━━━━━━・❪ ❁ ❫ ・━━━━━━ ❜
"B-bila masa... Kau... Kahwin?", tanya Haru dengan muka tak percaya. Aiko mengerutkan keningnya.
"Mana ada aku kahwin", jawab Aiko dengan muka sebel. Manakala yang lain dah keliru. Even Haru.
"GAAAAASSSSSSPPPPPPP"
"Kau kenap-"
"KAU MENGANDUNG ANAK LUAR NIKAH KE?!!"
5 minit kemudian...
"Innalillahi wainnalillahi rajiu'n...", ucap Taufan tatkala jasad Haru tanpa roh tertiarap diluar kafe.
Nasib baik tak ramai orang lalu lalang, yelah masing masing dah kembali kerja. Ada yang terus balik. Halmaklumlah, Sabtu, setengah hari :v
"Cakap benda merepek lagi, kan dah kena", kata Aiko poker face.
"Dahtu, siapa budak ni?", tanya Keira sambil mendukung anaknya, Belle yang berumur 3 tahun.
Sian Mama, ada laki tau melahap je :V
"Nanti aku cerita jom ikut aku. Pi Rintis Beach", ajak Aiko. Yang lain hanya mengangguk kecuali Hali yang dari tadi terkaku.
╔════•| ✿ |•════╗
Rintis Beach
╚════•| ✿ |•════╝
"Woahh...."
Terpegun mereka melihat hiasan yang dibuat Aiko. Lampu kelip berwarna merah diganti purple, dengan belon berbentuk abjad yang tersusun cantik "HAPPY BIRTHDAY, HARUQA IZUMI"
And tak lupa kek, mesti kena ada warna merah and purple
Halmaklumlah, twin cetan sampai neraka//PLAKK:V
"K-kau... Buat?", tanya Haru tidak percaya.
"Haah, dah sebulan lebih aku balik sini, teringat birthday twin tetan aku ni so aku spend time selama seminggu kat sini untuk decor ni", jawab Aiko selamba.
"Dahtu nape aku tak perasan kau? Selalu kot aku ngan Thorn jenjalan kat sini", tanya Ice, matanya meliar sekeliling. Sesekali tangannya mencapai sepotong tembikai dan mendapat pandangan datar dari Aiko.
"Well, nama pun twin kepada Haruqa Izumi, bini Taufan Amato, opkos ah kena licik ket ennn", kata Aiko. Sempat tangannya mencapai sunglasses milik Haru dan dipakai.
Tak pasal pasal dapat penendang free
"Bongok, sunglasses aku tetan tengok ada corona", rungut Haru dan Aiko mencebik.
"Hina sangat ke aku ni sampai declare ada corona T^T", kata Aiko, kemurungan.
"Jap... Kau sorang je ke buat ni?", tanya Blaze, Hali memang diam dari tadi. Matanya tak habis habis pandang budak lelaki berumur 7 tahun yang asyik melekat dengan Aiko.
Dude....
Dengan budak 7 tahun pun nak cari pasal ke...
YOU ARE READING
[C] Rival-But-Twin || 001
Fanfiction→Inspiration from @Author_Zi book "Dear Mama : Special Gift For You← →ⓡ↭ⓑ↭ⓣ← Seminggu selepas ulang tahun Keira, kini tibalah masanya untuk ulang tahun Haru. Berbagai idea dan cadangan menerja akal fikiran Aiko untuk menyambut birthday 'twin'nya. Si...