Temat dość rozległy i zdecydowanie ciężko do opisania w książce na wattpadzie.
Uznałam jednak, że warto poruszyć ten temat, szczególnie, że niektóre osoby oczekiwały na ten rozdział.Zacznijmy od tego co dla nas oznacza akceptacja siebie. Większość ludzi odbiera to jako akceptację swojego wyglądu zewnętrznego. Czy jest to błędne spostrzeganie tego stwierdzenia?
Cóż, myślę, że to zależy od naszego światopoglądu, być może nie ktoś lubi swój wygląd a nienawidzi charakteru?
Myślę, że zacząć należy od zastanowienia się nad tym, czego my tak właściwie w sobie nie lubimy.
Po pierwsze pamiętajmy, że nikt z nas nie jest idealny.
Mamy zarówno wady jak i pozytywy i to jest całkowicie normalne!
Inaczej spostrzegamy życie i nasze zachowanie. Dlatego warto zacząć od tego, że jeśli nie chcemy aby oczekiwano czegoś od nas warto nie oczekiwać niczego od innych.Oczywiście mówię tutaj o tym, że nie musimy więcej się uśmiechać, wyjść na ludzi lub kupić modne ubrania bo tak chce Madzia z klasy wyżej. Nie, my możemy być pesemistami, introwertykami i ubierać się tak jak nam się podoba.
Masz prawo być nieidealnym, bo żyjesz dla siebie a nie dla innych. To jest twoje ciało, twoje decyzje i twoje życie. Nie zmieniaj się bo nie zaspokajasz czyiś wymogów estetycznych.
Porównajmy to do żelków.
Mamy kwaśne żelki. Jedni będę je uwielbiać, inni ich lubić nie będą a jeszcze innym będą one obojętne. Ale czy to znaczy, że to z żelkami jest coś nie okej? Nie, po prostu każdy ma prawo lubić co chce i kogo chce.
Po prostu bądźmy sobą i pozwólmy innym być sobą.
Nie lubisz swoich włosów? Zetnij je lub zmień fryzurę. Nie lubisz tej jednej osoby w twojej klasie? Nie musisz się zmuszać by z nią rozmawiać.
Ty możesz wiedzieć siebie jako potwora, egoistę, atencjusza i okropną osobę. Ale dla innych będziesz ideałem i aniołem, bo my widzimy siebie inaczej niż inni nas widzą.
Większość z nas ma jeszcze przed sobą wiele wspaniałych chwil i lat życia. Pozwólmy by narazie być sobą i nie marnować naszej energii na walczenie z samym sobą i swoimi kompleksami.
I nie mów mi teraz, że nie spełniasz wymogów piękna jakie stawiają w tych czasach. Nie porównuj się z innymi bo to NIE ma sensu.
Nie ma czegoś takiego jak standardy piękna, dla każdego piękne będzie co innego, jedni kochają loki innym się nie podobają. Dla jednych zielone oczy będą śliczne a inni będą woleć szare.
Gwarantuję, że nie wszystko wygląda tak jak w internecie, nie ma ludzi bez kompleksów. Każdy ma coś czego w sobie nie lubi.
Ale te kompleksy zatrzymajmy dla siebie, nie mów o nich innym ludziom a nie zobaczą ich w tobie.W życiu mamy dwie drogi. Tą, którą wybiera nam społeczeństwo i tą, którą wybieramy sami. Ta druga bywa wyjątkowo zakręcona, pełna płaczu, śmiechu i ekscytacji. To my decydujemy o swojej przyszłości i nie ma takiej siły, która by to zmieniła.
Życie nie jest na tyle długie by przejmować się tym czy przypadkiem mój nos nie jest za duży! Masz rozstępy? Jesteś piękna i dostojna jak tygrys. Masz duże zęby? Słodki z Ciebie króliczek. Nawet jeśli masz małe usta, to właśnie dzięki temu widzę lepiej twój uśmiech!
Jesteś wyjątkowa taka jaka jesteś. Otaczaj się osobami, które to widzą a jeśli takich nie masz,
Od dziś zostanę twoją przyjaciółką.
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam. Niestety nie wiem jak inaczej mogłabym to napisać, niestety to ty sam musisz mieć na tyle siły by próbować zmienić to jak postrzegasz siebie.
Na koniec parę słów, które myślę, że przydadzą się każdemu.
Przepraszam jeśli kiedyś Cię skrzywdziłam, jesteś dla mnie ważna, nie ocenię Cię po twoich wyborach nie znając twojej historii, kocham Cię, współczuję Ci tego co przechodzisz lub przechodziłeś. Jesteś cudowną osobą, masz prawo być w złym nastroju. Płacz nie jest słabością, jesteś silna. Będzie dobrze. Jestem z Ciebie dumna, nie jesteś sama i nigdy nie będziesz, jesteś wyjątkowa. Rozumiem Cię i spróbuję Ci pomóc. Zawsze zostaniesz w moim serduszku.
Ten rozdział nie jest idealny, pisany był późną porą ale zależało mi by wyszedł do tego poniedziałku. Mam nadzieję, że wybaczycie mi ewentualne błędy lub niespójności.
Kocham Cię heather, nie zmieniaj się dla innych <33
CZYTASZ
SHINE! glow up
Random𝐆𝐋𝐎𝐖 𝐔𝐏.┊┊gdy mała zakompleksiona stokrotka zaczyna pisać tą książkę jeszcze nie wie, że będzie to początek nowej przygody. Nieraz ciężkiej, uporczywej, ale jednocześnie pięknej i niezwykłej w swojej trudności. Ta książka była początkiem niej...