Ik kijk hem geschrokken aan. Jaden word je mishandeld?! Ik trek hem naar een bankje om te zitten. Waarom heb je me niets gezegd , dit is heel erg hoor. Jaden pakt me stevig aan mn arm. Gabrieyella alsjeblieft zeg dit niemand , m'n pa heeft drank problemen en slaat mij en m'n moeder in elkaar. M'n ogen worden groot en probeer me hand los te maken. Dit moet je de politie zeggen straks slaat je pa jouw of je ma nog dood ! Gabrieyella kan je niet horen ofzo ! Niemand mag dit weten dus waarom zou ik dan de focking politie zeggen. Zegt Jaden boos. Ik schrik van z'n toon en word rustig. Sorry ik zeg niemand. Jaden kijkt me in m'n ogen die twinkelen. Gabrieyella ik ben heel blij dat je me vergeven hebt , en voortaan vertel ik je alles alles zelf wanneer je vraagt wat ik doe en ik ben aan het poepen dan zeg ik ook gewoon dat ik poep ja. We beginnen te lachen. Jaden geeft me een kus op m'n wang en pakt m'n hand. Ik bloos en loop samen hand in hand met hem weg.
We zijn nu bij Jadens huis. Als ik binnen kom zeg ik gelijk : Wat is je wifi code want ik ga dood als ik geen wifi heb. Jaden kijkt me raar aan en geeft me een boekje met een code er in. Als ik in de woonkamer kom zie ik een zwart witte huiskamer. Het is heel mooi er zijn gouden rozen , tafels en andere huis dingen. Wauw tof huis man. Ik plof op de bank en onderzoek de zwarte bank. Je doet net alsof je voor het eerst een bank ziet , zegt Jaden lacherig. En hij gaat naast me zitten met de afstandsbediening. We kijken MTV awards en zingen alle sterren na. Daarna pak ik de afstandsbediening en doe ik net alsof ik 1 van de journalisten van MTV ben en geef Jaden een award. We beginnen te lachen maar het stopt al snel. Jadens vader en moeder komen binnen lopen. Ze maken ruzie en kijken daarna naar Jaden. Wat doet dit kind hier Jaden , ik wil geen vreemde mensen in m'n huis hebben en al helemaal geen meisje! Zegt Jadens vader. Jadens vader is heel lang en breed , ik zou nooit ruzie met hem willen krijgen anders ben ik gelijk dood. Jadens vader komt dichterbij , richting mij. Ik spring van de bank en ga richting de deur. Maar Jaden houd me tegen. Pa doe even normaal je kan ook gewoon hoi zeggen hoor of goeie dag maar nee , je hebt geen manieren van je ouders geleerd volgens mij. Jaden krijgt gelijk een klap in z'n gezicht. Ik schrik en loop naar z'n moeder toe. Z'n moeder houd me stevig vast en fluisterd : Gudu wees niet bang en vooral niet praten of gillen anders loopt het uit de hand , hou je mond dicht en vertel dit niemand. Ik knik angstig. Jadens moeder loopt voorzichtig naar Jadens vader. Schatje doe rustig , het is een heel lief meisje en je bent vast moe ga rusten. Zegt Jadens moeder rustig. Jaden is ondertussen bloed aan het weg vegen van z'n gezicht met een tissue die z'n moeder hem gegeven heeft. Ik ga maar zeg ik gauw en ik loop naar de voordeur en trek hem dicht.
- Whatsapp gesprek-
Mama : Gabrieyella waar blijf jij , heb ik je gezegd dat je mag chillen. Nee toch dus kom nu onmiddelijk naar huis!
Gaby : Wow doe rustig ofzo , ik ben bijna thuis hoor.
Mama: Ik heb je nodig je moet het huis schoonmaken , koken en je zus d'r kleren strijken.
Gaby : WHAT app je me daarvoor serieus?! En Abby is al 18 hoor kan ze d'r eigen stomme kleren niet strijken ofzo , ben geen dienstmeisje hoor.
Mama: WIL JE ME EEN GROTE MOND GEVEN !!! KOM NAAR HUIS NU! EN WAARVOOR DENK JE ANDERS DAT IK JE GEMAAKT HEB OM SCHOON TE MAKEN. NU NAAR HUIS.
Dit bericht raakte me wel en maakte me boos.
Gaby : DIE HOOFDLETTER HELPEN NIET HOOR WANT IK HOOR JE HEUS NIET SCHREEUWEN ALS JE DAT DENKT , EN WAT VOOR STOMME KUT OPMERKING IS DIT NOU WEER!
Mama: naar huis nu!
Ik maak m'n telefoon uit en doe de deur boos open. M'n moeder roept me maar ik doe net alsof ik niets hoor en loop naar boven. M'n moeder komt boos boven aan lopen. Gabrieyella doe je vieze vuile schoenen uit , zegt m'n ma. Begin rustig te doen want ik dweil dit huis altijd en wat doe jij niets toch dus begin rustig te doen , zeg ik opgefokt. M'n ma d'r ogen worden groot en zoekt gelijk iets hards om me te slaan. Ik spring op m'n bed en begin te gillen. M'n moeder rent achter me aan. Ik ga uit m'n kamer en sluit me op in de wc. M'n ma bonkt en scheld heel hard , maar ik doe niet open. Ondertussen ben ik druk bezig met het zoeken naar een laken die ik verstopt heb. Ik gooi het over het wc raampje en klim via het laken naar beneden. Ik val in de bosjes en hou me schuil dat m'n zus me beneden niet door het raam ziet. Ik gooi de laken in de bosjes en loop ergens naar toe , maar waar dat weet ik niet...
JE LEEST
Uit het oog , niet uit het hart
AléatoireGaby (14) heeft veel mee gemaakt in d'r jeugd. Ze had problemen thuis en liep vaak weg. Tot dat er een nieuwe buurjongen kwam , Jaden. Een licht getinte jongen met bruin groene ogen. Gaby vond hem eerst stom en vond dat hij zich highclass gedroeg al...