❄البارت الحادي عشر ❄🌻عشق الزين للعذراء 🌻

3.5K 143 5
                                    

☄ #بقلم_فاطمه_خالد ☄
🌻 عشق الزين للعذراء 🌻
❄البارت الحادي عشر❄

فارس كان عامل زي المجنون عمال يدور في كل الغرف علي ساره وكل همه ان هو يلحقها.
لحد اما سمع صوت صريخها ودخل بسرعه الاوضه ال الصوت جاي منها وانصدم من ال شافه.

كانت ساره قاعده في ركن بعيد في الاوضه وايديها علي وشها وهدومها متقطعه وعماله تعيط بشكل هستيري.

اما ال كان يخض في الموضوع ان خالد كان مغمي عليه في نص الاوضه وحواليه مليان دم دم كتير جدا.

فارس شاف الموقف مقدرش يتكلم هو خاف جدا عليها كان كل همه ان هو يطمن عليها هو مش عارف ايه ال حصل بس اي ان كان ال حصل فدا هيسيب اثر سلب علي ساره.

فارس كان بتواجه موجه من المشاعر المختلفه وهو شايف منظر خالد ال شبه الميتين وساره ال عماله ترتعش وهو اتعهد في نفسه في اللحظه دي ان هو هيعمل كل حاجه في سبيل ساره وسعادتها وكمان اقسم ان هو هيعترف بحبه ليها ومش هيسبها.

فارس فاق من موجه الأفكار ال جات في دماغه مع علو صوت شهقات ساره فراح عليها بسرعه.

فارس:سااره انتي كويسه عمل فيكي حاجه الحيوان ده
ساره وهي تبكي بشده: انا قتلته يا فارس انا بقيت مجرمه.
فارس خلع الجاكت بتاعه وحطه عليها بهدؤء وحضنها كأنه بيثبت ملكيته ليها: بس اهدي محصلش حاجه انتي مقتلتهوش.
ساره: انا خايفه يا فارس انا خايفه اوي.

فارس كان لسه هيتكلم بس قاطعه محاوله دخول حد.

فارس: برااا محدش يخش يا متخلفين.
احدهم من خلف الباب: حاضر يا فندم بس زين باشا ال قلنا نيجي نشوف عملت ايه.
فارس: امشي خالص مش عايز حد يخش هنا قول لزين مش يقلق.
...:حاضر يا فندم.

فارس كان واخد ساره في حضنه بيحاول يهديها بس حس بتقل جسمها فجأه فعرف ان هي اغمي عليها.

فارس:ساره ردي علي يا سااااره.

فارس حمل ساره بين ايده وكان مغطي جسمها بالجاكت.

فارس زعق في كل الحراس ال واقفين فبصوا كلهم في الارض.

فارس وهو ماشي قالهم علي خالد وان هما ينقذوه وبعدين يودوه المخزن.

فارس حط ساره في احدي العربيات وساق بسرعه وتلفونه رن وكان زين.

زين بلهفه: فارس مش بترد ليه انت فين ايه ال حصل مش بترد ليه.

فارس :في ايه يا زين تعالي كلني يا اخي.
زين: اقسم بالله انت انسان بارد.
فارس: حصل.
زين: انا مش هتناقش معاك ايه الحصل معاكوا وساره كويسه ولا لا.
فارس القي نظره خاطفه علي ساره التي مازالت نائمه: كويسه تقريبا.
زين: تقريبا!!!! في ايه يا فارس متتكلمش بألغاز حصل ايه هي ساره مالها.
فارس ببكاء: مش عارف يا زين مش عارفه انا سمعت سريخها من بعيد وبعدين............

🌻عشق الزين للعذراء🌻حيث تعيش القصص. اكتشف الآن