07

131 32 14
                                    

"jeno, takkan diam je?" tegur aku. jeno mengangkat kedua keningnya.

"not in mood." jawab dia selamba.

aku tercengang. dia boleh cakap macam tu? sedangkan kerja ni kena hantar lusa?

i mean- memanglah ada masa esok lagi. tapi ada baiknya kalau siapkan awal, kan kan?

aku mengeluh apabila melihat jeno dah lentokkan kepala dia atas meja.

"dah ah, ni first and last aku buat kerja kursus dengan kau. lepas ni aku pindah tempat duduk." 

jeno terus mengangkat kepalanya.

"kau cari bahan dekat bahagian sana. aku bahagian kiri ni." jeno memberi kata putus sebelum berjalan ke arah rak belah kiri. aku tersenyum menang.

aku terus berjalan ke arah satu rak buku. aku ni dahlah tak suka membaca. tapi dah kalau partner kerja kursus aku pun pemalas, apa boleh buat.

baru saja tangan aku ingin mengambil satu buku yang agak tinggi, ada satu tangan yang dah ambil duluan.

bau ni..

"pendek."

aku berdecit. agak dah, yangyang.

"kau asal dekat sini? kau stalk aku ke? ihh, seramm." aku memeluk diri sendiri, membuat gaya ketakutan. yangyang tergelak kecil. kepala aku diketuk menggunakan buku yang baru saja diambil.

nak marah, karang aku yang kena complain dengan penjaga library. masalahnya buku tu tebal bongok, sakit kepala aku.

"nah." yangyang menghulurkan buku tersebut kepada aku. tangannya mengusap kepala aku selepas aku sambut huluran dia.

"jangan rapat dengan jeno. aku jealous." dia meninggalkan aku sendirian selepas menghabiskan ayatnya.

eleh, dia siapa? suka-suka je nak mengarah. jeno handsome apa.

GURAU.

















































































tapi boong.

crush on you.Where stories live. Discover now