NAMA WATAK SEBAGAI TAJUK

436 62 16
                                    

hyeara_Butterfly

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hyeara_Butterfly

This one is quite heavy. Wahai anak crocsku, kamu tak tahukah bahawa saya meletakkan nama character untuk title buku saya😢.

Okay ekceli dia bergantung kepada nama dan protagonistnya. Kalau nama protagonist unik, bolehlah untuk letakkan namanya sebagai title.

Oh ya, kalau korang nak letak nama protagonist sebagai tajuk, saya sarankan dan galakkan guna POV 1. Barulah kena tak gitew🤣

Cuma untuk elakkan keklisean dia, korang letaklah sesuatu yang berkait rapat dengan karakter di tajuknya.

Contohnya ::

Aria : Peluang Kedua

Peluang Kedua? Ya, peluang kedua dia untuk hidup dan bukan peluang keduanya tentang cinta.

Or,

Korang boleh buatkan blurb yg gempak dan mampu membuatkan readers tertanya-tanya tentang jalan cerita. Ya, biar dorang salah teka. So, dorang akan tertarik.

Ok, opinion saya. Saya tak galakkan sangat letak nama karakter sebagai tajuk. Orang pun kata tajuk saya macam klise sikit🤣 tapi dorang salah teka bila baca sinopsis.

Tapi, percayalah. Kalau awak takde idea untuk tajuk, saya sarankan awak letak saja tajuk yang bermain di minda.

Takpun, bina rangka kasar dari awal sampai akhir so that awak tahu nak letak tajuk apa dan yang kena dengan cerita tu dari awal sampai akhir. But, kalau 60%/50% masih boleh diterima.

**✿❀ ❀✿**

Maaf chapter pendek sebab saya tak ada benda nak dikupas😭

[OG] Writing TipsWhere stories live. Discover now