POV DIONI:
Samen met de jongens van B-Brave woon ik in een appartement in het centrum van Amsterdam, het is best groot want we hebben allemaal een eigen kamer en badkamer. We delen de woonkamer en keuken maar dat is wel gezellig. Recht tegenover ons wonen Leslie en 4 andere meiden. Ik ken ze niet echt alleen die Leslie ken ik goed genoeg. Wat een stom wijf is dat zeg, ik ken haar van de basisschool en we mochten elkaar toen al niet. Ze voelt zich veels te stoer. Ik loop naar mijn kamer en kijk richting het huis van de meiden. Mijn slaapkamer heeft uitzicht op die van Leslie, helaas. Ik zie dat ze alleen een bh en een spijkerbroek aan heeft want ze heeft haar gordijnen weer eens niet dicht gedaan. Ze zoekt naar een shirt ofzo denk ik want ze loopt maar heen en weer. Hoe irritant ik haar ook vind, iets in haar trekt mij aan dus blijf ik kijken. Ineens draait ze zich om en kijkt ze mij recht in mijn ogen aan, ik grijns naar haar en boos rukt ze de gordijnen dicht. Lachend laat ik me achterover op bed vallen. Ze is totaal niet lelijk alleen heeft ze zo een lelijk innerlijk, dat verpest haar echt.
POV LESLIE:
Ugh, altijd die stomme Dioni. Moet hij nou altijd mijn humeur verpesten. Ik loop naar de woonkamer en zie dat Sterre, Lotte, Nikki en Zoë (mijn huisgenoten) al zitten te ontbijten. Ik vertel hun wat er net gebeurde en ze moesten heel hard lachen. Uiteindelijk kon ik er zelf ook wel een beetje om lachen. Het is wel echt weer wat voor mij. Ik eet snel mijn broodje op en vertrek richting mijn werk op de scooter, ik werk in de Bakker Bart.
Na werk rijd ik rustig weer naar huis en als ik het steegje in wil rijden wat naar de tuin leid val ik met de scooter. Vloekend sta ik op en ik merk dat mijn scooter te zwaar is om in mijn eentje op te tillen. Ineens tilt iemand mijn scooter op en zet hem op de standaard. Ik kijk wie het is, Dioni. Ugh waarom hij nou weer? Maar goed, hij heeft me wel geholpen. ‘Gaat het een beetje?’ vraagt hij aan me. ‘Het gaat wel, beetje veel pijn aan mijn hoofd.’ ‘Oh dat is wel minder. Zal ik je even helpen met deze in de schuur te zetten?’ ‘Ja graag, bedankt trouwens!’ Zeg ik tegen hem, hij glimlacht naar me en rijd voorzichtig de scooter de schuur in. ‘Wil je misschien wat drinken? Alle meiden zijn toch nog aan het werken of naar school.’ Vraag ik aan hem. Hij knikt van ja en we lopen naar binnen. Ik pak twee glazen en een pak appelsap. ‘Hoe weet je dat ik appelsap lekker vind?’ vraagt hij. ‘Wist ik niet, het is me lievenlings drinken dus ik pakte het gewoon. Maar gelukkig vind je het lekker.’ Hij lacht en we hebben nog een heel leuk gesprek eigenlijk. Hij valt best wel mee.
POV DIONI
Ze is eigenlijk heel aardig, we hebben leuke gesprekken en er vallen helemaal geen vervelende stiltes. Ik kijk op mijn horloge en ik besef me dat ik met de jongens moet repeteren. ‘Les, sorry maar ik moet repeteren.’ Zeg ik tegen haar, ‘Oh maakt niet uit, succes!’ Ik geef haar een knuffel en ik loop naar de overkant. Net voordat ik binnen ben hoor ik Leslie roepen: ‘Ey, je bent eigenlijk helemaal niet zo erg Jurado-Gomez’ ik lach en geef haar een knipoog. Lachend doet ze de deur dicht en ook ik loop naar binnen.
POV JAI
Dioni komt binnengelopen met een grijns op zijn gezicht, wat zal er aan de hand zijn? ik besluit het hem te vragen, hij antwoord met: ‘Was met die Leslie van de overkant.’ ‘Ik dacht dat jullie elkaar haten?’ hoor ik Samuel vragen. ‘Ja, maar ze is eigenlijk heel aardig.’ Antwoord Dioni terug. ‘Misschien moeten we ze een keertje vragen om te blijven eten ofzo?’ Stelt Kaj voor, ‘Ja, want dan kan ik eindelijk die Zoë fixen!’ roept Cassius. We moeten allemaal lachen en Dioni besluit Leslie een appje te sturen om te vragen of zij en de andere meiden blijven eten vanavond.
JE LEEST
Neighbours (B-Brave)
FanfictionDe jongens van B-Brave en vijf andere meiden wonen tegenover elkaar maar kennen elkaar nauwelijks. Daar komt verandering in, lees hier wat er gebeurd. xxx