KETIK⭐ TANDA KALIAN MENGHARGAI SETIAP JASILNKARYA MAMI WALAUPUN MAMI SADAR MASIH ADA KEKURANGAN DISANA. SOGA KALIAN ENJOY DENGAN STORYNYA.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
"mew.."
"kana..hikss...hiks.."
"ja..jan..gan menan..gis mew.."
Kana mengangkat tangannya walaupun dalam keadaan bergetar dan menghapuskan airmata mew.
"ak..ku.. su..dah.. men...dengar.. se..mua..nya."
"kana.. maaf aku bodoh selama ini. Hikss.. hikss.."
Kana menghentikan mew dari menyalahkan dirinya dengan menutup mulut mew dengan telunjuk jarinya.
"sstt.. mew ..ngak salah. Cuma saja.. kita tidak pun..ya kes...sempat..an."
"kana (mew mengucup belakang punggung jemari kana) aku juga menyintaimu. Maaf kerna aku baru menyadarinya, maaf aku terlambat menyatakan padamu kana hiks... hikss.. aku bego ya kana hikss.."
"mew ak..ku.. ju..ga men..cin..ta..i .mu, san..gat .. men..cin..tai..mu. teri..ma ka..sih ker..na te..lah men..cin..tai..ku kem..ba..li..,"
Keadaan kana kembali drop diakhir katanya pada mew.
"kANA TOLONG JANGAN TINGGAL KAN AKU KANA HIKS..Hikss..."
Kana dengan segala kekuatan yg ada mengenggam jemari mew.
"mew, ber..jan..ji..lah, jan..gan ber..se..dih.. ji..ka.. ka..na.. per..gi.., te..tap..lah.. gem..bi..ra dan te..rus..kan hi..dup..mu mew. Jan..gan la..ma.. ber..se..dih.., ka..na.. ak..an te..tap ada di si..ni."
Dimana saat itu tangan kana yg berada tepat di dada mew. Dan pada saat itu juga tangan kana jatuh terkulai layu.
Titttt......
Bunyi mesin detak jantung kana mendatar dan kana menghembuskan nafas terakhirnya dengan wajah nya yg tersenyum bahagia. Wajah kana yg kelihat seperti tidur, betapa tenangnya kerna di akhir hidupnya dia merasa tersangat bahagia kerna mengetahui mew juga menyintainya.
"KANAAAAAAAAA.. hiks.. tidak, kana jangan tinggalkan aku kana tidak... hiksss.. hiks"raung mew.
Mild mendatangi mew coba menenangkan mew hati mild juga sebak tapi jika dibandingkan dirinya mew lebih terpukul akan kehilangan kana. Jasad kana kini diuruskan oleh pihak Rs. Keluarga kana juga ada disana begitu juga dengan keluarga mew. Betapa mereka merasa sebak melihat betapa hancurnya mew ketika itu.
*
*(betapa keterpuruknya mew saat ini.😭😭)
Sudah 2 bulan berlalu setelah pemergian kana, mew masih mengurung dirinya di dalam kamarnya. Tangisan menjadi teman setianya selama 2 bulan itu. Keluarga mew mereka sudah tidak tahu lagi ingin melakukan apa supaya mew kembali seperti dulu. Betapa mew sangat terpukul setelah pemergian kana, mew tidak ubah seperti mayat hidup hanya duduk termenung tanpa melakukan apa apa setelah itu menangis secara tiba tiba. Mild dan sahabat yg lain pernah mencoba menghiburkan mew tapi semuanya tidak membuahkan hasil, mew tetap seperti itu seolah olah tiada perasaan sebegitu terpuruknya dan hancurnya diri mew.
Hari dan bulan berganti, mew masih tetap seperti itu. Sehingga suatu hari mew drop, akibat depresi akut menyebabkan konsidi kesihatan mew memburuk. Hanya nama kana yg selalu mew sebutkan, tanpa henti kata maaf dan bodoh juga berselang dengan setiap isakannya. Keadaaan mew tidak dapat diselamatkan keluarga mew mereka hanya pasrah, mew terlalu tertekan sehingga kesihatannya juga drop.
Satu minggu setelah mew dimasukan kehospital kerna kesihatan mew semakin drop dan akhirnya mew menyusuli kana. Mungkin ini jalan takdir mew dan kana yg sudah ditulis buat mereka. Didunia nyata hidup mereka tidak pernah menyatu dan pada akhirnya di SANA mereka akan kekal bersama selamanya. Tetap bersama hingga ke akhirnya, kekal abadi disisi masing masing dan saling menyintai.END
YOU ARE READING
SALAHKAN TAKDIR
General FictionShort story(END) "TIDAK...TIDAK... ITU BUKAN KANA KAN MILD... AKUUUU... NGAKKKKK...PERCAYA...ITU BUKAN KANA-KU MILD."-mew Tapi takdir sudah tertulis dan kisah cinta mereka ngatakan yg lain dalam hidup mereka. Selamat membaca, 24/01/2021