-Video End-
".........."
"Hiks... Bodoh kau, Aiko... Hiks... Aku nak sambut birthday ngan kau baka... ANJEEENNNNGGGG HIKS AKU TAK NANGISSSS"
Yang lain hanya memandang Haru sweatdroped bila tengok si Haru sebiji perangai tsundere.
"Takpe, nanti dia balik.., okay?", pujuk Ice, ikut rasa sebak.
"Nanti dia balik tu bila? Hiks, ANJIRRRRR AKU 'BENCI' KAU AIKOOOOOOOO HIKS AKU TAK NANGESSSS", kalau diikutkan hati dorang semua nak je campak Haru yang tengah sambung meroyan and mencarut tu.
"Biarlah dia dulu, tengah bengang tu", jawab Keira selamba. Kek yang dah dia potong senyap senyap dia sumbat dalam mulut.
"AIKO I 'HATE' YOUUUUUUUU"
Meanwhile,
With Aiko"Hate you too, twin hanod akuh"
╔════ ≪ •❈• ≫ ════╗
10 tahun kemudian...
╚════ ≪ •❈• ≫ ════╝
Sweetiest Cafè
"Terima kasih, sila datang lagi", sapa seorang wanita dengan ramah sebagai cashier di kafe tersebut. Seketika, dia mengeluh penat.
"Fuhh, mana lak si Haru ni? Lambat naw", omel perempuan tersebut. Topi yang dipakai ditanggalkan lalu mengipaskan dirinya dengan topi tersebut.
"Mentang mentang bos, masuk pukul berapa pun tak kisah. Haih, nasib sayang member", omelnya
BAAAMMMM!!!
"SAYA BACKKKKKK"
"Waalaikumussalam"
Haru hanya mencebirkan bibirnya kearah sahabatnya, Balqis.
"Perli perli aku lak", jawab Haru seolah merajuk. Dia hanya duduk dimeja yang disediakan.
Setahun selepas Aiko pindah, Haru bangkit semula. Nasib baik kemurungan dia tidak menggugat result SPMnya, dan disebabkan itu dia menyambung pelajarannya memandangkan dia mendapat bantuan biasiswa.
Cuma, yang paling lama murung siapa lagi kalau tak Hali?
Setahun selepas Aiko pergi, dorang cuba untuk pujuk Hali, tetapi gagal. Dan pada birthday Haru masatu, Aiko datang ke tempat mereka semata nak ceriakan Hali dan yang lain.
Tapi, apa yang dia dapat hanyalah balingan tomato, kuih, kek dan tepung dari Haru kerana bengang. Dan selepas itu, Aiko tidak memunculkan dirinya hinggalah 10 tahun berlalu.
Dan selama 10 tahun itu, Haru menyambung pelajarannya selama 2 tahun, dan membuka cafe bersama rakannya, Balqis dan Shaa.
Siapa kata dorang dah lupakan Aiko? Dorang ingat lagi okeh, cuma lapuk :v
Sian Aiko dilapukkan :V
"Sorrylah lambat, aku-"
"Takpayah banyak cakap, aku tahu kau jaga anak kau tu. Mesti Taufan lari dari tanggungjawab, kan?", teka Balqis dan mendapat muka toyer Haru.
YOU ARE READING
[C] Rival-But-Twin || 001
Fanfiction→Inspiration from @Author_Zi book "Dear Mama : Special Gift For You← →ⓡ↭ⓑ↭ⓣ← Seminggu selepas ulang tahun Keira, kini tibalah masanya untuk ulang tahun Haru. Berbagai idea dan cadangan menerja akal fikiran Aiko untuk menyambut birthday 'twin'nya. Si...