakai tuh nama dengan siapa2 terutamanya orang yang baru dia kenal, tapii kenapa tuh perempuan p panggil dia pakaii tuh nama ah?
Macam suka pula dia kana panggil macamtuh sama tuh pmpuan....
Makin banyak fikiran saya sekarang.

Lepastu ndalama kemudian,dia becakap lagi.

"ohh eyaa, kamu mw p mana? Sbb macam kamu mw cepat?" dia tanya.

Belum sempat c Eryl jawab, suda sy menyampuk sambil tarik tangan c Eryl supaya cepat2 masuk dalam kereta.

"kamii ada hal hehe, see you!!" sy cakap sambil tolak f Eryl masuk...niari biar sy drive, daripada kw sempat lagi melayan orang,mmg kw lupa laitu mw antar sy balik... DASAR!!

"oh okay, then see you" dia cakap sambil melambai.
Sy balas saja lambaian dia sbb macamm telampau kejam juga klw setakat lambaian pun tidak d balas, sbb sy sedar juga sy bukan siapa2 untuk bersikap sedemikian.

Sy masuk dalam perut kereta dengan muka masam, pagi2 udah d bikin marah sama nih orang, tapii sy tiada hak sebenarnya mau urus urusan hidup Eryl sbb dia cakap masing2 punya kehidupan...

Sy tingu dia di sebelah sy, muka2 orang nda puas hati.. Maybe he is angry sbb sy nda kasi peluang dia becakap dengan c Arielle... Hmmm macam mana juga, nnti dia lupa tanggungjawab dia antar sy balik rumah, sudala diatuh mmg jenis macamtuh..

"Kenapa dia panggil kw Eryl?" sy bagi dia soalan mengejut sambil kasi hidup enjin kereta.
Sy dapat rasa juga yang dia sedang tingu sy sambil befikir ayat macam mana paling sesuai dia mw bagi sama saya yang jarang mw dengar penjelasan bagus2.

"kenapa salahkah?" dia tanya.
Lepastu dia duduk dengan gaya relax di sebelah saya mentang2 bukan dia yang drive niari.
Sy jeling dia di sebelah saya.

"nda juga salah tapi sy hairan, sbb kw cakap kw ndamau kana panggil gitu klw bukan family terdekat... Kenapa dia bole pula tiba?"sy tanya lagi supaya sy dapat jawaban yang sesungguhnya.

"kw bukan family sy pun panggil sy gitu, teda baitu salah dia mw panggil sy siapa, kenapa betul kw mw tau nih? Sy masi mw becakap sama diaba tadii, kenapa kw sibuk betul... " dia cakap dengan nada nda puas hati.

Terkedu saya dengar jawaban dia tadi, dia cakap sy bukan family dia?JADII SAYANIH SIAPA SAMA KAU ERYL???!!!

"bah, sy drive balik ruma kw laaa klw kw rasa nda puas hati sama apa yang sy buat" sy jawab dia.
Sy sempat bagi signal untuk pusing balik d round about, sbb masi dekat untuk balik d ruma mama,belum sampai 200m kami menuju balik d ruma sy.

"tapayalah kw tunjuk gaya keras kepala kw sekarang, sy malas layan..bagus kw cepat drive balik ruma supaya snng kerja sy" dia cakap.

Sy nda mampu berkata-kata...sy rasa sy bebetul mw menangis sekarang, sy mauu tahan tapii saya rasa nda dapat, tapii dalam masa yang sama, sy tida mau nangis depan c Eryl..
Sy cuba pujuk perasaan saya supaya nda kasi lepas emosi saya sana, TIADA GUNA TERLIHAT LEMAH DI HADAPAN ORANG YANG TIDAK KISAH AKAN PERASAAN KAU, SO YOU BETTER PENDAM AJALAH DEMI KEBAIKAN SENDIRI EVEN IT HURTS.

Sy drive dengan fokus supaya tiada kemalangan berlaku, saya masi fikir pasal nyawa lagini...ndada juga niat yang sampai ndmau fikir pasal kehidupan gara2 org2 y nda worth macamm Eryl...

************************************************


Me or Her?Where stories live. Discover now