Zero

45 4 10
                                    

//Začátek 1. kola ONC 2021//

Chlapec s bílými vlasy rychle vstoupil do paláce. Jeho práce začínala v brzkých hodinách, nepromarnil tedy ani minutu svého volného času k tomu, aby se řádně připravil. Chodby byly v tuto hodinu prázdné, ale sem tam se objevila při jeho cestě nějaká ta služebná, nebo komorník. Všichni ho vesele zdravili, jako by tu žil odjakživa. Zahnul k točitému schodišti, až do podzemních chodeb, kde se nacházely pokoje pro sloužící. Vešel do toho svého, aby složil svůj venkovský oděv a oblékl si oblek řádného sluhy. Složil čepici, kterou doposud držel v ruce, na úzkou nízko položenou postel stejně tak, jako kabátek z kůže. Dával si trochu načas. Oblékání úboru bytostně nesnášel. Než sundal košilku, rychle se přesvědčil, že za sebou řádně zamknul. Přešel k zrcadlu.

Ač to bylo trochu překvapující, nestranný pozorovatel by žasnul nad tou proměnnou. Před zrcadlem, totiž nestál nedorostlý chlapec, ale dívka se svázaným hrudníkem. Tiše si povzdechla. Upravila bílé bandáže a přetáhla si přes hlavu úbor osobního komorníka mladého prince. Díky praxi byla ustrojená během několika málo minut. Jen stříbrné hodinky se stále houpaly volně na její hrudi. Když se na ně dívala, třpytily se jí oči. Možná láskou, možná smutkem. Nakonec jej sundala z krku a dala je do skryté kapsičky na hrudi pod oblekem. Její tvář se lehce pozměnila. Nyní poztrácela veškeré emoce, které byly do té chvíle ponechané osudu.

Obloha se rozbřeskla. Na západě se v dálce hory třpytily díky svým bílým vrcholků. Vyvýšené lesy byly sotva vidět v pomalu se zvedající se mlze. Ptactvo cvrlikalo. Lidi začínali proudit skrz prázdné ulice. Slunce pomalu vycházelo nad začarovanou krajinu království Omehianů. Začínal nový den.

- (269 slov) -

Silver //ONC 2021Kde žijí příběhy. Začni objevovat