ES dan TP masing-masing sibuk mengaturkan segala perancangan camping mereka pada hari Sabtu hujung minggu ini. Mereka menyusun aturkan perihal kem di bilik khas, terpaksa korbankan masa pembelajaran demi menyiapkan tugas mereka.
Sedang yang lain sibuk menyiakan tugas mereka, namun disisi lain terdapat seseorang yang tidak dapat menumpukan perhatian. Qaisara dapat merasakan ada sesuatu yang bakal menanti. Dia harus bersiap sedia dengan apa yang bakal tiba. Walaupun musuh mula mendiamkan diri itu bukan bermakna mereka selamat, itu adalah tanda-tanda yang mereka harus berhati-hati.
Don't be afraid
Love is the way
Shawty I got it"Huh!" Tersentak Qaisara, dengan muka blurnya.
Don't be afraid
Love is the way
Shawty I got it"Hello, Waalaikumusalam. Hurmm.."
"Aku ambik kau balik sekarang... in 5 minutes I arrived." Sambung orang disebelah sana.
"Hurmm.. eehh, for what?" Soal Qaisara yang masih lagi blur.
"Aduh kau ni don't you remember that, tomorrow is your brother's coronation. So be ready the flight this afternoon." Qaisara melepaskan keluhan. Penatnya masih berbaki, nampaknya dia harus membawa kerjanya ke sana.
"Urmm... aku tunggu." Tut.. panggilan dimatikan. Qaisara mengemas segala barangnya juga membawa beberapa kerja yang harus dia siapkan sebelom hari campaign berlangsung.
ES dan TP serentak memerhatikan gelagat Qaisara yang sibuk mengemas barangnya, namun tiada siapa yang mahu bertanyakan ke mana dia ingin pergi.
"Aku kena balik emergency. Jumpa Sabtu ni, aku akan settle kan hal-hal camping dan e-mail semuanya dekat cikgu yang bertugas. Pape roger." Setelah memberitahu apa yang patut, Qaisara berlalu pergi tanpa menunggu balasan daripada mereka yang agak tercengang dengan apa yang disampaikan.
*****
Airport
Ding.. Ding~~
"Good afternoon passengers. This is the pre-boarding announcement for flight 89B to Melbourne. We are now inviting those passengers with small children, and any passengers requiring special assistance, to begin boarding at this time. Please have your boarding pass and identification ready. Regular boarding will begin in approximately ten minutes time. Thank you."
Ding.. Ding~~
Suara hingar-bingar menyapa gegedang telinga. Qaisara memerhati bodyguard yang diarahkan megeringinya sedang membawa bagasi. Hakimie yang melekat dengan iphone nya dipandang malas. Hakimie yang terasa bagai diperhatikan mula mengangkat wajahnya. Keningnya diangkat.
"Abang aku mana?" Soalnya malas. Hakimie bagaikan tersedar sesuatu mengusap lehernya.
"Urmm.. aku lupa nak bagitahu kau, yang lain dah sampai sana dah. Just kita je tak gerak lagi. Kau lah, patutnya kita dah ada dekat sana.. urmm.. tapi nak buat cam mana ann.. kau kena uruskan hal kem. So that's why they goes first." Qaisara hanya berjalan selamba ke get pelepasan vip pesawat peribadi.
Sebaik sahaja selesainya macam biasa ada taklimat sebelom berlepas, flight mula terbang ke udara. Qaisara mula melelapkan mata melupakan segala masalah yang menganggu dibenak fikirannya sebentar.
Hakimie yang duduk bersebelahan dengan Qaisara hanya diam memerhati. Siapa sangka gadis yang nampak tenang.. nampak kuat malah tampak bagaikan tiada masalah yang melanda dirinya sebenarnya seorang yang mudah rapuh.. juga terluka. Sungguh dia tabah menghadapi segala ujian yang diberi.
'Sabarlah Qaisara~ akan ada pelangi selepas hujan. Allah janjikan kebahagian kepada setiap hambanya, cuma lambat atau cepat sahaja. Tanpanya ujian apalah erti sebuah kehidupan. Tetaplah kau tabah menghadapi disetiap ujian yang diberikan. Allah sayang kau dia turunkan ujian.. Allah rindu rintihan dari kita Qai..' ujar Hakimie jauh dalam lubuk hatinya dia sangat sakit melihat keadaan Qaisara, tapi siapalah dia ingin menentang ketentuan-Nya
Skip...
Italy.. Leonardo da Vinci International Airport
"Did they has been arrived?" Hakimie hanya membalas pertanyaan dengan mengangkat bahu🤷🏻♀️. Qaisara membuat roll eyes.
Mereka menunggu di ruang tempat mengambil penumpang. Hakimie mengelengkan kepala melihat Qaisara yang duduk di atas luggage nya. Orang suruh tunggu dalam tak nak. Degil.
"Giovane signora Qaisara, Signor Andria. benvenuti a Roma. Signor Austin ha aspettato a lungo giovane signora Qaisara." (Cik muda Qaisara, Tuan Andria. Selamat datang ke Rom. Tuan Austin sudah lama menunggu cik muda Qaisara.) Qaisara dan Hakimie menundung 90 darjah sebelom melangkah masuk ke dalam kereta.
Tanpa membuang masa bodyguard yang diarahkan mengiringi mereka di Italy mula mengangkat luggages dan bergerak meninggalkan Airport.
Dalam perjalanan Qaisara hanya diam membisu memerhatikan bangunan yang menghiasi pandangannya. Ikutkan hati dia tidak mahu menghadiri majlis pertabalan abangnya, namun apakan daya dia terpaksa mengikut arahan. Dia malas ingin menghadap protokol yang tersangatlah merimaskan.
*****
SkipHari yang dinantikan oleh semua orang iaitu hari pertabalan ketua baharu Black Engle BE secara rasminya akan berlangsung sebentar lagi. Qaisara memandang malas gaun yang dipakai bersulamkan hitam.
"Giovane signora Qaisara, la cerimonia inizierà a breve. (Cik muda Qaisara, majlis akan dimulakan sebentar lagi.)" Kata anak buah mereka Lucas.
"Beh ci sarò presto. grazie. (baik saya akan ke sana tidak lama lagi. terima kasih.)" Qaisara melakarkan senyuman segaris. Lucas berlalu pergi meninggalkan Cik mudanya bersendirian.
"Arghhh... why nobody speaks in English. I'm so lazy to speak in Italian. Huh!" Keluh Qaisara. Inilah salah satunya dia tak suka balik Italy mereka harus berbahasa Italian.
"Hey, relax. Some of them know how to speak in English but your brother want we speak in Italian. You know him very well right?" Hakimie dijelingnya sekilas. Tidak betah berlama disitu, Qaisara mula ke ballroom.
Di mana tempat majlis pertabalan akan berlangsung, sejak dulu lagi. Dia memerhatikan sekelilingnya yang sudah mulai dipenuhi oleh ahli mafia yang tidak mahu melepaskan peluang menyaksikan majlis tersebut.
Diperhati abangnya yang segak mengenakan coat. Sebuah senyuman mula mekar dibibir. Abangnya akan mengalas tanggungjawab yang besar, meneruskan kumpulan mafia. Musuh semakin berani bertindak.
Austin dengan beraninya mengambil pisau yang dihulurkan dan terus menghiris tangannya tanpa gentar. Darahnya dimasukkan ke dalam mangkuk. Tangannya yang luka dibalit dengan bandage tangannya dilayangkan ke atas. Maka dengan ini secara rasmi dia sebagai ketua BE. Dengan ini mereka secara rasmi mereka tidak akan bersembunyi lagi. The war will begin.
"It's hurt?" Luka yang dibalut dibelek oleh Qaisara dengan lembut. Terasa bagai dia pula yang dihiris.
Austin tertawa melihat telatah Qaisara yang membeleknya dengan kerutan didahi. "è una piccola cosa, nessun dolore. (itu perkara kecil, tidak ada rasa sakit.)"
Austin mengusap rambut Qaisara bagaikan anak kecil. Dia sayang Qaisara sebagai adiknya. Dahi Qaisara dicium sekilas, hanya dia sahaja yang Qaisara ada. Mereka saling bergantung antara satu sama lain.
Majlis berjalan dengan sempurna. Selepas makan-makan mereka pulang ke mansion milik Austin di Italy. Mereka akan tinggal di sana sehinggalah sebelom hari kem diadakan. Mereka perlu mengawal ketat seluruh kawasan kem tersebut. Musuh semakin menghampiri.
So how? Sorry for being late... author terpaksa baca balik dan ingat balik watak-watak. Kepada yang meminta triple update tu insyaallah akan diusahakan😊jangan lupa comments and vote.. as usually like always no higher comment no higher vote I will forgot to update the next chapter 😉hihi author memang kejap🤪
YOU ARE READING
Darkness (ebook)
ActionStatus (Complete) Kisah seorang gadis menjadi mafia pada umur 17tahun kerana tidak diterima oleh spy agensi. Disebabkan dirinya yang terlalu taksub ingin menjadi mafia telah membawa dirinya dalam bahaya. silap langkah nyawanya melayang. **** Seoran...