Het begin van alles

27 4 2
                                    

Het was een dood normale dag, het zonnetje scheen en Madelein moest naar school.
Ze zou samen gaan fietsen met haar beste vriendin, maar die appte net dat ze ziek is.
Madelein pakt haar spullen en pakt haar fiets en fietst naar school.

*-*-*

Op school aangekomen word ze van haar fiets af ge trapt door een jongen die ze niet eens kent en ze ook nog  nooit heeft gezien.
Ze moppert wat in zichzelf en staat op en zet haar fiets in de fietsen stalling.
Ze loopt de school in, loopt naar haar kluisje en pakt haar spullen.
De les begint over 1 minuut dus moet ze snel rennen.
Onderweg naar het lokaal struikelt ze over de voet van die zelfde jongen.
Madelein geeft hem een angst aan jagende blik, waar hij best van schrok.
Ze staat snel op en loopt verder met nog meer gemopper.

*-*-*

Bij het lokaal aangekomen is ze 2 minuten telaat, de leraar zei dat ze snel mocht gaan zitten aangezien hij nog niet echt was begonnen.
Als ze net zit komt die pestkop het lokaal binnen lopen.
"O ja jongens en meisjes, jullie hebben een nieuwe klasgenoot! stel jezelf maar voor" zei de leraar.
Madelein heeft nog NOOIT zoveel pech op 1 dag gehad.
De jongen gaat voor de klas staan en kijkt de klas rond en ziet Madelein zitten en werd knal rood en begon te stotteren.
"H... Hoi ik b... ben Delano" zei hij met een knal rode kop.
"Oke laat ik het maar af maken, ga jij maar naast Madelein zitten, Sasha is ziek dus er is een plekje vrij voor je" zei de leraar.
Madelein schrok toen ze haar naam hoorde en Delano in ene naast haar ging zitten.
Ze raakte in paniek diep van binnen, ze sloeg helenmaal dicht.

*-*-*

Als het les uur voorbij is gaat Madelein weer richting haar kluisje om de volgende boeken te pakken.
Ze heeft niet door dat ze gevolgt werd door Delano de pestkop.
Ze opent haar kluisje en ruilt de boeken om.
Als ze haar kluisje dicht doet ziet ze Delano staan.
Ze schrikt maar zegt niks.
Delano kijkt haar aan en begint te blozen./
Madelein vraagt wat hij van haar moet, een beetje op een bozen toon.
"heeft iemand je ooit verteld dat je zo mooi bent als de eerste zonnenstralen op de vroege ochtend?" zei / vroeg hij.
Madelein keek hem verbaast aan, maar ziet niks ze was helenmaal in de wolken.

*-*-*

Bij de volgende les gaat Delano weer naast haar zitten, maar gepraat werd er niet.
Er was een angst aanjagende stilte die gelukkig werd verbroken door het brand alarm.
In het scheikunde lokaal is er brand uit gebroken dus moest iedereen het gebouw uit.
Als iedereen buiten staat, pakt Delano, Madelein haar hand vast en neemt haar mee om de hoek van het gebouw.
Madelein probeert haar los te krijgen maar lukt niet helenmaal.

*-*-*

Mijn eerste hoofdstuk zit er op 489 woorden ik wilde eigenlijk 500 woorden maar dan kreeg ik geen spannend einde attans tis maar wat je spannend noemt.

in ieder geval wat vonden jullie er van? (let niet op spel fouten enzo want ik ben letterblind of terwijl dislectie)


Madelein (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu