baekhyun balik dari kerja pada pukul 6:30 petang . dia terus menuju ke stor sebaik saja dia melangkah masuk ke dalam rumah . lama jugak dia tinggalkan minyoung dalam tu . dari pukul 2 kot ? hah , entahla . salah dia jugak suka suka masuk bilik tu . bukak je pintu , terlihat minyoung yang sedang terbaring di situ . tidur ? ke pengsan ?
" yah , minyoung "
tiada sahutan . baekhyun menggoncangkan badan minyoung . tetap tiada respon. sah la pengsan . baekhyun mengeluh kecil dan terus mengangkat minyoung dan dibawa ke bilik gadis itu . rasa bersalah ? sikit jelah . selepas itu , baekhyun terus pergi membersihkan dirinya dan pergi ke dapur . dia tau , minyoung dah sedar mesti dia terus pergi dapur .
hampir setengah jam jugaklah baekhyun tunggu kat dapur . entah dah sedar ke belum si minyoung tu . panjang umur , muncul dah seketul ahn minyoung .
" kau makanlah . aku tau kau lapar " bh
minyoung duduk di hadapan baekhyun . dia masih takut sebenarnya nak berhadapan dengan baekhyun .
" mianhae " my
" aish , kenapalah kau tak makan ? kan dah pengsan . menyusahkan jela " bh
minyoung yang baru ingin menyuapkan nasi goreng itu ke mulutnya terus diletak semula . dia dah tak boleh kawal marahnya lagi .
" YAH PABO ! awak yang kunci saya dalam stor lepas tu tanya lagi kenapa tak makan ?! kalau saya menyusahkan kenapa bagi saya tinggal sini ?!" my
" salah kau jugak , kau patut berterima kasih sebab aku dah bagi kau makan ! " bh
" awak fikir saya nak sangat ke ?! dahla saya nak naik ! " my
" YAH AT LEAST MAKAN LAH SIKIT ! " bh
" TAKNAK ! BIARLAH SAYA MATI KEBULURAN PUN , AWAK LAGI SUKA KAN ?! " my
baekhyun duduk kembali di kerusi . complicated betul lah yeoja ni . rambutnya dikusutkan .
" lantak kau lah yeoja , kau yang lapar nati bukan aku "
baekhyun membebel sendiri . dia terasa diri dia diperhatikan . siapa lagi kalau bukan dia ekor budak tu .
" mwoyaa ? " bh
" tak.. takde apa " ty/lucas
🕊
esoknya , minyoung langsung tak keluar bilik . maklumlah , dalam bilik ada toilet . sanggup dia kelaparan daripada berjumpa dengan byun baekhyun .
" minyoung " bh
baekhyun mengetuk pintu bilik itu . tiada respon . takkan la dia pengsan lagi ?
" yah ahn minyoung bukak pintu ni ! " bh
" aniyah ! " my
" kau fikir aku takde kunci ke ? baik kau bukak daripada aku yang bukak " bh
bila dah diugut barulah minyoung bukak pintu . bukak je pintu nampaklah seketul baekhyun yang memakai kemeja dengan kemas . mesti nak pergi kerja .
" mwoyaa ? " my
" kau memang betul ii nak mati kebuluran ke apa ? " bh
" kalau ya pun , awak nak paksa saya makan ke ? " my
" aniyah . biarlah kau mati kebuluran pun . dahla , aku nak pergi kerja . buang masa aku je layan kau " bh
YOU ARE READING
✔️ i love you ! | BBH
Fanfiction- short fanfic - ahn minyoung terpaksa tinggal di rumah mafia terkenal , byun baekhyun demi melangsaikan hutang appanya .