Voor de zoveelste keer staan Wolfs en Eva tegen elkaar te schreeuwen. "Nee Wolfs ze kan niet om de week naar jou! Ik ga voor haar zorgen!" Schreeuwt Eva tegen hem. "Ik kan haar ook gewoon verzorgen!" "Ik ga het doen Wolfs, ik heb haar op deze aarde gezet!" "Ik ben wel haar vader he!" Antwoord Wolfs beledigd. "Dat hoeft niks te betekenen hoor..."
Verdrietig draait Eva haar hoofd weg. "Noem je mij nou een slechte vader!" Zegt Wolfs tot dat hij Eva haar traanogen ziet. "Hey gaat het wel?" Vraagt hij bezorgt. Eva antwoord niet. Wolfs ziet dat haar handen aan het trillen zijn. Hij pakt haar handen vast. "Eva als er iets is kun je het mij vertellen!" Zegt Wolfs terwijl hij haar diep in haar ogen aankijkt.
"Mijn vader was gewoon geen aardige vent.." biecht Eva op. "Kom laten we even gaan zitten." Wolfs en Eva gaan samen op de bank zitten. "Wat heeft jou vader gedaan Eef?" Eva zucht. Hierover praten heeft ze nog nooit gedaan. Ze baalt er dan ook van dat ze zich versproken heeft.
"Mijn vader had gewoon nogal losse handjes" zegt Eva beschaamd. "Waarom heb je me dat nooit verteld?" "Nou gewoon ik wil niet bekend staan als het mishandelde rechercheurtje." "Niemand zal jou zo zien Eva! Jij kan er niks aan doen." Probeert Wolfs haar te overtuigen.
Eva keert terug in haar gedachtes. Vele nare herinneringen komen weer boven. Zo denkt ze aan hoe ze de trap op vluchtte voor haar vader. Maar haar vader duwde net haar slaapkamerdeur open toen zij hem op slot wilde doen. "HOE NOEMDE JE MIJ!" vroeg Henk. "Een dronken klootzak!" Antwoordde zij. Geen idee waar ze het lef vandaan haalde. Zijn ogen kijken haar kill aan. "Dit is precies waarom mama het huis verlaten heeft!" Schreeuwde ze jankend. Henk greep haar bij d'r haar en gaf haar een klap op haar wang. Hij duwde haar tegen de muur aan en liep boos weg.
Wolfs probeert Eva uit haar gedachte te krijgen. "Eef! Praat met me." Hij wrijft met zijn hand over haar wang. Eva schrikt en kijkt Wolfs bang aan. "Kom hier!" Zegt Wolfs met gespreide armen. Eva laat zich in zijn armen vallen en rustig kalmeert ze.
Komt het dan toch nog goed tussen hun? 🙋🏼♀️
Vote! ⭐️
JE LEEST
Onnodig beschermend
FanfictionSamen een kind leek haar het mooiste wat er is. Blijft dit ook zo als ze te horen krijgt dat het een meisje word?