"Mari sini handphone kau kejap... " bilang c Eryl... Sa yang baru mau masuk dalam kereta rasa hairan dengan dia.. Nda pernah tau dia minta handphone sa tiba2... Malam nih apesal kau minta hape sa nih?
Sa pura2 nda dengar... Sudala tadi nda minta maaf sebab buat saa sakit hati.. Anjay kau memang... Kurang ajar!
"kau dengar apa sa minta tadikan? Kau nda pekak juga setahu sa... " bilang dia bila dia nampak sa nda bagi response apa2 sama dia.. Maap, gue mau merajuk bentar.
Dia tunjuk muka nda puas hati sama sa... Terus sa balas balik...sa angkat2 lagi kening sama dia.. Tunggu dia marah bebetul sama sa.. Siapa suruh buat masalah deluan... Ini apa kes minta handphone sa lagi ek?
Tapi sebab saya nampak lain suda betul muka dia...sa terpaksa bagi juga handphone sa sana dia.. Entahlah apa dia mau buat... Lantaklah tiada apa juga dalam handphone sa tuh hmm..
"jangan layan orang sembarangan... " dia cakap.. Lepas tu dia bagi balik handphone sa.. Sa p check la.... Kenapa dia block tuh orang? Kenapa dia cakap macam tuh sama sa? Bukan dia cakap dia malas bekepit sama sa sudaka? Bagus laba kalau sa ada bakal2 BF suda... Nda suda sa perlu kepit2 sama dia.
"Bukan kau cakap kau malas mau bekepit sama sa sudaka? Sbb kau susah mau dapat sumandak kalau sa selalu sama2 dengan kau..." sa cakap sambil simpan handphone sa dalam beg.
Masa tu sa nda perasan pun yang c Eryl tingu2 sa dengan muka marah dia.
"nda semestinya sa cakap gitu... Sa kasi maksud... Takkan kau nda paham??" Dia cakap.
Dia duduk mengeluh sana sambil tunggu jawaban sa.
Sa ndatau mau jawab apa sama dia.. Jadi bagus sa diam saja.. Malas mw becakap kalau pasal tuh saja... Lagipun sa jenis orang yang cepat kasi lupa benda2 yang nda penting.. Malas mw kisah atau ungkit.. SEKIAN!!Bila c Eryl nampak sa diam2 saja... Dia sempat jeling2 sa sebelum memulakan pemanduan dia.
Sa nda paham dengan gaya dia nih... Apa yang dia mau sebenarnya? Dia cakap benda2 yang kadang bikin terasa lepas tuh bila sedar yang dia salah... Terus buat2 gaya macam tadi.... Sampai bila dia mau macam tuh? Mau dia saja kana faham... Sa pun ada perasaan juga beini.
TING..
Handphone sa berbunyi tanda ada chat masuk... Oh rupanya c Della chat.
Della :'bilang cousin sa, kau block dia... Why??'
Bb: 'Nntilah kita bincang depan²,sa penat sekarang'Singkat saja sa jawab lepas tu sa nda tengok lagi chat c Della yang baru sampai.. I'm not in a good mood right now,sorry Della.
"Dari kau saja kalau kau mau unblock... Sa nda halang, lagipun teman sehidup semati tuh.. Kau yang tentukan... Bukan sa" dia cakap lagi.
"Boleka kau stop cakap pasal tu?? Takkan kau nda paham??" sa soal balik dengan nada yang kuat.
Sa sendiri nda sangka yang sa boleh2 kasi tinggi suara dengan dia padahal selama nih sa jarang kasih tinggi suara sa sama orang... Terutamanya sama c Eryl sbb sa nda suka kasi sakit hati orang... Tapi kali nih sa rasa melampau bah... Sa ndatau apa yang melampau... Tapi hati sa sakit bah bangke.C Eryl angkat bahu saja.. Pura2 ndamau paham sa.. Itu salah satu sikap dia yang paling sa nda suka.. DIA TAU DIA SALAH TAPI BUAT2 NDATAU APA SALAH YANG DIA BUAT SAMA SA... LANTAK KAULAH, MALAS SA MW KISAH!!
***********************************************
Sampai2 saja depan rumah, sa terus keluar dari kereta. Sa malas mau lama2 macam semalam... Buat apa ihh?
Sa marah pun bukannya dia pernah pujuk sa... Kurang ajar punya kawan.Sa tutup pintu kereta dengan bunyi yang kuat... Mau marah?? Marahlah... Sa nda kisah yah..
Sa cepat2 masuk dalam rumah tanpa toleh belakang lagi.. Kali nih ego sa betul2 tinggi."Eh Bb... " tegur c mummy... Tapi sa senyum saja terus sa naik di atas.
Sorry mummy, ur daughter is not okay right now...C mummy tunjuk muka bengang sana c daddy... Terus cari daddy angkat bahu.. Yala mana c daddy tau apa2... Terus tuh c mummy tengok c Eryl.
"what happen??" soal c daddy mau tau.
Kan biasanya kalau c Eryl hantar sa balik, sa happy2... Nda kasi angin c mummy macam tadi... Tapi kali nih lain pula yang jadi. ""Ada salah faham sikit tadi" bilang C Eryl sambil garu kepala.
Terus c daddy usap2 belakang c Eryl macam biasa... (bukan gay ah tial Akakakkaka)."Daddy harap hubungan Eryl sama bb akan kekal... Bukan setakat kawan atau adik beradik. Tapi daddy mau lebih dari tu... " daddy cakap.
Terus c Eryl diam.... Dia ndatau mau jawab apa.. Sebab Eryl mmg nda pernah anggap hubungan kami akan sejauh itu.
Dia memang anggap kami kawan saja betul dan ndak akan pernah lebih.Nampak saja muka c Eryl macam tuh, terus c mummy suruh c daddy masuk dalam bilik.
Sbb c mummy pun paham juga sikap c Eryl macam mana.
Lagipun mummy pun jaga Eryl dari keci lagi sampailah besar macam sekarang.."Kasi lupalah apa c daddy cakap... Biasalah orang tua, suka betul cakap benda2 yang merepek... Lewat suda nih... Eryl tidur saja sini...mummy suda kemas awal2 bilik Eryl tuh.. " bilang c mummy .
C Eryl angguk kepala saja.. Maknanya dia akan bermalam di sini macam selalu... Tapi lain sikit sbb macam nih bukan sa yang kemas bilik dia, tapi c mummy.
Pelan2 c Eryl masuk dalam bilik dia sambil MENGELUH.
***********************************************
BERYL OLIVERIO NIGUEL POV:
Lepas siap mandi... Sa terus baring d atas katil sambil nda habis2 sa MENGELUH sana... Sa sangat rasa bersalah sama c mummy sama daddy sbb sa tau juga.. Sa nda dapat kasi tunai apa yang dorang mau.
Begitu juga c mama sama c bapa..Macam mana sa mw kasi tunai apa yang dorang mau padahal sa memang anggap c Bb macam adik sa suda... Mustahil laba sa mw kahwin sama adik sa sendiri.
Tambahan pula, sa langsung tida sayang sama c bb... Sa sayang dia sebagai kawan dan sebagai seorang abang.Pasal yang dia mau kana kasi kenal oleh c Della... Bukan sa nda setuju... Sa cuma risau yang tuh orang nda jaga baik2 perasaan c Bb... Sa risau c Bb salah pilih... Itu saja yang sa risau.
Lama sa befikir di sana...
Tapi ada baiknya juga c bb kana kasi kanal sana cousin c Della.. Supaya sa nda susah2 lagi jaga dia... Kalau sa telampau rapat atau apa dengan dia... Sa takut tiada lelaki yang mau sama c bb... Sbb c bb selalu dengan saya... Begitu juga saya.. Tiada perempuan lain datang sbb sa selalu sama c bb.
Sa kasi doa saja yang baik2 untuk c bb..
***********************************************
HAIII GAIS JANGAN LUPA VOTE LEPAS BACA!!!! 🥺❤
YOU ARE READING
Me or Her?
RandomBeathricee Olivia dan sahabat baiknya Beryl Oliverio Niguel sudah menjalinkan hubungan persahabatan sejak mereka di bangku sekolah rendah lagi sehingga mereka berumur 20 tahun. Bertahankah hubungan mereka sebagai sahabat sekiranya salah seorang dar...