Tedarik ettikleri askerlerle 3 milyonluk orduyu kurmak amaçları. 3 milyonluk ordu ABD'de yok,Çin'de yok.
Ve bunlarin hepsi Cennete gideceklerine inanan insanlar ve kandirilanlar.
Mehdiye hizmet ettiğine inanan insanlar.Goruluyor ki önlerinde durulmuyor diye Irak Ordusu herseylerini bırakıp kacip gidiyorlar.
Irak,Suriye, Filistin ve İran bölgelerinde şeriat süren bir devlet kurma amacindalar.
IŞID ve onun lideri Ebu Bekir El Bağdadi ABD,AB ve Türkiye'nin terörizm sahasindadir.
Bu teşkilat ilk defa tevhid ve cihad adi altinda Irak'taEbu Musaf Zerbaki tarafından kurulup El Kaide kanadıyla terör guruplarina katıldı.
EL BAĞDADİ KİMDİR?
Şeriat, Fıkıh ve İslam ilmi uzmanıdır. Samaradaki İmam Ahmed Hambaz Camiide cemaatini oluşturmaya başladı.
ABD'nin Irak'ı isgal ettiği 2006 yıllarında örgütün El Kaide nin Irak kolunu kuran ve 2006 da öldürülen Ebû Musaf El Zerkabinin intikamını almaya yemin ettiler.
2010'da kendini iritin emiri ilan etti.
ABD Ordusunun 2011'de Iraktan çekilmesiyle kendisini gelistirme imkani bulan Bağdadi 2 yılda militan sayısını 800 den 10 000 e kadar cikardi.2012 de kanlı eylemlerine başladı ve Temmuz 2013 te ABD nin iskence üssü haline gelen Ebu Guraybe ye yüzlerce militaniyla saldırıp 500 El Kaideciyi serbest birakinca dikkatleri üzerine cekti.
Kanli eylemleri devam edince ABD tarafi Wl Bağdadi'nin başına 10 milyon dolar ödül koydu.
Bağdadi'nin kanlı saldırıları ve mezhep çalışmasını körüklen eylemleri El Kaide merkez Teşkilatı ni bile kuzdirdi.
ISID bir çok El Kaide nin aksine vurkac taktiği uygulamiyordu. Suriye'deku Rakka gibi kentlerde Kamu Hizmetlerini yönetiyor, yakıt dağıtıyor, Okullar kuruyor adeta Meşru bir devlet gibi çalışıyor.
BUR SONRA KI YAZIMDA ISID NEDEN KOBANIYE SALDIRIYOR? KOBANI NIN STRATEJIK INEMI NEDIR???
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATEŞ HATTI
Fiksi SejarahGörmediğin ve ayak başladığın yer senin değildir. Savasin ve zaferin ilk kuralidir. Özel harekatcilarin da oyle oldu hayatlari. Görmedikleri yer ayak basmadiklari toprak kalmamisti. Kuzey Irakta neler oluyordu?.Pesmerge kimdi ve kimlere hizmet ediyo...