ERYL POV:
Seperti yang sy jangka,abang sampai d rumah ngam2 jam 3 petang..masatu sy saturang lagi duduk2 tggu dia balik sbb mama sama bapa, suda cakap yang dorang sibukkan nda dapat sambut abang balik, lagipun dari airport pun teda yang sambut sbb abang sendiri ndamau kana sambut...ndatau kenapa tapi ndapalah.
Dia sampai rumah dengan biasa, bersama muka masam dia yang nda pernah mw cerita semenjak kana curang pada waktu dahulu, itupun masatu umur sy baruu dalam 16 gitu, suda sekian lama tetapi lukanya masi tersisa yah abang?
C bb yang suda tidur lena,sy kasi biar dia d sofa, mungkin sbb dia penat buat smua kerja tadi, sengaja sy nda tolong supaya pandailah dia hidup berdikari
Cepat2 sy pigi c abang, tolong dia kasii masuk barang2 dia yang banyak, lamakan cuti dia, dalam masa 2 bulan gitulah, tapi okay labaitu sbb nda sunyi juga nih ruma kalau ada Abang.
Sy salam dulu dia sebelum kasi masuk batang dia yang lain2, dia tingu lama dalam rumah tangga MACAm dalam 10 taun dia teda balik2 di sini.
"kenapa nda suru bb tidur dlm bilik? Nda bagus kasi biar perempuan tidur macamtuh," dia tegur.
"Kebiasaan dia sudatu bang darii dulu, janganlah hairan kalau c bb, memang macamtu" sy jawab sambil tingu c bb yang masii lena tidur.
"eyaa Beryl, tapii kw tuh lelaki, jangan biar dia gitu"balas c abang.
Aik?? Apa kaitan saya lelaki dengan keadaan c bb tidur ?macam darii duluutuh gaya tuh betina gitu, apa yang mw d hairan?Terus malas sy mau dengar dia gitukan, sy p tapap belakang badan dia kuat sikitt supaya tebangun tuh pmpuan satu dari mimpi dia yang indah, kalau mw lembut2 sama diatu, mmg tahun depan pun nda bangun sy rasa.
Tingulah, nda2bah dia begerak, yang macam sy teda sentuh2 dia untuk kasi bangun, aihhh geram, sabar kw...
Baru sy mau memulakan lagi serangan kedua sy,sy dengar suda c abang punya suara menegur, jangan buat macamtuh sama c bb."abang rehatlah dulu, nnti sy susun juga barang, kasii naik d atas, abang penat tuh, nnti sy kasitau mama sama bapa, yang abang suda sampai" sy cakap.
Dia diam saja lepastu naik d atas, macam biasalaitu kalau dapat abang yang dia punya vibes yang sentiasa "dingin" tapi ndapa suda biasa dengan gaya dia yang macamtuh.
Sy susun2 barang dia sambil befikir, ndatau apa yang sy fikir...lama2, sy tetiba tefikir pasal perempuan yang jadii jiran baru kamii, c Arielle kalituh nama dia kalau sy nda silap.
Memang dia cantik sangat, ndatau macam mana mw cakap dia punya cantik yang penting cantik dia yang jarang sy nampak...Berdebar hati ini sy rasa kalau sy ingat2 macam mana senyuman dia tadii,aihhh angau gaklama, sy geleng2 kepala supaya sy lupa apa yang sy fikir tadii..sy harus meneruskan kerja sy.
************************************************
BEATRICE OLIVIA POV:
Sy rasa kepala saya sakit amath, pelan2 sy buka mata dan yang saya lihat hanyalah kegelapan pekat seperti masa depanmu bersama boyprenmu aih ndaba, terus sy buka telefon dan jam telah mehunjukan jam 8:00 malam dan dimanakah keberadaan saya?
"good morning princess" sapa someone.
Tiada lagi laitu yang lain selain suara c bangsat yang mengecewakan diriku banyak kali...
Sy gosok2 mata sambil tingu TV yang tebuka d depan mata sy, lepastu sy nampak suda satu susuk tubuh yang sedang sibuk tengo screen laptop... Terus sy cepat2 bangun."Eryl kenapa kw nda kasi bangun sy masa sbng sampai? " sy tanya sambil mengerutkan dahi sy.
