03

164 33 7
                                    

bunyi loceng rehat berbunyi. semua murid dalam kelas aku terpusu-pusu keluar dari kelas.

hanya menyisakan aku dan jeno berdua di dalam kelas.

"k-kau tak rehat?" tanya aku ragu-ragu. namun dia tak bersuara.

dari waktu kelas bio dia tidur, sampailah sekarang. takde siapa pun yang berani kejutkan dia.

aku hanya diam bila dia tak bagi sebarang reaksi. aku mengemas buku aku lalu keluarkan bekal aku dengan berhati-hati.

"tak." balas jeno singkat. aku terkaku mendengar suaranya yang garau.

"kau nak?" aku membuka penutup bekal aku dengan berhati-hati supaya tak buat bunyi bising.

jeno mengangkat kepalanya lalu menoleh ke arah aku. sandwich yang berada di dalam bekas bekal aku dipandang tak minat.

"BUDAK BARUU!!"

aku mengusap dada aku perlahan apabila mendengar jeritan dari pintu belakang kelas. mata aku memandang sosok tubuh lelaki yang kacau aku semalam dengan tak puas hati.

"kau-" lelaki tersebut menjedakan ayatnya sebentar.

"choi areum! ha areum. penat aku cari kau kat kantin semalam."

kening aku bertaut. "dah kenapa cari aku kat kantin?"

"saja, nak rehat sekali." 

aku lihat nametag dia, liu yangyang. kerusi dimeja depan aku ditarik oleh yangyang, lalu dia duduk menghadap aku.

"aku ada belikan kau roti. nah!"

aku dengan masih terpinga-pinga hanya menyambut huluran rotinya. sesekali aku menolehkan kepala aku pada jeno yang berada disebelah. muka dia tak puas hati.

"nak memekak dekat tempat lain. btw, aku ambik satu areum. terima kasih."

apa jadi ni? ish peninglah.

crush on you.Where stories live. Discover now