hampir sebulan minyoung tinggal di rumah baekhyun . selama tu jugaklah dia terperap dalam rumah yang besar macam apa tu . baekhyun memang tak benarkan minyoung keluar . bahaya katanya . entah apa yang bahaya , sedangkan selalu je dia shopping sorang ii . baekhyun tu dahla selalu busy dengan kerja . taeyong dengan lucas lah yang jadi teman dia kat rumah .
hari ni minyoung terbangun lewat dari biasa . minyoung terus pergi ke dapur untuk sarapan . kelihatan baekhyun masih duduk di meja makan sambil menaip di phone nya .
" eoh ? awak tak pergi kerja lagi baekhyun ? " my
" aku cuti hari ni " bh
" oh , arasseo " my
minyoung mengucapkan terima kasih pada maid yang menghidangkan sarapan untuknya dan terus menjamu selera . baekhyun hanya memerhatikan minyoung . makin lama dia rasa makin sayang dekat minyoung . tapi dia masih tak boleh nak suka perangai si minyoung ni . boleh dikatakan hampir setiap hari diorang bergaduh . taulah baekhyun macam mana bila marah .
ada satu kejadian bila baekhyun marah sangat sampai dia pukul minyoung . minyoung apa lagi , nangis la . pastu tak tegur baekhyun seminggu . bila dah okay , mula lah balik .
" baekhyun . awak cuti kan ? " my
" aku dah cakap kan tadi " bh
" jomlah keluar " my
" kau nak keluar pergi mana ? " bh
" mana mana jelah , saya bosan lah duduk rumah je " my
" haihh .. even aku cuti , aku still ada kerja nak buat " bh
" ee habis tu apa function cuti ? kalau ada kerja buatlah kat office " my
" banyak cakaplah kau ni . dahla aku nak buat kerja " bh
baekhyun terus meninggalkan minyoung di situ . minyoung makan sarapannya sambil membebel sendiri . entah apa yang bahaya sangat . lagi pun dia kan ada macam macam senjata api . orang semua pun kenal dia . apa yang bahaya ?
minyoung pergi cuci pinggannya dan terus ke bilik mandi . macam biasa lah , lepas buat semua tu dia akan baring di sofa ruang tamu tanpa buat apa apa . ada juga dia hidupkan tv . tapi langsung takde apa yang menarik .
" aish ! " my
minyoung secara tiba tiba berdiri . maid yang lalu di situ terkejut dengan perbuatan minyoung . minyoung jalan menghentak kaki ke bilik baekhyun . sebelum ketuk pintu , minyoung menarik nafas . ikutkan dia nak je robohkan pintu tu . bila dah dapat kebenaran , minyoung terus masuk ke dalam .
" mwo ? " bh
bila baekhyun tengok orang yang masuk , reaksi baekhyun serta merta berubah . ya , muka dia makin seram .
" kau nak apa minyoung ? " bh
" saya nak keluar " my
" apa yang seronok sangat kat luar tu ? aku busy la " bh
" kalau awak taknak keluar takpe , tapi bagila saya keluar . ha , biar taeyong dengan lucas ikut sekali " my
" takpayah mengada . dah aku nak buat kerja ni "
minyoung mengeluh kesal . tak berjaya juga nampaknya . terpaksa lah terpenjara dalam rumah ni .
" nae , mianhae .. " my
perlahan lahan minyoung melangkah keluar bilik baekhyun . baekhyun memerhatikan minyoung keluar . kali ni baekhyun pula yang mengeluh .
minyoung sambung aktiviti nya sebelum jumpa dengan baekhyun tadi . memang main phone jelah jawabnya . entah berapa jenis game minyoung dah main . tiba tiba lucas datang pada minyoung . minyoung buat taktau je . dia tengah geram pasal baekhyun senanya .
" uhh .. cik minyoung , tuan byun suruh cik bersiap " lucas
" ha ? bersiap buat apa ? " my
" tuan nak bawa cik minyoung keluar "
" taknak " my
minyoung sambung memandang phone nya . beberapa detik kemudian baru lah dia sedar apa yang lucas cakap .
" jap , baekhyun nak bawak saya keluar ? " my
" nae " lucas
" OH ! OKAY OKAY SAYA SIAP SEKARANG ! "
bukan main gelabah minyoung bergerak ke biliknya . lepas 5 minit minyoung sudah siap dengan blouse dan skirt di badan .
" lambat la kau ni. baru fikir nak cancel " bh
" EH ! jangan lah begitu baekhyun bro , saya dah siap ni . marilah kita bergerak hehe " my
baekhyun dan minyoung duduk di sit belakang manakala taeyong dan lucas di sit hadapan .
" kita nak pergi mana baekhyun ? " my
" haih , aku yang patut tanya kau . nak pergi mana ? " bh
" oh , uhmmm ... kita pergi mall jelah ! hehe "
" kau nak buat apa dekat mall tu ? " bh
" saja , jalan jalan . tak dapat beli apa ii pun takpelah " my
baekhyun hanya diam . layankan jelah . tiba di mall , baekhyun ikut je ke mana minyoung pergi . begitu juga lucas dan taeyong .
" minyoung . kalau nak apa apa bagitau " bh
" jinjja ? " my
" aish , dah tu apa guna datang sini kalau tak beli apa apa " bh
" hehe , kamsahamnida ! " my
hampir setengah jam juga lah mereka jalan mengelilingi satu mall . semua orang pelik melihat baekhyun dengan seorang yeoja . tak pernah pernah nampak baekhyun ada dengan yeoja .
" baekhyun , saya nak pergi toilet jap " my
" hm , pergilah . aku tunggu sini " bh
" naee ~ "
minyoung memasuki lorong yang membawanya ke toilet . baekhyun tunggu di hadapan lorong . masuk je lorong tu minyoung rasa tak sedap hati . tapi dia abaikan je perasaan tu , tak pasal pasal doa membuang kat situ jugak .
setelah keluar daripada toilet , ada seorang namja memanggil minyoung dari belakang .
" nae ? "
terkejut minyoung bila melihat wajah empunya suara .
" kai ..? " my
" aww , awak ingat saya ? jom , ikut saya balik " kai
" a.. aniyah " my
" wae ? baekhyun tu baik sangat ke ? better awak tinggal dengan saya , lagi seronok "
" aniyah " my
minyoung lari keluar daripada lorong . rupanya ada orang lain selain kai di dalam toilet lelaki . minyoung dikejar oleh budak bawahan kai . lorong yang tak berapa nak panjang jadi panjang pada ketika ini. ada guna juga minyoung jadi atlet waktu sekolah dulu . nasib minyoung baik , dia dapat keluar daripada lorong tanpa ditangkap . baekhyun segera dicapainya . lengan baekhyun digenggam erat . seluruh tubuh minyoung menggigil .
" wae ? " bh
" ka .. kai " my
minyoung cakap dengan nafas yang tidak teratur . baekhyun menyerahkan minyoung pada taeyong dengan lembut dan terus memasuki lorong itu . entah apa yang baekhyun buat dengan kai dalam lorong tu . taeyong sudah tau apa yang perlu dilakukannya .
" cik minyoung , jom kita pergi kereta " ty
" baek.. hyun..? " my
" tuan okay je , kajja " ty
taeyong bawa barang ii minyoung dan pergi ke kereta bersama minyoung . lucas pula bantu baekhyun .
c o n t i n u e
YOU ARE READING
✔️ i love you ! | BBH
Fanfic- short fanfic - ahn minyoung terpaksa tinggal di rumah mafia terkenal , byun baekhyun demi melangsaikan hutang appanya .