Sy nda puas hati sbb ndaa dapat sambut kepulangan abang sbb sy terlampau sibuk dengan dunia mimpi saya ehehehhe."kw tidur tuh, mati pun nda perasan.. Suda d kasi bangun macam yang pandai lagi tuh mayat bangun" balas Eryl dengan nada menyindir.
Terus sy p pukul bahu dia sbb sy geram sangat dengan dia yang selalu cakap macamtuh dengan saya."Beryl,jaga ayat tuh, jangan telampau" tegur yabang.
Terus sy tingu muka c Eryl dalam kegelapan dengan pandangan puas hati, siuk sbb klw ada yabang snng sikit sy mw menang dalam banyak hal."sy pasang lampu ahh sbb macamm abang sibuk" sy cakap...terus sy p bediri tapi belum sempat Pasang lampu suda c abang cakap tapayalah pasang sbb dia tingu kerja2 assignment dia sajaa dia cakap... Tapi kenapa nda pasang saja?
Sy tingu c Eryl sibuk dengan dia punya telefon,ndatau apa yang dia sibuk tingu sekarang tapi sy ndamau ambi tau nnti sy sendiri Makan hati, sy malas gitu2 AHAHHAHAHAHA.
"sy cakap sama mummy kw d sini malam, sbb mw bekawan sama abang" blg c Eryl...
Mw bekawan sama abang? Ndaa2 kamii rapat mmg ndada kesempatan mw rapat sana sini dengan diatu sbb dia sllu sibuk, balik rumah sama saja kesibukan dia, mana2 laitu sllu sklh kerja itu saja yang ada dalam otak dia, tapi kenapa c Beryl pandai2 cakap macamtuh ah? Pakai Alasan yang tak munasabah."Ndalah, kw nih pakai alasan yang macam nda pandai fikir, sy malamni mw keluar dengan kwn2 sy" sy cakap.
Nda2 kana plan tapii nda salah plan last minute, sbb lagi siuk plan last minute daripada yang awal2.Terus c Eryl tingu2 sy macam dia nda puas hati sama sy... C abang pun angkat kepala tingu sy.. Apa salah sy pula kana gitu?
"suda, kau d bawah tanggungjawab kami sekarang, kau nda bole p mana2, suda sy cakap mummy kw d ruma, nda bole kw sembarangan" dia cakap sambil letak handphone d meja.
Sy mencebik nda puas hati....bole seja sy kasitau sama mummy baitu yang sy jalan, bukannya dia jaga sy juga kalau sy d sanatu, paling2 sy bekurung dalam bilik sajatu."ndaa,sy tetap mw keluar...sy cakap mummy, jan pandai2 juga hidup sy" sy cakap...aihh macamm kasar pula sy menjawab macamtu padahal memang sy membesar sama2 dengan dorang... Aishh budu kw nii, bb.
"klw suda sy cakap tapaya tuh, tapayalah kw buat2 gaya sana" dia cakap kasar.
"suka hati sy laba" sy jwb lagi ndamau kalah."suda2lah kamu duatu,nda betul pandaii bebaik dari dulu. Ada saja benda yang nda ngam.. Olive, kau duduk saja dalam rumah malamni sbb suda c Beryl cakap sama mummy kw macamtuh, Beryl.. Kauu bagus p mandi sekarang, biar Abang buat kerja malamni" dia cakap.
Sy kaku sbb sy memang nda bole lawan kalau abang besar suda yang becakap.. Mau macam mana tuh, aishhh lelaki ais nda bole d bawa bincang... Terus sy silik2 c Eryl d sebelah saya, dia senyum2 sbb sy nda bole jalan malamni..
'shibal' sumy bilang dalam hati."sy pun p mndi dulu," sy cakap dan terus meinggalkan ruang tamu d sana.
************************************************
Hai kembali dengan chapter baru, oleh sbb sekarang nda berapa mw sibuk padahal dekat sem2 suda sy tetap sambung untuk kepentingan hidup sy ehh tiber, okeylah babaii I love you all. ❤❤
YOU ARE READING
Me or Her?
RandomBeathricee Olivia dan sahabat baiknya Beryl Oliverio Niguel sudah menjalinkan hubungan persahabatan sejak mereka di bangku sekolah rendah lagi sehingga mereka berumur 20 tahun. Bertahankah hubungan mereka sebagai sahabat sekiranya salah seorang dar...