꒰Twenty One ꒱

289 123 4
                                    

Sempena minggu Maulidur Rasul, pihak BADAR sekolah menganjurkan program 'Cintai Nabi'.

Bagi aku, every year, this is like one of the best event yang pihak sekolah wujudkan.

Banyak pertandingan yang diorg sediakan antaranya melukis poster, mahir Khat, menulis Sajak, Syair dan takkan dilupakan nasyid!

Setiap pertandingan ni disertai oleh beberapa orang pelajar yang mewakili rumah sukan masing ii.

Kiranya macam kalau kau menang, kau dapat tambah merit rumahla cenggitu...

Dan kalini aku baru dapat tau yang Harraz sebenarnya dari Rumah Biru, sama dengan aku.

This means that persembahan tahun ni akan mempunyai aura yang seribu kali lebih luar biasa
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jadi pada malam ini, pertandingan yang diadakan ialah pertandingan nasyid dan ia akan berlangsung di Surau sekolah.

••••

Malam sudah menjelma, sembahyang isya' telah ditunaikan. Maka acara nasyid dimulakan.

Pelbagai jenis nasyid yang dipersembahkan oleh kesemua rumah.

Para nasyid memang mencurahkan sepenuh hati mereka dalam nyanyian yang dipersembahkan.

Dan sekarang, masa yang telah lama ditunggu ii telah pun tiba!

Ndi3idtdubwydiwkwjdjdh

Dijemput wakil nasyid dari Rumah Biru, Hivern untuk masuk ke dalam surau!

Bunyi pukulan kompang mula bergema diiringi dengan kerincing yang digoncang.

Kelihatan beberapa orang pelajar lelaki wakil rumah Hivern mula memasuki pintu surau. Masing ii memakai baju melayu bewarna biru, juga tidak ketinggalan songkok dan kain sampin!

Dan disitu jugalah aku terlihat susuk tubuh yang cukup dikenali oleh bebola mata aku.

Tengok dia berjalan dengan penuh aura kesegakkan....

Mereka semua duduk dibahagian hadapan surau, menghadap kami sambil tersenyum.

Alat muzik yang tadinya bergendang sekarang dihentikan, mereka mula bersuara.

"ASSALAMUALAIKUM, WARAHMATULLAHI WABARAKATUH"

[✓] 𝘽𝘼𝘿𝘼𝙍 | 𝙋𝙖𝙧𝙠 𝙎𝙪𝙣𝙜𝙝𝙤𝙤𝙣Where stories live. Discover now