4 BÖLÜM(PAZARTESİ SENDROMU)

5 0 0
                                    


PAZARTESİ SENDROMU NEDİR VE NASIL ATLATILIR?PAZARTESİ SENDROMU

Hafta sonunun bitişiyle ertesi gün okula ya da işe gitmede isteksizlik ve sıkıntılı ruh halidir. Günümüz şartlarında şehir hayatının trafiği, iş yoğunluğu, iş yerindeki kişilerin sevilmemesinden kaynaklı kişiye ek bir stres oluşur. Pazartesi günü gelmeden sıkıntılı ruh hali pazar tatilinde kendini göstermektedir. Çünkü tekrar bir hafta boyunca aynı döngüye girecektir birey, bunun içinde Pazar gününden stres, kaygı kendini göstermektedir.

Pazartesi günü sadece okul ya da işin başlangıcı değildir. Genelde insanlar diyete gireceklerinde ya da kendileriyle alakalı bir karar alıp uygulayacaklarında da pazartesi gününden başlamaktadır; bu da pazartesiye bir çok anlam yüklemektedir.

Sendromu Nasıl Atlatabiliriz ?

Öncelikle neden böyle sıkıntılı bir ruh halindesiniz onu tespit edin daha sonra olumlu ve olumsuz faktörleri sıralayın ve olumlu özelliklere odaklanın.

Nefes egzersizleri ve yürüyüşlerle bunun geçici bir şey olduğunu kendinize hatırlatın.

Olumlu düşünürseniz pazartesiyi çok kolay atlatacağınızı göreceksiniz.

Eğer egzersizler ve yürüyüş de işe yaramadıysa her pazar bu sıkıntıya düşüp kendinizi rahatsız düşünceler içinde buluyorsanız, sosyal ilişkilerde ve iş hayatınızda motivasyon eksikliği yaşıyorsanız bir uzmandan destek almanızda fayda vardır.

Psikolog Fatma Nur ALDEMİR

PsikolojiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin