Anul 2086
--Tata,ce se intampla?
--Nu stiu Ana...nu mai inteleg nimic.Daca va incepe un alt razboi mondial,va fi vai de noi.Asta poate insemna sfarsitul omenirii si chiar aparitia altor forme de viata.
--Dar nu e nicio cale de a-l evita?...esti prieten bun cu Grolar, conducatorul Rusiei si in mainile acestei tari sta soarta noastra,arma lor poate distruge omenirea cat ai clipi.Nu poti permite asta tata!
--Stiu draga mea,am incercat sa il conving sa renunte la planul lui,dar e de neinduplecat.Maine seara,impreuna cu armata rusa vom invada si supune Franta,apoi Anglia.
--Dar tu esti presedintele Germaniei...nu ai un cuvant de spus in asta?De ce il lasi pe Grolar sa te controleze?
--Pentru ca nu am de ales.Sti bine ca ma are la degetul mic si daca nu fac ce zice el,ma va da de gol;cand oamenii vor afla ce am facut,ca i-am inselat in tot acest timp,ca m-am folosit de naivitatea lor...nici nu stiu ce se poate intampla.
--Dar daca se incheie prost..daca se intampla ceva?daca sunt pregatiti pentru o invazie?
--Cel mai probabil sunt pregatiti si se asteapta la o invazie dar sunt sigur ca nu se asteapta sa atacam pe front.Ei cred ca ne vom folosi de arme nucleare sau alte inventii spectaculoase,dar noi le-am luat-o pe dinainte.Arme au si ei destule,dar armata e mult prea slaba,iar victoria noastra va fi garantata.Apoi urmeaza sa cucerim fiecare stat incetul cu incetul si,in cele din urma,vom ajunge sa stapanim lumea!
--Dar tata...e gresit;fiecare are dreptul la libertate,nimeni nu vrea sa fie sub comanda cuiva.Te rog,nu face asta!
--Destul! Du-te la culcare,sora ta probabil doarme deja!
--Nu merg nicaieri pana nu imi promiti ca nu il vei ajuta pe Grolar.
--Dar trebuie...in plus,vreau sa fac asta.Tu nu iti doresti ca tatal tau sa detina controlul absolut?Sa nu iti lipseasca nimic,toata lumea sa fie la picioarele tale,sa te respecte,sa te trateze ca pe o printesa?
--Tata!Uita-te la tine si la ce ai devenit:un monstru doritor de putere.Cum poti sa faci ast...
Si in acea clipa m-a plesnit...tare.Doare ca naiba...Nu pot sa cred ca a facut asta,stiam ca are probleme cu temperamentul,dar niciodata nu m-a lovit,nici macar cand a vrut sa mergem in vacanta la bunici si i-am zis ca nu vreau sa merg,ca imi urasc bunicii.Atunci doar m-a certat si nu a vorbit cu mine tot drumul,dar intr-un final i-a trecut.Bunicii mei nu sunt tocmai niste persoane prietenoase;tot timpul ma certau si imi vorbeau urat,imi reprosau ca nu sunt demna de a fi fiica presedintelui datorita comportamentului meu.Obisnuiam sa port haine largi,exact ca mama si sa joc fotbal cu baietii,imi placea sa practic sporturi sau obisnuiam sa merg la cursuri de judo, autoaparare.Sa revenim..acum cred ca e diferit,s-a facut rosu de furie,iar cand a realizat ce a facut s-a mai calmat si nu a mai zis nimic vreo 5 minute.Eu am ramas pe scaun neclintita...nu pot descrie in cuvinte cate senzatii mi-a transmis acea palma:durere,dezamagire,uimire...un amalgam de sentimente.Si-a ridicat privirea cautand-o pe a mea,dar eu nu voiam sa il vad,pentru asta nu il voi ierta prea curand,cu toate ca in privirea lui se observa regretul.Pe cine crede el ca pacaleste?E William Roswelt,conducatorul Germaniei,pentru el e mai importanta puterea decat siguranta omenirii si a propriilor copii.
--Ana...imi pare rau!M-am enervat si am action...
--M-ai lovit,nu ai mai facut asta niciodata,cum ai putut?
--Ana,stai!
Dar nu am vrut sa il ascult.Pur si simplu am zbughit-o pe usa si m-am aruncat in pat,langa Antonia,sora mea.Imi era atat de frica pentru ce urma sa se intample.Cine stie cum se va termina razboiul?Vom trai?vom muri?cine stie?" 'om trai si-om vedea".Nu sunt de acord deloc ca tata sa ii faca pe plac ticalosului de Grolar.Dar,nu am ce face;mi-as dori mult ca mama sa fie langa mine,sa ma incurajeze cu o vorba buna,imi e atat de dor de ea...nici macar nu stiu ce i s-a intamplat.A plecat intr-o zi cu matusa in oras si nu s-au mai intors;10 ani de zile tata le-a cautat fara niciun rezultat.Sper doar sa fie bine..A fost greu pentru noi sa crestem fara o mama,eu aveam 6 ani cand a plecat,iar sora mea nu avea nici un an implinit;niciuna din noi nu mai stim cum arata,nu avem nimic de la ea,tata a ars toate lucrurile ei,inclusiv poze.Prinsa in ganduri,nici nu mi-am dat seama cand somnul a pus stapanire pe mine si am adormit plangand si suspinand de dorul mamei....
M-am trezit dimineata devreme urmatoarea zi,soarele nici macar nu isi facuse aparitia prin perdeaua de intuneric.Abia asteptam sa ii simt caldura caci,cine stie,poate nu il voi vedea prea curand...
Am coborat impreuna cu sora mea in bucatarie pentru micul dejun,iar tata nu era acolo.Am inceput sa ne ingrijoram,sa ne facem tot felul de scenarii,iar intr-un sfarsit am gasit o scrisoare lasata in sufragerie.
"Dragele mele,Ana si Antonia,imi pare rau ca am plecat asa,fara sa va anunt.A trebuit sa merg in Rusia de urgenta caci au aparut niste probleme.Cel mai probabil ne vom vedea dupa ce se va termina toata aceasta nebunie.Armata germana nu va face nicio miscare.Grolar mi-a promis ca ma va scoate curat din toate astea,nimeni nu va sti ca si eu am participat la invazie,ca si eu am contribuit la varsarea de sange.Dupa ce toate astea se vor termina si vom supune toate statele,nepregatite pentru un al treilea razboi mondial,voi stapani lumea impreuna cu Grolar si vom fi fericiti.
Ana,iti cer scuze inca o data,aseara...m-am infuriat si am actionat pripit.Iarta-ma si ai grija de sora ta.Soferul nostru,Ron,va ramane cu voi in caz ca va e teama sa stati singure."
--Nu pot sa cred ca el chiar face asta!-am izbugnit-credeam ca poate mai mult de atat.M-a dezamagit complet.--Dar,Ana,poate e mai bine asa-a zis sora mea-.Gandeste-te...daca tatei si lui Grolar le va reusi planul si vor ajunge conducatorii lumii,poate va fi mai bine.Sti ca tata e un om bun si va avea grija de oameni si viitorul lor.
--Era un om bun-am corectat-o-.Acum s-a schimbat.A renuntat la demnitatea lui,isi tradeaza propria tara si isi lasa singurele fiice singure si cine stie ce se poate intampla?Daca Anglia sau Franta sau chiar SUA au aflat deja ce vor sa faca si sunt pregatiti?Daca isi vor da seama ca si tata face parte din aceasta ticalosie?
--Vor veni aici,vor distruge totul si asta numai din cauza lui-a rostit Antonia ingrozita-.
--Nu-am zis eu-din cauza ticalosului de Grolar si a prostiei tatalui nostru.Setea lui pentru putere il va duce la pieire si,odata cu el,ne va lua si pe noi si intreg poporul...