6. Leugens

98 9 0
                                    

Gaby.

De deurbel gaat. Ik doe open en ren weer

naar boven , pak m'n zwarte adidas tas en m'n iphone. Als ik weer beneden ben zie ik Jaden op de bank zitten. En zeg : aawh zo cute ben je kom we gaan. Ik pak z'n hand en neem z'n tas. Nee dit hoort omgekeerd ik moet jouw tas vast houden geef maar en hij pakt m'n tas. Gentleman hoor en ik doe de deur open. Als we in de bus zitten stuurt Jaden een bericht.

Jaden: Gabrieyella van m'n hartje ❤ik wist vanaf moment 1 dat je een leuke en aparte meid was , maar woooww wist niet dat ik zo snel van je kon houden, je voelt net als een zusje voor me en ik zou je nooit meer uit m'n leven willen hebben.

Wat bedoeld hij nou met houden van mij en zusje ... Dus hij hield het dus op friendzone ?! Dat wil ik helemaal niet dacht ik gelijk. Maar liet niet merken dat dat me dwars zat en gaf hem een zachte stomp in z'n zij. Hij geeft een gil en wrijft over z'n zij en buik. Iedereen in de bus kijkt Jaden en mij geschrokken aan. Ik schrik en voel me gelijk schuldig. Oh shit sorry deed ik het zo hard ? Nee ik uhm ja van gister toch ik kwam tegen een kast zegt Jaden. Ik draai me zijn kant op , m'n jas gaat tegen z'n oog. M'n jas zit vol met foundation , je zag dat hij een blauw oog had. Jaden je kan me niet komen zeggen dat dit ook door die kast komt. Jaden kijkt geschrokken op en zet z'n hand over z'n oog. Uhm ja gestoeid met m'n broer perongeluk gebeurd zegt hij met een vreemde stem. Jaden waarom lieg je tegen me , je liegt ook nog heel slecht dat je dat alvast weet. Ik sta op en stap een halte eerder uit. Jaden wilt ook uitstappen maar de deuren gaan voor z'n neus dicht. Waarom liegt hij tegen me en vertrouwd hij me niet? Ik loop het laatste stukje naar school , als ik op school ga ik richting de toiletten. Chloé loopt achter me aan en pakt me bij m'n arm en zegt: luister dan je bent niet meer éen van m'n vriendinnetjes dus heb ik liever niet dat je met m'n vriendje praat oke , oke bedankt want zulke shit pik ik niet en al helemaal niet van jouw. En trekt een vies gezicht. Nu is het mijn beurt. Oké luister dan mevrouwtje always perfect ik praat met wie ik wil op deze school oke oke en je hoeft niet te denken dat je zo tot me kan praten hoe je opeens zo populair bent. En hoe bedoel je je vriendje?! Ze begint te lachen. Lieve lieve Gaby wat ben je toch een domme meid , ik ga al 2 weken met Jaden je loopt achter hoor. M'n mond valt open van de schrik en Chloé loopt met een valse lach weg. Jaden heeft al die tijd voor me gelogen en dat verklaart dus dat zussen gedoe van dat berichtje. Ik voel woede in me opkomen maar hou me in en loop rustig richting de les.

Als ik in de klas aan kom ga ik zitten. Jaden komt op dat moment aan en gaat naast me zitten. Ik sta op en schuif twee rijen naar voren en ga naast Kealo zitten. Jaden kijkt me verbaasd aan. Oke jongens , nu jullie snavel houden en boeken op tafel zegt de meester geirriteerd. Gabrieyella , Gabrieyella roept Jaden zachtjes. Ik doe net alsof ik niets hoor en begin met Kaelo te praten. Wat is er met jouw en Jaden vraagt hij. Ik geef geen antwoord en begin over iets anders. Wat heb jij bij vraag 90? Hij vraagt nog een keer wat er aan de hand is. Weer geef ik geen antwoord. Kaelo kijkt naar Jaden en maakt gebaren dat Jaden met me moet praten. Jaden kijkt een beetje verdrietig en knikt naar Kaelo.

Uit het oog , niet uit het hartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu