Slapenloze nacht

14 1 0
                                    

Madelein gaat naar huis en ze hoopt Delano morgen weer te zien.
Als Madelein thuis komt zijn de ruzies weer bezig.
Ze krijgt een aantal nare woorden naar haar kop geslingerd waar ze negeert het, ze loopt rechtstreeks naar haar slaapkamer en doet haar deur op slot.
Madelein vraagt zich nog steeds af wat iedereen in dit huis naar haar schreeuwt? want ze krijgt er nooit een woord van mee, maar misschien is het beter zo.
Ze pakt haar mobieltje uit haar broekzak en kijkt of iemand haar zit lastig te vallen.
Ze ziet een aantal berichtjes van een onbekend nummer.
Ze klikt er op en begint te lezen...

D - Het Madelein, sorry dat ik in ene weg was.
Heb je zin om wat te gaan doen van het weekend?

Delano x

D - Madelein waarom reageer je niet?

D - Is er iets ergs gebeurd?

D - Madelein alsjeblieft reageer nou, ik ben bezorgt om je.

Het laatste bericht is 2 minuten geleden verstuurd, dus reageert ze snel.

M - Ja ik ben er en ja lijkt me leuk om wat te doen.

Madelein legt haar mobiel weg en pakt haar laptop.
Ondertussen probeert Delano haar weer te bereiken maar Madelein heeft niks door.

D - Jij mag zeggen wat we gaan doen.

D - Hallo Madelein ben je daar?

D - Waarom negeer je me weer?

D - Als je niets samen wil doen mag je dat ook eerlijk zeggen hoor...

D - Madelein zeg nou iets alsjeblieft!

D - Weet je wat??? Zoek het maar lekker uit!!!

D - Doeiiii....

Madelein kijkt op haar mobiel hoe laat het is, maar op dat moment ziet ze 7 berichten van Delano er in staan.
Ze opent de berichten en leest ze een voor een door.
En dan stopt ze bij de zin 'zoek het maar lekker uit!!!'
Madelein krijgt een brok in haar keel, een steen in haar maag en haar hart klopt als een gek.
Ze heeft zojuist de jongen die ze leuk begint te vinden verloren, omdat ze hem onbewust negeerde.
Ze besluit snel terug te sms'en, maar niet met veel succes...

M - Delano sorry ik was bezig met mijn huiswerk ik had mijn telefoon even opzij gelegd het spijt me zo erg!

M - Delano alsjeblieft vergeef me en zeg alsjeblieft iets.

M - Oky dan vergeef je me niet maar zeg dan wel iets alsjeblieft Delano!

De tranen lopen over haar wangen en wanneer ze haar mobiel net wilt vergrendelen en weg leggen krijgt ze een berichtje terug.

D - Ik wil je gerust vergeven als je belooft me niet meer te negeren.

Als Madelein het berichtje leest weet ze niet wat ze moet doen, mag ze geen privé dingen meer hebben, mag ze niets leuks meer doen zonder op haar mobiel te letten?
Ze weet het allemaal niet meer, dus besluit ze hem toch een berichtje terug te sturen.

M - Maar dat houd dan in dat ik altijd maar mijn mobiel vast moet hebben of niet?

Ze wacht nog even het berichtje van Delano af.

D - Nee dat hoef nou ook weer niet, maar als je dat niet voor me over hebt dan moet je het zelf weten en ben je mij kwijt.

Madelein leest het bericht en gelooft haar ogen niet, ze leest het nog een aantal keer goed voor ze bevestigt dat er staat wat ze denkt dat er staat.
De tranen lopen over haar wangen, van verdriet maar ook vooral van woede.
Ze sms't hem nog een laatste keer voor ze haar mobiel vergrendelt en opzij legt.

Madelein (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu