"Tu ." Jungkook memuncungkan bibirnya .
Semua yang berada di ruang tamu memandang ke arah di mana jimin dan mingyu bergaduh .
"Eh takde takde !"
"Halah kau kicap ! Boleh lah halamak !!"
"Hyung panggil aku kicap ?! Makin taknak lah aku ! Eh kalau hyung nak treat lah abang dia bagus bagus !!" Pekik mingyu .
"Kicap ." Gumam jimin tidak puas hati .
"KICAP ?!" jerit mingyu lalu mengacu senduk besi ke arah jimin .
"NAK NI ?!"
"PENDEK !!!"
"WOWOWOWOWOWO !"
"Apa ni gaduh gaduh ?" Tanya hoseok .
"Ni ha ..."
Flashback .
"Yah gyu ." Sapa jimin dari belakang .
"Apa ?" Soal mingyu tanpa memandang .
"Kau ada adik perempuan tak ?" Bisik jimin . Mingyu memandang wajah jimin yang sukar ditafsir .
"Ada kenapa ?" Jawab mingyu tanpa berfikir panjang .
"Nak number dia boleh ?" Tanya jimin dengan sengihan . "Aku dah terlalu lama single ni , apa kata aku jadi adik ipar kau ?"
"HYUNG ? JADI ADIK IPAR GYU ?! NO WAY !" jerit mingyu .
"Halah napa lak kicap ni ?"
"SATU ! hyung panggil gyu kicap . DUA ! hyung takda ciri ciri suami yang setia . TIGA ! Hyung tak sesuai . Sekian ." Ujar mingyu sebelum sambung melahap nasi goreng .
"Eee DASAR KICAP !"
Dan mereka pun bergaduh .
End flashback .
"Ouh ." Hanya itu yang keluar di mulut yoongi . Malas .
"Jihoon mana ?" Soal soonyoung sebaik sahaja melangkah masuk rumah . Baru balik pasar katanya .
"Datang datang terus tanya jihoon mana , bukan nak tolong aku angkat barang ni ." Wonwoo mencebik .
"Sian wonu kita~" kata mingyu .
"Ha dah tahu kesian kenapa tak tolong ? Kalau boleh tolong aku sekali , jangan tengok je ." Ujar minghao sebelum menghulurkan satu plastik besar ke arah mingyu .
"K-ka-kau be-beli ap-apa sia-" terketar ketar suara mingyu seraya mencapai plastik yang dihulur oleh minghao .
Minghao tidak mempedulikan soalan mingyu tadi lalu naik ke atas . Namun dia terhenti di depan pintu bilik milik 96L .
_____
"Eomma , dah 6 tahun yoongi hyung tak balik rumah . Mana yoongi hyung ? Kenapa yoongi hyung langsung tak balik rumah ? Yoongi hyung okay ke kat sana ?" Soal aku bertubi tubi .
"Halah biasa lah tu , mesti yoongi sibuk sekarang ." Ujar eomma lalu kepala aku diusap lembut .
"Ayat yang sama dari mulut eomma . Eomma selalu cakap yang yoongi hyung sibuk . Eomma jjebal !" Aku mengeluh kasar .
"Birthday jihoon dah nak dekat . Jihoon just nak satu je masa tu nanti ." Ujar aku . Aku menggigit bibir bawah ku .
"Jihoon nak apa ? Eomma janji eomma bagi . Anything ." Jawab eomma .
"Jihoon nak jumpa yoongi hyung ." Kata ku acuh tak acuh . Aku memandang kaki ku yang agak kecil . Aku mendengar keluhan eomma .
"Baik . Kalau itu yang jihoon nak ." Ujar eomma . Sekali gus aku memandang eomma .
"Jinjja ?!" Jerit ku girang . Eomma hanya mengangguk .
"Gomawo !" Jerit ku lagi sebelum memeluk eomma .
_____
Party hari jadi ku berjalan dengan lancar . Aku berjalan ke arah eomma yang tengah bersiap seperti ingin pergi ke satu tempat .
"Eomma nak pergi mana ?" Soal ku .
"Taknak jumpa yoongi ke ?" Soalnya balik . Aku tersengih .
"Lupa hehe ."
"Dah jom ." Kata appa .
_____
Kereta dihentikan . Aku memandang ke arah rumah yang agak besar . Tapi—
"Eomma ni bukan sekolah ." Ujar ku . Memang . Ni bukan sekolah—
Eomma dan appa saling berpandangan . Aku memandang wajah mereka . Seperti mereka menyembunyikan sesuatu .
Loceng ditekan 3 kali . Pintu dibuka . Ya , yoongi hyung .
"YOONGI HYUNG !!" jerit aku lalu memeluknya erat .
"Kenapa hyung tak balik rumah ?! Hyung tak rindu jihoon eh ?! Sampai hati !" Marah aku . Pelukkan masih dieratkan .
Yoongi memandang eomma appa .
Tidak lama kemudian seorang wanita keluar dari rumah .
"Puan lee ." Ujarnya . Eomma hanya tersenyum .
"Masuk lah ." Sambung wanita itu .
"Eh takpe , kitorang datang sekejap je ." Ujar eomma . Aku memandang eomma .
"Haah sekejap . Ye sekejap . Kalau boleh tak yah datang ." Perli aku . Benci .
"Jihoon , tak baik macam tu ." Ujar yoongi hyung sebelum mengusap kepala ku .
"Dah jihoon jom balik . Nak jumpa yoongi je kan ?" Eomma menarik tanganku .
"Eomma minta maaf sangat sangat ." Bisik eomma ke telinga yoongi hyung tapi masih didengari ku .
Minta maaf ?
"Jihoon !"
"Jihoon !"
"JIHOON !"
"ARGH !!" Jerit jihoon apabila soonyoung 'menyiram'nya dengan air sejuk .
"KAU NI AKU TENGAH TIDUR KAN ?!" Marah jihoon .
"HABIS LESAP MIMPI AKU ! AKU NAK TAHU SIAPA ABANG AKU !" Jerit jihoon . Jihoon mengeluh kasar .
"Kenapa ? Kenapa aku tak ingat siapa dia ? Dia taknak jumpa aku lagi ke ? Dia— argh jjebal !"
"Bangun bangun dah stres ." Rungutnya sekali lagi sebelum masuk ke dalam bilik air . Minghao , soonyoung hanya terkebil kebil melihatnya . Jarang jihoon marah macam ni .
Tanpa mereka berdua perasan ada satu pasang mata memerhati mereka .
"Tak mungkin dia ..." Gumamnya seorang diri .
_____
Apa hubungan jihoon dan yoongi sebenarnya ?
++
Dah aku penat . Otak aku— vomment au . Kalau taknak comment , vote . Kalau taknak vote comment . Kalau taknak dua dua baca jelah .
YOU ARE READING
Kembar ? + myg ft. ljh
Fanfiction++ Kembar ? Korang kembar eh ? - BTSVT Dia macam mayat hidup , no way lah ! - LJH Dia terlalu pendek untuk jadi kembar aku - MYG ++ Start : 100221 End : ++ !! Slow update