Tizenharmadik fejezet: Az útvonal

15 2 0
                                    

A szonda, melyet Jev utasítására lőttek ki a peremvidéken, elérte úticélját. Az ellenállás egyik őrjárata talált rá, és vitte vissza a Knogra. Még le se szálltak, de már tömegek várakoztak a hangárban, hogy láthassák, mit találtak a járőrvadászok. Mivel a járőrök gépei kicsik voltak, vonónyalábbal fogták el a kabint, és szállították a bolygóra. Mindenki a szonda köré gyűlt, mikor azt felnyitották.


-Jaj!

-Hiszen ez... - rémüldöztek az emberek.

-Félre az útból! - parancsolta Rey. Nem sokkal mögötte Raxeph tört utat magának. - Finn! - döbbent le az ifjú nő, mikor meglátta, hogy ki hever a kis szondában.

-Ez nem jó hír. Elfogták az embereink, és ez egy üzenet. Azonnal összehívom a tanácsot. - nyugtázta a zabrak és sarkon fordult.

-Jaj, Finn. Úgy sajnálom. - suttogta Rey , miközben megsimogatta a férfi homlokát, és lezárta még nyitott szemeit. Ezután megfordult, és vissza se nézett.

     Az ellenállás tagjai odagyűltek a test köré és gyászoltak. Rose keservesen sírt, a szonda mellé térdelve. Az idő múlásával a férfi iránti érzései enyhültek ugyan, de most minden régi vágy és fájdalom a felszínre tört.

-De elfogták a csapatunkat! - csattant fel Nalaskia, a megbeszélésen.

-Tisztában vagyunk vele. - válaszolta Leia.

-Tennünk kell valamit! - mérgelődött a csonka wookie.

-Fogalmunk sincs, mennyit tudnak a haderőnkről. - szólalt fel Folgkar.

-Nincsen? Finn testén fénykard okozta sebek voltak! - kiabálta Rey, miközben haragját próbálta visszafogni.

-Reynek igaza van! - jegyezte meg Raxeph. - Azok egyértelműen fénykard okozta sebek voltak. Vagy Kylo Ren, vagy Jev Quapdah, de valamelyik biztosan kivallatta. Elég volt nekik egyetlen fogoly is, hogy megtudják, nagyjából mekkora a haderőnk. Jongo, kaptunk bármiféle hírt?

-Sajnálom, de nem érkezett semmi használható információ.

-Meg kell gyorsítanunk a hajók gyártását és a katonák kiképzését. Lehet hamarosan a nyakunkra jönnek. - szólalt fel ismét Leia.

-Egyetértünk. - hangzott a válasz többektől.

-Az általunk felszabadított népek közül többen felajánlották a segítségük. Voltak akik már rég képeztek ki haderőt, titokban a dogrokok ellen. Most, hogy ott nincs rájuk szükség, hajlandóak nekünk segíteni. Vannak harci droidjaink is. Azokat is bevethetjük. - szólt az avó, hogy lecsitítsa a tárgyalótermet.

     A tanács sokat vitatkozott. Mindenki a másik szavába vágva próbálta a saját meglátását másokra erőltetni. Este volt már, mikor berekesztették az ülést. Mindenki feldúltan és fáradtan távozott a tárgyalóból. Senki sem sejtette, hogy a szondában, - amiből már kiszedték a holttestet, hogy másnap nyilvánosan elhamvasszák - egy kis droid foglalt helyet, ami a hangár megcsappant forgalmának köszönhetően, most előbújt. Azonnal szkennelte környezetét és búvóhelyet keresett. Türelmes volt. Beletelt néhány napba, míg kiderítette, hol is van az általa keresett BB-8 droid. Kénytelen volt rámászni egy szállítóhajóra, hogy feljuthasson az egyik csillagrombolóra. Ott ismét elbújt és várt. Hosszú idő múltán a gyakorló csapatok visszatértek, Poe hajójával együtt, amin a kis BB-8 is volt. Amint landolt a hajó, és a droid is kiszállt, Nok odafutott hozzá.

-Üdvözöllek! A nevem Nok.

- Hello. Én BB-8 vagyok.

-Nálad van még a térkép?

Star Wars IX - Egy fan tollábólDonde viven las historias. Descúbrelo ahora