Harmadik fejezet: Kylo és Jev

26 2 0
                                    

      Míg a lány lábadozott, a férfi átalakíttatta Snoke régi tróntermét egy hasznos, praktikus kiképző teremmé. Az edzőpályán akadályok, magaslatok, veszélyes, instabil részek is helyet kaptak, hogy Jevből, a lehető legjobb harcos váljék. És habár már fél év telt el az előző Legfőbb Vezér halála óta Ren csak most fordított rá figyelmet, hogy átalakíttassa.

      Szinte mindig tanítványát képezte, edzette, amikor nem az egyéb ügyekkel kellett törődnie. Vele együtt gyakorolt, saját mestereivel ellentétben, nem hagyta őt magára. Tanult korábbi tapasztalataiból. Időnként viszont hagyta, hogy a gyakorlatok közben Quapdah hibákat ejtsen, fejjel menjen a falnak, mert így sokkal jobban fejlődött.

      Eleinte csak fém rudakkal tanította harcolni, hogy felkészítse a későbbi fénykardos edzésekre, ahol már Jev nem véthetett hibát. Igen csak meglepő volt azonban, hogy a lány nagyon jól harcolt. Népénél túlélési követelmény volt a jó harcmodor, és rabszolgaként is sokszor küzdött meg gazdáival vagy azok hajcsárjaival. Azonban volt rá példa, hogy Ren mégis sérülést okozott neki, bár ez inkább arra az időszakra volt tehető, mikor a lány még nem nyerte vissza erejét.

      Egy alkalommal Ren, fejbe találta Jevet, aki habár edzett volt rabszolga évei alatt kapott sok veréstől, mégis szédülve esett össze. Az ütés erőssége oly nagy volt, hogy ha a lány oldalát éri, eltöri bordáit, melyek elmozdulva helyükről átszúrják tüdejét. Szerencsére Ren nem oda célzott, és a lány egy perc után ismét talpra állt, folytatni akarta a küzdelmet, de mestere nemet mondott.

- Vérzel. Azonnal menj a gyengélkedőbe! – parancsolt rá, mikor az eset megtörtént.

- Semmi bajom. Folytassuk! - hangzott a nyers, érzéketlen válasz.

- Nem! Nagy ütést kaptál, és remélem tanulsz majd belőle. De most menj azonnal a gyengélkedőbe!

- Dolgoztam, menekültem és harcoltam is már törött csontokkal és lőtt sebekkel. Ez semmiség. Folytassuk!

- A mestered vagyok, és felelős érted. Követned kell a parancsaim, mert épen és egészségesen van szükségem rád.

- Igen mester! Ahogy kívánod. – adta meg magát.

      Ren ekkor elkísérte őt a gyengélkedőbe, hogy tudja, minden rendben van-e vele, s mint kiderült jól tette, hogy megállította Jevet, akinek majdnem betört a koponyája a hatalmas ütéstől. Erősnek akarta nevelni tanítványát, de nem akarta elveszíteni, hiszen egyetlen reménye volt. Ügyelt egészségi állapotára, és tudta, mikor mi a helyes, még ha az megalázó is volt tanítványa számára.

      A lány egyébként jól tűrte a fájdalmat. Nem pusztán azért, mert hozzászokott, hanem mert egykor áramütéssel kínozták, ami módszeresen tönkretette az idegrendszerét.

      Jev, Kylo Ren keze alatt sokat fejlődött, és hihetetlenül megerősödött. Habár már előtte sem volt gyenge. Mestere engedte, hogy a gyakorlatok közben szabadjára engedje dühét, haragját, és az adjon neki erőt. Ritkán fogta csak vissza, viszont gyakran okította.

- Erős vagy. – kezdte egy edzés alkalmával, és közben támadásra készült. - De ne feledd, akár mennyit is edzel, és akár mennyire is felül múlod önmagad, fizikailag nem győzhetsz le egy nálad hatalmasabb ellenfelet. - ekkor nagyot sújtott tanítványára, aki megrogyva bár, de kivédte a hatalmas ütést. - Ha olyan ellenféllel találod szembe magad, aki nagyobb és erősebb nálad, keresd meg a gyengeségét, és csapj le rá. Te viszonylag kis termetű vagy, fizikailag sosem lehetsz olyan erős mint én, de neked ott van a gyorsaságod. Használd ki. Párosítsd a kitartásoddal. - ekkor ismét lesújtott, és egy gyors védés után a lány visszatámadt, a férfi hárított és folytatta. - Ezek mellett még ott van az erő, mely szinte határtalan. Az erő által is győzedelmeskedhetsz. Az a mi igazi fegyverünk. Elegendő gyakorlással és kitartással, bárki megtanulhat használni egy fénykardot, ahogy azt Grievous tábornok is tette egykor. De az erő használata csak keveseknek adatik meg. És még kisebb a száma azoknak, akikben oly nagy, mint benned vagy bennem.

      Habár eleinte Jev nehezen hozta elő az erőt, és sokáig gondjai akadtak az irányításával,–ami miatt Ren inkább levitte őt egy bolygóra gyakorolni, hogy ne tegyen tönkre semmit,-mégis a későbbiek folyamán, olyan szintre emelte az erőhasználatát, és olyan dolgokat tett vele, melyekre Kylo azelőtt nem is gondolt volna. És ezen a ponton a „szinte határtalan" kifejezés értelmét vesztette.

      Fontos megemlíteni, hogy Ren és Jev sosem viselték sisakjaik az edzések során, ezzel egymás iránti bizalmukat fejezték ki, és emellett a lánynak biztatásul is szolgált, ha láthatta céltudatos mestere arcát. Szemébe nézve új erőre kapott, mert határozottságot és szilárdságot látott benne, amire szüksége volt. Jev számára Ren nem csak egy tanár volt, hanem tényleges mester, akire felnézett, akitől tanulni akart, és akit mindig maga mellett akart tudni. Követte parancsait, figyelt minden szavára és tanításaira. Bár igaz, esténként, mikor egymaga vacsorázott, s mikor éjjel álmatlanság gyötörte, gyakran átgondolta, sőt felül is bírálta mestere szavait. Mert senki sem volt tévedhetetlen, és tudta, hogy mesterét a harag, a bosszú és a hatalomvágy irányítja. De mindezek ellenére is felnézett rá.

      Mikor Ren rátalált Jevre, már jó fél éve nem hallott semmit az ellenállás és Rey felől. És ez idő alatt megszilárdította hatalmát, és rengeteget fejlődött. Ereje nőttön nőt, hisz már nem volt Snoke, hogy visszafogja, de korántsem fejlődött annyira, mint az után, hogy tanítványt fogadott maga mellé. Mivel volt kivel harcolnia és gyakorolnia, a saját hiányosságait is ki tudta küszöbölni mind vívás, mind az erő terén. Határozottá és szilárddá vált, amilyennek egy mesternek lennie kell. Nem törtek rá hirtelen dührohamok. Nem vesztette el az eszét. Minden helyzetben higgadt maradt, és ha valaki hibázott, azt magabiztos hidegséggel büntette meg, amelytől csak még keményebb lett. Nem volt olyan, aki ellenszegült volna parancsának, s olyan sem nagyon akadt, aki cselt szövögetett volna a háta mögött. Ennek ellenére, továbbra sem bízott meg senkiben sem.

Star Wars IX - Egy fan tollábólTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang