"areum! tolong aku boleh? hantarkan buku ni dekat meja cikgu han. aku tak siap kerja sekolah cikgu kim lagii. boleh eh?"
aku mengangguk tanda mengiyakan permintaan sujeong.
"terima kasih!" sujeong terus berlari ke mejanya. aku menggelengkan kepala perlahan lalu berjalan ke arah meja guru.
masalahnya sekarang ni, buku ni dahlah tebal. 27 buah buku ni aku kena bawa sorang-sorang?
pray for me juseyo-
"kau bawak separuh. aku bawak separuh."
aku masih memproses apa yang jeno cakap. tak, dia ni apahal tiba-tiba baik hati sangat?
"cepat sikit, nanti cikgu kim masuk."
aku mengangguk laju lalu ambil separuh buku yang tersisa. dengan cepat, aku samakan langkah dengan jeno yang dah tinggalkan aku.
awalnya semua aman. sampailah satu manusia ni datang dan join kami pergi bilik guru.
"apahal kau ikut kitaorang ni?" tanya jeno. matanya memandang yangyang atas bawah.
yangyang menunjukkan buku ditangannya.
jeno kembali memandang depan. dia berjalan lebih laju daripada tadi, meninggalkan aku dan yangyang dibelakang.
"eleh, cakap je rindu aku. nak hantar buku konon." perli aku. yangyang tersengih.
"asal hari tu tinggalkan aku sorang-sorang?"
aku mengangkat kedua bahu aku. "kau lena sangat. aku tinggal jelah." balasku selamba.
"dengan dua-dua earbuds kau sekali kau tinggalkan ya?"
aku terdiam seketika.
"sengaja."
"sengaja supaya ada alasan untuk jumpa aku, kan kan?"
aku membuat muka jijik. "perasan gila. dahlah, malas aku nak layan orang gila. jangan lupa pulangkan. chaw."
aku terus melajukan langkah aku ke bilik guru.
haah, memang sengaja pun.
YOU ARE READING
crush on you.
Short Storycompleted, liu yangyang. ❝ hanya perasaan singkat aku terhadap dia. ❞ started : 27 Feb 21. ended : 27 Feb 21.