Yoongi duduk di sofa sebelum mengeluh kasar .
"Hyung tak kerja ke hari ni ?" Soal hoseok .
"Aku ? Kau lupa ke aku penganggur terhormat sejak dari minggu lepas ?" Yoongi memandang hoseok malas .
"Kalau macam tu , aku pergi dulu lah ." Hoseok berjalan keluar dari rumah . Diorang kerja , kau apa tahu ? Homework confirm tak buat en ?
_____
"Jihoon , kau marah aku lagi ke ?" Tanya soonyoung sambil memuncungkan mulutnya .
"Tak ." Jawab jihoon pendek . Soonyoung tersenyum .
"By the way , sampai bila kau nak simpan rahsia kau ?" Jihoon memandang soonyoung sebelum kembali memandang telefonnya .
"Sampai bila bila ."
"Lama kelamaan diorang tahu juga ." Ujar soonyoung . Jihoon menghempaskan tubuhnya ke atas tilam .
"Lagipun perkara ni berlaku 5 tahun yang lalu ." Sambung soonyoung .
Keadaan hening seketika .
"Kau masih marah eomma kau ?" Tanya soonyoung . Jihoon menutup matanya . Soonyoung mengeluh perlahan sebelum beredar dari situ .
_____
"Ayooo anak muda ~ Kenapa lambat ?" Soal lelaki india berumur lingkungan 40 an seraya hoseok memasuki kedai bunganya .
"Sorry uncle raju , jalan jam roti ." Sengih hoseok .
"Ayoyoyo ada macam kamu yini ~"
"Uncle nak pergi mana tu ?" Tanya hoseok pelik .
"Saiya mau pergi jumpa ikan saiya , kenapa ?"
Hoseok hanya meng'o'kan sahaja .
Hoseok memandang luar dari kedai . Al-maklumlah kedai pintu kaca lutsinar bukan legap .
"Hari mendung semacam . Macam macam kau lah . Janji aku pergi kerja ." Ujar hoseok seorang diri sebelum dia gelek dan bernyanyi bahagia seorang diri dio dalam kedai itu .
_____
"Yow !" Namjoon menerjah bilik seungcheol . Seungcheol yang tengah syok tengok drama terkejut beruk . Mana tak beruk nya , pintu hampir patah ditendang seekor raksasa rawr !
"Apa babi ?" Soal seungcheol geram .
"Halah , aku terjah sikit maghoh . " Namjoon memuncungkan mulutnya .
"CAKAP JELAH TAK YAH NAK JADI ITIK KAT SINI"
"ISH BILA NAK KEMAS RUMAH EOMMA DATANG ESOK"
"KAU ASAL JERIT ?!"
"KAU PUN KENAPA JERIT ?!!!"
"BISING LAH HALAMAK AKU NAK TIDUR" Jerit yoongi dari bawah . Terdiam dua jejaka dibuatnya .
"Kau yang start dulu ." Tuduh seungcheol .
"Eh aku pulak . Kau lah , cakap aku itik tadi ." Ujar namjoon tidak puas hati .
"HYUNG !" Jerit mingyu dan jungkook serentak sebelum pintu bilik dirempuh buat kali kedua .
"Mampus aku kalau appa tahu ." Keluh seungcheol sebelum memandang mingyu dan jungkook .
"Apa ? Nak apa ? Nak penampar ?"
"GANASNYA HYUNG TAKOT RAWR (๑ ิټ ิ)"
"Nak kinder joy satu , ais americano satu , pizza cheese leleh kari ketupat rendang satu . Boleh ?" Kata jungkook selamba dengan wajah yang tidak bersalah .
"Kinder joy , bla bla bla semua tu tak boleh . Aku just boleh bagi satu je . Special . Harga dia lagi mahal dari yang semua kau minta tu ." Ujar seungcheol girang . Mata jungkook bersinar ibarat ingin tahu .
"Keranda ." Sambung seungcheol dengan segaris senyuman . Jungkook menggaru tengkuknya . Bukan kerana takut atau malu tetapi kena gigit dengan nyamuk .
"Ala hyung , nak satu ja !" Rengek mingyu .
"NAK APA ?"
"NAKADIKHYUNG!" latah mingyu tidak sengaja .
______
"Hansol , kau rasa jihoon hyung tahu tak yang kita hilangkan pemetik gitar dia ?" Tanya seungkwan sambil menggaru ketiak menggunakan kaki— ilek gurau .
"Dia tengah dibuai mimpi tu rilek lah . Kita santai dulu ." Jawab hansol sambil duduk bersila di depan cafe .
"Hyung cepat lah , kata nak pergi beli , ni dah dekat setengah jam berdiri depan cafe ." Rungut si maknae sambil meraup kasar wajahnya .
"Aku duduk , kau berdiri tak sama ."
"Bodoh tu jangan dibuat main ."
"Aku tak mainkan bodoh aku , aku tunjukkan bodoh aku lalu memenangi permainan hidup ." Jawap hansol dengan nada pasrah . Chan hanya mampu bersabar sebelum dia menerkam hyungnya .
______
"Eomma tipu jihoon !"
"Tak eomma tak tipu , eomma just tunggu waktu yang sesuai untuk bagitahu jihoon ."
"Tapi kenapa yoongi hyung disisihkan dari family kita ? Dia family kita juga !"
"Dia ada family dia sendiri , biar kan lah dia hidup dengan family dia ."
Budak lelaki berumur 12 tahun keluar dari rumah dengan masih menggunakan baju sekolah . Pintu rumah dihempap kasar .
"Kenapa mesti nak rahsiakan semua benda ni ?"
Kereta berwarna hitam laju bergerak ke arah budak lelaki itu .
"JIHOON !"
SKREKKKK—
______
Sorry geng , chap kali ni pendek ;-; and boring sikit , al-maklumlah nak habiskan cepat . Makin panjang makin muak orang baca -3- .
YOU ARE READING
Kembar ? + myg ft. ljh
Fanfiction++ Kembar ? Korang kembar eh ? - BTSVT Dia macam mayat hidup , no way lah ! - LJH Dia terlalu pendek untuk jadi kembar aku - MYG ++ Start : 100221 End : ++ !! Slow update