seven

34 11 33
                                    

"HYUNG !" jeritan budak lelaki berumur 5 tahun itu bergema seluruh rumah memanggil abangnya .

"Apa kau ?" Balas budak lelaki yang berkulit putih tepung itu .

"Hyung esok sekolah kan ?" Tanya budak bertubuh kecil itu .

"Jihoonie , adik ku yang tak disayangi , ye esok sekolah kenapa ?" Balas yoongi malas .

Jihoon tersenyum mendengar jawapan abangnya .

"Niceu ! Jihoonie ada kawan baru nanti !" Yoongi tersenyum memandang jihoon .

Senyumannya kelamaan mati . Teringat sesuatu . Tidak senang dengan ingatannya .

_____

"Jihoon ! Ireonara ! " Jerit yoongi membuatkan jihoon menggeliat sedikit .

"Taknak pergi sekolah ke ?" Soal yoongi . Terus terbangun budak lelaki terbantut-- gurau nyah .

"Pergi mandi okay ?"

"Okay hiyong~" balas jihoon .

_____

"Hyung tak sekolah ke ?" Tanya jihoon lalu melahap sarapannya .

"Urm-" terpotong kata kata yoongi apabila eommanya bercakap .

"Yoongi rigister sekolah asrama ." Ujar eomma . Yoongi hanya tersenyum .

"Ala ... " Rengek jihoon lalu memuncungkan mulutnya .

"Takpe ada masa nanti jumpa nak ?" Pujuk yoongi .

"Baik hyung !" Ujar jihoon girang .

_____

Setelah menghantar jihoon di sekolah . Eomma dan appa bersedia untuk menghantar yoongi di rumah keluarga kandungnya .

"Eomma janji dengan yoongi tau ." Ujar yoongi lalu menghulurkan jari manis nya .

Eomma tersenyum sebelum menyambut tangan kecil yoongi .

"Nae , eomma janji . Yoongi pun mesti janji dengan eomma arra ?" Kata eomma . Yoongi mengangguk laju .

"Gomawo yoonyoon hadir dalam hidup eomma appa ." Ucap appa pula .

"Dan terima kasih sebab anggap kami keluarga kamu ." Sambung appa . Yoongi tersenyum manis .

"YOONGI HYUNG !" jerit jungkook dari bawah membuatkan yoongi tersedar dari lamunan nya .

"Apa kau nak ?" Soal yoongi lalu berjalan menuruni tangga .

"Hyung taknak makan ?" Soal jimin pula . Eh yoonmin-

"Takpe lah takde selera ." Jawab yoongi .

"Ei , nanti pipi chubby tu hilang ." Kata seokjin sebelum mencubit pipi yoongi .

"Aku bukan budak lagi lah hyung ."

"Siapa suruh pendek sangat ."

_____

"Cheol , tak lapar ke ? Pagi tadi bukan kau makan pun ." Jeonghan memandang wajah seungcheol yang masih asyik dengan telefon bimbit .

"Tak , aku tak lapar ." Jawab seungcheol . Jeonghan mencebik sebelum berlalu meninggalkan seungcheol seorang di dalam bilik .

"Cheol hyung !!!" Jerit ketiga tiga maknae membuatkan seungcheol menutup rapat matanya .

"Cheol hyung , nak money ."

"Haah money money ."

"Untuk apa ?" Soal seungcheol .

"Mingyu hyung suruh beli makanan dapur-" Tidak habis kata kata seungkwan sudah dipotong .

"WOI MEMFITNAH !" jerit mingyu dari bawah .

"Nak apa sebenarnya ?" Soal seungcheol sekali lagi .

"Halah cakap jelah ." Desak hansol . Dah penat dok berdiri macam tiang ni .

"Seokjin hyung suruh beli senduk pink baru sebab senduk dia mingyu curi ." Laju chan bercakap .

Seungkwan dan hansol menepuk dahi .

"Takda alasan lain ke mangkuk ?" Bisik seungkwan di telinga chan .

"Dah hyung tak cakap ish !"

"Kora-"

"Halah cakap je lah korang nak beli pemetik gitar baru sebab korang hilangkan jihoon punya kan ?" Ujar jisoo hyung sebaik sahaja masuk ke dalam bilik dengan sengihan .

Mereka bertiga hanya mengangguk perlahan .

"Lah dah tu kenapa tak cakap ?!" Jerit seungcheol .

"Mianhae-"

"Nah nah cepat beli sebelum jihoon tahu . Hyung taknak beli keranda untuk korang bertiga . " Ujar seungcheol lalu menghulurkan beberapa keping duit .

"goMAWO HYUNG !!!" jerit mereka bertiga .

_____

"Hyung , hyung dah tahu siapa adik hyung tu ?" Soal namjoon .

"Aku malas nak tahu ." Ujar yoongi malas sebelum mengeluh kasar .

"Jihoon ?" Tanya hoseok polos .

"Aku tak tahu , tapi yang aku ingat manusia yang pernah aku gelar dia adik nama dia jihoon tapi tak mungkin si pendek putih tepung melepak tu adik aku ." Jawab yoongi .

"Yelah manusia , takkan kucing pulak ." Kata taehyung .

"Pergh tae hyung suwekk !" Pekik jungkook lalu menepuk bahu taehyung . Taehyung dengan automatiknya tersenyum bangga .

"Tak cakap pun tu kucing ?" Balas yoongi .

"By the way . Mana jimin ?" Mata namjoon meliar mencari jimin di seluruh rumah .

"Tu ." Jungkook memuncung mulutnya .
































































































































_____

BAAA !!! HAHAHAHAHAHAHAAHAH !!! Vomment lah ye syg ku sekalian mwah <3






Kembar ? + myg ft. ljh Where stories live. Discover now