Az avók hírszerző hálózatai rendkívül jók voltak, de a Jev által képzett nehéz helyzetnek köszönhetően sokan leálltak az információszolgáltatással, vagy azért mert elpártoltak az Ellenállástól, vagy mert túlzottan tartottak az Első Rendtől, ami egyre több területet vont felügyelete alá.
E szerencsétlen fordulatok miatt az Ellenállás egy új csapatot állított össze, melynek feladata közvetlen információszerzés volt az ellenséges terület azon bolygóiról, ahol még nem az Első Rend gyakorolta a hatalmat. Finn, aki bár kiképzőtiszt volt, elsőként jelentkezett a feladatra, mert a küldetést teljesítők rangemelésre számíthattak. A Régi Ellenállás tagjai közül többen csatlakoztak az akcióhoz, de az Első Rendről leszakadt katonák közül csupán ketten jelentkeztek. Az avó technológiának köszönhetően a Sólyom vált a lehető leggyorsabbá, a fejlett álcázótechnika pedig felismerhetetlenné tette a legendás hajót.
Poe Dameron is jelentkezett, őt azonban visszautasították a múltban hozott sorozatos rossz döntései miatt. Pár nap alatt a csapat felkészült a veszélyes küldetésre és útnak indult.
Két hete voltak távol, mikor egy peremvidék fele induló szállítóhajóval üzenetet küldtek társaiknak. A helyzet elkeserítő volt. Rengetegen pártoltak át az Első Rendből kialakuló Új Birodalomhoz, mert munkát és védelmet biztosított a csatlakozóknak. Az Új Ellenállás jóval több támogatót vesztett, mint azt korábban hitték. A csapat tagjai rengeteg információt gyűjtöttek össze, de arra sehol sem kaptak választ, pontosan miért is irtja Jev a rabszolgatartó társadalmakat.
Azokon a rabszolgatartó bolygókon is megfordultak, melyek még nem tartoztak az Első Rend alá, de közben ügyeltek arra, hogy az eddig elfoglalt bolygóktól minél távolabb legyenek, és még véletlenül se fussanak bele Jevbe. Hiába próbálták azonban kiszámítani, melyik bolygón vannak még éppen biztonságban, mert azt nem tudhatták, hogy Kylo Ren tanítványa saját listáját követi.
Épp indulni készültek az egyik kolóniáról, egy rabszolgatartóval folytatott beszélgetés után, mikor az őrök útjukat állták.
-Fegyvereket eldobni! - utasította Finnt és két társát az őrség.
-Mi folyik itt?
-Elnézésüket kell kérnem. - felelte a rabszolgatartó, gyönyörű Twi'lek nő. - De az Első Rend nemcsak magukat üldözi, hanem engem is. Talán ha átadom önöket nekik, életben hagynak.
-Ezt nem teheti! - kiáltotta Finn.
-Dehogynem. Bilincseljétek meg őket!
-Kérem, gondolja meg! - esdekelt a Finn mellett álló bothan férfi - Segítünk elszökni!
-Előlük nem lehet elszökni. Már a maguk érkezése előtt észleltük a közelben állomásozó kisebb flottát, és a legfrissebb információk szerint nemsokára ide is érnek. Addig maguk egy cellában fognak várakozni, a hajójukat pedig megsemmisítjük.
-Mi? Nee! Ne tegye. - ordított míg az őrök visszafogták.
-Igaz is. Elég csak röpképtelenné tenni, talán van rajta értékes információ a Rend számára.
Az őrség egy része, elindult felkutatni az ellenálló hajót. Nem telt sok időbe, hogy az emberekből kiszedjék, hol is találják azt a járművet, amin nemrég egy csapat idegen érkezett. Szó nélkül tüzet nyitottak, kiiktatva a fontosabb műszereket, hogy mozgásképtelenné tegyék a hajót. Csakhogy a Sólyom nem az eredeti alakját viselte. Az álcázótechnika része volt, hogy egy nehézkes mozgású, lepukkant szállítóhajónak tűnjön, és kifele is annak energiáit sugározza, ha letapogatnák. Ennek következtében a lövések, áthatolva az álcán, olyan részeket is eltaláltak, amiket nem kellett volna. Mikor a hajón lévők észlelték a támadást, rájöttek, hogy bajba kerültek, ráadásul a társaik sem válaszoltak a hívásukra. Azonnal felvonták a rámpát, és felszálltak. A kisebb kézi fegyverek nem tettek nagy kárt a hajó megerősített burkolatában, és amint az felszállt, viszonozta a tüzet. Ekkor egy nagyobb kaliberű, kifejezetten hajók hatástalanítására készült fegyverrel vették célba a Sólymot. Az ellenállás tagjai ezt észrevették, de már későn reagáltak. A lövedék célba talált. Az álca megszűnt, a hajó egy része megrongálódott, és irányíthatatlanná vált. Az emberek szétszéledtek amint a hatalmas tákolmány a földbe csapódott. A rabszolgatartó őrei azonnal odasiettek, hogy túlélők után kutassanak. Berontottak a lángoló gépbe, de mielőtt bármit is tehettek volna, az hirtelen felrobbant.
ESTÁS LEYENDO
Star Wars IX - Egy fan tollából
FanficAz ellenállás megmaradt tagjai, megszöknek az Első Rend elől. Több szövetségesre is szert tesznek, és egyre nagyobb flottát építenek. Rey elkezdi képességeit fejleszteni, mind vívás mind pedig erőhasználat terén. Eközben az Első Rend serege is egyre...