❄البارت الخامس عشر ❄🌻عشق الزين للعذراء 🌻

3.3K 145 11
                                    

☄  #بقلم_فاطمه_خالد  ☄
🌻 عشق الزين للعذراء  🌻
❄البارت الخامس عشر❄

كانت ساره تحلم هي بهذه اللحظه ولكن لم تكن تحلم بها هكذا فحقا قد قاموا بالنصب عليها وضعوها موضع المغفله هي لن تصمت علي هذا سوف تفعل بهم الاسوء ولكن بعقلها لن تخسرهم ولكن ستجعلهم يندمون ايضا ولنبدأ ونرا من سينتصر

كانت تدخل ساره الي الغرفه وهي خافضه الراس وعندما رفعت رأسها وجدت المفاجأه.

كان يجلس فارس وعلي وجهه ابتسامه حمقاء جعلها تشتاط غضبا وايضا كان يجلس زين وبجانبه عذراء وعلي وجها ابتسامه مماثله لابتسامه فارس.

كانت تقسم ان تنتقم من هذا الموقف وخاصه من فارس التي تخيلت الكثير من المواقف بسبب هاتفه المغلق.

كانوا ينظرون الي بعضهم البعض بنضرات حب وغل وانتقام وزين وعذراء لا يستطيعون كتم ضحكهم عليهم.

حتي يقطع والد ساره هذا الصمت
والد ساره: اتفضل يا فارس يا بني العصير.
فارس:شكرا يا عمي.
زين:احنا نخش في الموضوع علي طول يا استاذ فريد(والد ساره) .
فريد:طبعا يا بني
كانت ساره ستهم بالرفض لكن اوقفها صوت والدتها.
:مش نسبهم مع بعض شويه يا فريد الاول.
فريد:طبعا يا سناء(والده ساره)  خش يا بني البلكونه دي وساره جايه وراك اهه.
فارس:تمام شكرا يا عمي.

فارس وهو في طريفه القي نظرات حارقه لساره حتي يحزرها من ان تفعل شئ او تقوم بالرفض مما جعل ساره تزداد غضبا فوق غضبها فمن هو حتي يفعل بها كل هذا.

ساره ذهبت وراه وهي تنوي علي فعل شئ في بالها.

ساره: نعم عايز ايه جاي ليه ها.
فارس:في ايه يا بنتي انت لسه مش بطلتي العاده الهباب دي.
ساره: والله عاده هباب تمام اوي امشي من هنا بقا بدل ما اعملك فضيحه.
فارس: منا همشي بس وانتي بتاعتي خلاص.
ساره: لا انت بقيت بتحلم كتير مين قال ليك ان انا موافقه.
فارس وهو يقترب منها :تب لو قولت ليك ان عملت كل دا عشان اعرف ان انتي بتحبيني ولا لا هتقولي ايه.
ساره: فتقولي بحبك في رساله وبعدين تقفل تلفونك وكمان تخلي عذراء تشترك معاك وانا اكون بحكلها وهي عارفه ومش بتقول.
فارس:مين قال ليك ان عذراء كانت عارفه علي فكره زين لسه قايلها حالا عشان مش تقع في الكلام معاك.
ساره: بس برده كان لازم تقولي.
فارس:يعني هنفضل نتكلم عن عذراء بس قوليلي ايه رايك في المفاجاه.
ساره: مقرفه شبهك وبعدين انا لسه مقتنعتش انا هقول لبابا مش موافقه.
فارس:تب ابقي اعمليها يا ساره وانا هخطفك واتجوزك غصب اقسم بالله.
ساره: متقدرش علي فكره وبعدين انا حره وانا مش مقتنعه بيك.
فارس:يعني انتي مش بتحبيني.
ساره:اه مش بحبك.
فارس:امال كان في ابتسامه عريضه علي وشك امبارح ليه دنا حني سمعت نبضات قلبك من مكاني.
ساره وهي تحاول تغطيه الموضوع :لا انت شوفت غلط وبعدين استني كدا هو انت شفتني فين ها.
فارس بضحك: لو عديتي اليوم دا هقولك شوفتك ازاي.
ساره: اقسم بالله انسان بارد.
فارس:بس بحبك.
ساره سكتت في الوقت دا ومعرفتش تتكلم ووشها أحمر.
فارس:السكوت علامه رضا صح.
ساره اكتفت بابتسامه فهي لم تكن تصدق ما تسمعه حتي الان.

🌻عشق الزين للعذراء🌻حيث تعيش القصص. اكتشف الآن